Llum verda als números del curs passat i al pressupost d’aquesta temporada. Els socis i sòcies donen suport a la recuperació econòmica del FC Barcelona. L’Assemblea General Ordinària ha aprovat la liquidació de l'exercici econòmic corresponent a la temporada 2024/2025, en el qual s’han assolit uns beneficis ordinaris positius de 2 milions d’euros. L’aprovació s’ha produït amb 412 vots a favor (78%), 84 en contra (15,93%) i 31 vots en blanc (5,88%). L’Assemblea també ha aprovat el pressupost de la temporada 2025/26, que preveu uns ingressos de 1.075 milions d’euros, una despesa de 1.019 milions d’euros i un resultat net de 4 milions d’euros. L’aprovació s’ha produït amb 418 vots a favor (82,60%), 55 en contra (10,86%) i 21 vots en blanc (4,15%).

Pel bon camí

Igual que en la temporada passada, el FC Barcelona ha tancat l’exercici econòmic amb resultats positius, 2 milions d’euros, confirmant l’eficiència operativa de totes les seves àrees. El tresorer de la Junta Directiva, Ferran Olivé, ha explicat a l’Assemblea General Ordinària que: “Un resultat ordinari positiu vol dir que anem pel bon camí i tenim la situació econòmica controlada”. El total d’ingressos ordinaris ha estat de 994 milions d’euros, tot i completar una segona temporada a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. L’afició culer va respondre a la bona marxa del primer equip i això va impulsar els ingressos d’Estadi fins a 39 milions d’euros. Tot plegat ha estat destacat per Ferran Olivé: “La segona gran notícia d’aquesta temporada és l’increment d’ingressos, de 893 a 994 milions d’euros, en un any en què hem jugat a Montjuïc. Ens apropem a la xifra dels 1.000 milions”.

La consolidació del creixement i la recuperació econòmica s’expliquen també pel fet que en l’àrea comercial els ingressos han estat de rècord. En l’àmbit de patrocini, el Club ha assolit un nou màxim històric amb 259 milions d’euros, impulsat pel nou contracte amb Nike i altres acords estratègics. I pel que fa al negoci del marxandatge, els ingressos s’han situat en 170 milions d’euros (+55% respecte a la temporada anterior), fruit del desplegament internacional de l’e-commerce, que opera ja a més de 170 països. En aquest sentit, Ferran Olivé ha destacat la decisió de no vendre BLM per part de l’actual Junta Directiva.

Reducció de 90 milions de deute

Després dels impactes extraordinaris de la reavaluació de Barça Produccions, deixant-ne la seva valoració final en 178 milions d’euros, la venda del nou producte d’hospitality sota la fórmula de PSL (Personal Seating Licenses), que ha reportat uns ingressos extraordinaris superiors als 70 milions d’euros, i la signatura d’un acord extraordinari amb la UEFA per incompliment del fair play (sanció de 15 milions d’euros), ha comportat un resultat, després d’impostos, de -17 M€.

Els resultats del Club mostren una estructura financera sòlida, com ho demostra la reducció del deute fins als 469 milions d’euros, 90 milions menys que l’exercici anterior. “Hem baixat el nivell de deute en 211 milions respecte de 2021”, ha subratllat Ferran Olivé. Pel que fa a la massa salarial, el Barça se situa en el 54% dels ingressos ordinaris, millorant dos punts respecte a la temporada anterior i mantenint-se clarament dins dels límits de la normativa UEFA. “És un tema extremadament important per a aquesta Junta Directiva”, ha assegurat el tresorer.

Abans de l’aprovació de la liquidació de l’exercici 2024/25 per part de l’Assemblea General Ordinària del FC Barcelona, Ferran Olivé ha enviat un clar missatge d’optimisme: “No tenim malalt, el Club no està malalt. Ara bé, aquesta Junta ha de ser extremadament vigilant per no repetir experiències del passat. La despesa esportiva s’ha de controlar”.  

Més de 1.000 milions

Per a la temporada 2025/26, el Club preveu un pressupost d’ingressos ordinaris de 1.075 milions d’euros, impulsat per la tornada progressiva a l’Spotify Camp Nou. Aquesta tornada, que permetrà incrementar els ingressos d’Estadi en uns 50 milions d’euros addicionals, contempla la continuïtat de la tendència positiva en patrocinis i un nou rècord de facturació en merchandising, amb l’objectiu d’aproximar-se als 200 milions d’euros.

 

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca