El FC Barcelona supera els 400 milions de seguidors a les xarxes socials

El FC Barcelona supera els 400 milions de seguidors a les xarxes socials

Facebook (136 milions), Instagram (118) i Twitter (71) encapçalen els canals digitals amb major presència de fans blaugrana

El FC Barcelona ha assolit una nova fita en l’àmbit de les xarxes socials, després que hagi superat els 400 milions de seguidors amb la suma dels seus perfils oficials als canals digitals. Aquesta xifra espectacular dimensiona la vocació global del Club, que és una referència en l’ecosistema digital de les xarxes socials en l’àmbit de l’esport i l’entreteniment, no només pel que fa a la xifra de seguidors, sinó també per l’engagement que genera amb la seva audiència.

Facebook és la plataforma que acumula més seguidors del FC Barcelona, amb un total de 136 milions, seguit més de prop per Instagram (118) i Twitter (71). Aquestes xifres sumen els followers dels canals principals, però també els que té el Barça en àmbits com el futbol femení, les seccions professionals, el futbol base, la Fundació, la Barça Academy o el Bihub, per exemple. També es comptabilitzen tots els canals de contingut en diferents idiomes, 8 en el cas de Twitter.

3200x2000-xxss-400m

Fora d’aquest top 3 de xarxes socials (Facebook, Instagram i Twitter), també destaca la xifra de 33 milions de seguidors a Line, un canal amb molta implantació a l’Àsia; els gairebé 12 milions de YouTube, on el Barça encapçala la classificació entre els equips de futbol; o els 9 de TikTok. Fins a arribar a la xifra de 400, cal comptabilitzar els 24 milions que acumulen altres plataformes com Viber i Snapchat, o les xineses Weibo i Douyin. Cal tenir present que el FC Barcelona és el club de futbol amb més seguidors a la Xina, amb 13,5 M, per davant del Chelsea i el Manchester United.

Des de l’1 de juliol del 2020, la comunitat blaugrana a la xarxa ha crescut en 35 milions de nous seguidors, o el que seria el mateix: el Camp Nou ple d’aficionats fins a 350 vegades, en menys d’un any. En xifres absolutes, el compte principal d’Instagram (@fcbarcelona) és el que ha crescut més, amb prop de 10 milions en 12 mesos. Però el creixement més destacat s’ha produït a TikTok, on el creixement aquesta temporada ha estat del 101%. Si analitzem per categories de contingut, cal destacar les xifres espectaculars dels comptes vinculats al Barça Femení (@fcbfemeni). La temporada històrica del triplet ha estat acompanyada d’un creixement de seguidors del 62% a Twitter i del 25% a Instagram.

L’aposta per la combinació de la informació i entreteniment, el seguiment de les tendències a cadascuna de les plataformes i els continguts pensats per als fans del barça són alguns dels factors que expliquen aquest creixement. Més enllà de la xifra absoluta de seguidors, el FC Barcelona ha centrat els seus esforços a generar engagement amb la seva comunitat. I les xifres així ho reforcen: durant el 2020, el Barça va ser l’entitat esportiva que, a nivell mundial, ha generat més interaccions a les xarxes socials del Club, amb un total de 1.603 milions de likes, comparticions, retuits o comentaris. En el mateix període, els canals del Club van generar 2.994 milions de visualitzacions dels seus continguts audiovisuals, segons dades de Blinkfire.

Aquesta posició capdavantera el 2020 es fonamenta en el lideratge a Instagram, Twitter, YouTube i TikTok, on cap equip va superar les xifres blaugrana; només a Facebook, el Barça no ocupava la posició número 1. En xifres absolutes, el Barça liderava 4 de les 5 principals plataformes digitals. L’estratègia per connectar amb l’audiència de manera directa ha estat un pilar clau per superar també els 400 milions de fans.

3200x2000-xxss-400m-tabla

El lideratge blaugrana ha coincidit en el temps en el llançament, aquesta temporada 202/21, de CULERS membership, el programa de fidelització de la comunitat de seguidors del Barça que busca estendre aquest lideratge a xarxes a l’ecosistema digital propi del Club. Aquest programa de filiació, que reforça el sentiment de pertinença i de vinculació al Club, ofereix un ampli ventall de serveis als seus titulars. Entre altres coses, els aficionats CULERS disposen d’una targeta pròpia, accés il·limitat a Barça TV+, descomptes en entrades i marxandatge i una samarreta exclusiva. 

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut