En relació amb la incidència tècnica ocorreguda durant l’accés a l’Estadi en la prèvia del partit contra l’Alabès, el passat dissabte 29 de novembre, el FC Barcelona informa que, després d’un exhaustiu procés d’auditoria de sistemes dut a terme durant el cap de setmana conjuntament amb totes les empreses involucrades -SlashMobility, T-Systems i Devoteam-, s’ha pogut identificar i resoldre totalment la incidència.

Context i causes de la incidència

Aquest incident es produeix com a conseqüència de l’increment progressiu d’entrades traslladades a la plataforma d’e-ticket de l’App de Socis. Cal remarcar que aquesta circumstància no es va donar en cap altre partit anterior, com els disputats contra l’Athletic Club de Bilbao o durant l’estada de més de dues temporades a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, atès el menor volum d’entrades gestionades pel sistema.

Aquesta migració progressiva a la plataforma digital s’emmarca dins l’estratègia del Club per intensificar la lluita contra el frau i la revenda d’entrades, prioritzant la seguretat i la protecció dels socis i sòcies.

Solucions implementades i sistema de contingència

Un cop identificada la causa, s’ha implementat la configuració òptima dels sistemes implicats en la gestió de les entrades, garantint així una distribució més eficient durant els moments de màxima demanda.

Malgrat que la incidència ha quedat resolta, el Club continuarà monitoritzant i reforçant aquests processos amb el suport de companyies externes especialitzades en seguretat tecnològica i prevenció del frau.

De manera excepcional, per al partit d’avui contra l’Atlètic de Madrid, s’ha optat per posar en funcionament paral·lelament dos sistemes d’accés: l’App de Socis amb el QR fins ara habitual i un sistema addicional basat en PDF convencional, com a mesura de contingència suplementària.

Protocol per al partit davant l’Eintracht de Frankfurt

Atesos els antecedents, es reforçaran els controls visuals i nominatius a l’accés, amb l’objectiu de garantir la màxima seguretat i assegurar que els aficionats i aficionades -especialment el públic visitant- que hagin adquirit la seva entrada de manera il·legítima o a través de sistemes de revenda no hi puguin accedir.

El FC Barcelona demana la màxima comprensió i implicació de socis, sòcies, aficionats i aficionades en aquest procés de digitalització a plataformes més segures en benefici de tothom. Així mateix, demanem que qualsevol episodi irregular o dubtós sigui comunicat immediatament al Club, és responsabilitat de tots.

Convocatòria a mitjans

Amb l’objectiu d’explicar amb transparència i resoldre qualsevol dubte, el FC Barcelona convoca els mitjans de comunicació a una roda de premsa que tindrà lloc demà a les 11 h, a l’Oficina Comercial del Club. La sessió anirà a càrrec de Manel del Río, director general del FC Barcelona; Joan Sentelles, director d’operacions; i Miriam Ferrando, directora de tecnologia; juntament amb representants d’SlashMobility, T-Systems i Devoteam Spain. Durant la compareixença es detallaran els fets ocorreguts, el procés exhaustiu d’auditoria realitzat i les mesures implementades per garantir que aquesta situació no es torni a repetir.

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca