Lamine Yamal no havia ni nascut quan el FC Barcelona va assolir la seva última victòria com a visitant en un debut de Champions. Han passat més de 20 anys des d'aquell 14 setembre del 2005 en què el Barça de Rijkaard va imposar-se per 0-2 al Werder Bremen en la primera jornada de la fase de grups. Després, dues dècades sense cap victòria a domicili en una estrena de Champions.

Deco i Messi s'abracen en la victòria del Barça a Bremen l'any 2005.
Deco i Messi s'abracen en la victòria del Barça a Bremen l'any 2005.

Quatre intents

És cert que en aquests 20 anys el Barça ha jugat com a local la majoria dels seus primers partits a la màxima competició europea (15 vegades). Però en les altres quatre sempre se li havia resistit la victòria.

No va poder guanyar al camp de l'Inter el 2009 (0-0), ni a Milà el 2011 (2-2), ni a Romà el 2015 (1-1) ni tampoc el curs passat a Mònaco (2-1). Les dues dianes de Rashford a St. James' Park, però, van acabar amb aquesta mala ratxa a domicili.

De Bremen a París

Curiosament, aquella última victòria del 2005 a Bremen va ser l'inici d'una Champions inoblidable per al Barça. Aquell curs, els de Rijkaard acabarien com a campions d'Europa a París, després de tombar l'Arsenal a la gran final (2-1).

 

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca