El Barça i Òmnium donen visibilitat a la campanya en favor del català a l’esport

El Barça i Òmnium donen visibilitat a la campanya en favor del català a l’esport

Un gran mosaic, la lectura del manifest i la recollida d’adhesions, accions més rellevants que viurà l’Spotify Camp Nou en el partit contra l’Atlètic del dia de Sant Jordi

L’Spotify Camp Nou serà escenari aquest proper diumenge de Sant Jordi, amb motiu del partit de Lliga que jugaran el FC Barcelona i l’Atlètic de Madrid, d’una sèrie d’accions emmarcades dins la campanya L’esport treu la llengua, impulsada per Òmnium Cultural i la UFEC, que compta amb l’adhesió i col·laboració dels principals clubs esportius del país i més de seixanta federacions.

El desplegament d’un gran mosaic amb el missatge “Comparteix el català”, que apareixerà amb lletres gegants i els colors de la senyera en el moment de la sortida dels jugadors acompanyats del Cant del Barça, serà l’acció amb més visibilitat de totes les que s’efectuaran a l’Estadi amb motiu de la campanya a favor de la llengua catalana a l’esport.

La lectura del manifest de la campanya serà una altra acció que es produirà abans de l’inici del  partit, quan Mònica Terribas, vicepresidenta d’Òmnium i l’esportista Núria Picas sortiran a la gespa de l’Spotify Camp Nou per llegir el text que reivindica l’ús del català a l’esport, document que es pot trobar a https://esportencatala.cat/.

A més, des de la pantalla del marcador es visionarà l’estrena en exclusiva de l’espot de campanya, que compta amb la participació de diferents esportistes referents, entre els quals hi ha dos jugadors del FC Barcelona, en què es fa una crida a tots els clubs, esportistes, entrenadors i entrenadores, famílies i afició a unir-se a la campanya.

Des de l’obertura de les portes de la instal·lació, a les esplanades de l’Spotify Camp Nou, hi haurà situats cinc punts de recollida d’adhesions a la campanya, on voluntaris d’Òmnium Cultural animaran els aficionats a signar el manifest i sumar-se, d’aquesta manera, a la promoció del català en l’àmbit esportiu.

MicrosoftTeams-image (41)

Un compromís de les dues entitats per fomentar la llengua

El FC Barcelona i Òmnium Cultural, dues de les entitats amb més socis a Catalunya i amb un compromís històric pel país i la llengua, fan visible amb aquestes accions la importància de l’aliança que mantenen des que el mes de maig passat van signar un conveni de col·laboració de quatre anys, per impulsar, difondre i fomentar la llengua i la cultura catalanes, la cohesió social i els drets civils i polítics. “És clau que les dues entitats treballin juntes per a la seva promoció, amb iniciatives i accions conjuntes”, asseguraven els presidents Xavier Antich i Joan Laporta quan van signar el conveni de col·laboració, el mes de maig del 2022.

Els dos presidents s'han trobat avui a l'Spotify Camp Nou per comentar i donar oficialitat a les accions que se celebraran diumenge.

Joan Laporta, president del FC Barcelona: “Aquest diumenge tornarem a unir forces per la Diada de Sant Jordi a l’Spotify Camp Nou per fomentar l’ús del català en el món de l’esport i especialment entre els més joves. Som dues entitats a les quals ens agrada entendre’ns i col·laborar. Tenim objectius culturals, esportius i polítics comuns, i el compromís que té el Barça amb el país ens porta a col·laborar amb l’entitat més important en l’àmbit cultural del país”.

 

Xavier Antich, president d’Òmnium Cultural: L’esport, la llengua i la cultura són tres dels grans pilars del país, i per això és tan important que col·laborem en la seva promoció. Fa mesos que treballem en diferents accions que ara començaran a veure la llum. Tenim un gran compromís i un gran repte com és el de fomentar l’ús social del català i defensar els drets civils i polítics del país. L’acció de l’Spotify Camp Nou és una primera mostra de la força d’aquesta unitat i de la col·laboració entre les dues entitats.

A partir de l’acció de diumenge, les dues entitats desenvoluparan projectes conjunts per fomentar l’ús del català en el món de l’esport i entre la població més jove i la cohesió social a través de la llengua i l’esport. També es comprometen a donar suport a les iniciatives de la societat civil i de les institucions a favor de l’esport català, de les seleccions catalanes i del seu reconeixement internacional.

La samarreta de la senyera i altres activitats

Per celebrar un dia tan important per a la cultura catalana com és la diada de Sant Jordi, l’equip del FC Barcelona lluirà per a aquest partit davant l’Atlètic la seva quarta equipació, amb la samarreta de la senyera.

Totes les accions que s’efectuen en col·laboració amb Òmnium Cultural seran completades per una sèrie d’activitats organitzades pel Club que amenitzaran la prèvia, la mitja part i els moments posteriors al partit en aquesta diada de Sant Jordi.

A la mitja part del partit hi haurà l’actuació del grup The Tyets des de la gespa, on interpretaran la cançó Coti x Coti”, que ha popularitzat i reivindicat el ball de la sardana per al públic més jove. A l’esplanada del Gol Nord actuarà a la prèvia del partit el grup Figa Flawas, i també hi haurà el discjòquei Uri Mora, amb música 100% catalana, a la balconada de la Barça Store abans i, durant una hora, després de l’enfrontament, i a l’interior de l’Estadi es comptarà amb el discjòquei Ferry Lip i l’speaker Pol Corredoira per animar la prèvia.

Completarà aquestes accions un photocall a l’esplanada de Tribuna, amb un escut gegant del Barça i la senyera, on es lliurarà una rosa a tothom que es faci la foto fins a acabar les existències.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut