El FC Barcelona celebra la presentació de la Barça Store de Canaletes al cor de la rambla

El FC Barcelona celebra la presentació de la Barça Store de Canaletes al cor de la rambla

L’acte ha comptat amb la presència de Josep Maria Bartomeu, membres de la Junta Directiva i representants dels diferents equips professionals del Club, entre ells Braithwaite. També hi ha assistit l’entrenador Quique Setién, els capitans Víctor Tomàs, Sergio Lozano i Aitor Egurrola, la jugadora del Femení Melanie Serrano i representants de la societat civil de la ciutat

El FC Barcelona ha celebrat aquest dijous una festa per inaugurar la Barça Store de Canaletes, la botiga insígnia del Club ubicada al cor de la Rambla. L’esdeveniment, inspirat en els anys vint del segle passat, ha comptat amb la presència del president Josep Maria Bartomeu, així com amb diferents representants dels diferents esports professionals del Club, d’entre els quals l’últim fitxatge del primer equip, Martin Braithwaite, presentat aquesta mateixa tarda i l’entrenador Quique Setién.

D’aquesta manera, la presentació de la botiga ha tingut com a convidats esportistes, membres de la societat civil catalana, de les entitats socials de la ciutat, com els Amics de la Rambla, o representants de les organitzacions per al desenvolupament local i econòmic, així com d’institucions com l’Ajuntament de Barcelona. Per part del Club, no hi han faltat els capitans dels equips professionals d’handbol, futbol sala i hoquei patins, Víctor Tomàs, Sergio Lozano i Aitor Egurrola, respectivament, o la jugadora del Barça Femení, Melanie Serrano i el jugador de futbol sala Ferrao. També hi han assistit els membres de la Junta Directiva Maria Teixidor, Jordi Moix, Emili Rousaud i Josep Ramon Vidal-Abarca, juntament amb el CEO, Òscar Grau, així com el secretari tècnic del futbol professional, Éric Abidal. 

També hi han estat presents, els entrenadors Lluís Cortés, del Barça Femení, Xavi Pascual, d'handbol, Andreu Plaza, de futbol sala, i Edu Castro, d'hoquei patins, aixi com els mànagers esportius Toni Miró, Txus Lahoz i David Barrufet.  

Per a aquesta celebració, que ha estat amenitzada amb actuacions musicals en directe, la botiga s’ha decorat amb elements inspirats en els anys 20 del segle passat, fent un homenatge a la història de l’edifici, quan va ser la seu del diari Las Noticias. Una dècada que ens transporta també a l’origen de la celebració dels títols del Barça en aquest espai de la ciutat. Durant aquells anys els aficionats al futbol que volien saber què havia fet el seu equip s’apropaven a les portes de les redaccions dels diaris Las Noticias i El Sol, situat també a la Rambla. A l’entrada d’aquests rotatius s’hi penjaven unes pissarres on s’apuntaven els resultats dels partits de cada jornada. Si el Barça guanyava, la victòria se celebrava allà mateix.

La Barça Store de Canaletes compta amb un total de 1.900 m2 dividits en tres plantes i ofereix un espai d’experiències 100% Barça. Es tracta d’un punt de venda innovador amb què l’entitat blaugrana ha fet un pas endavant en el seu pla d’expansió del negoci de retail, posat en marxa a través de la societat Barça Licencing & Merchandising (BLM), creada fa prop de dos anys.

Una experiència Barça

Amb aquest establiment, el FC Barcelona ha estrenat un nou concepte de local que combinant les noves tecnologies i elements característics i relacionats amb la tradició del Club, busca oferir al visitant una experiència Barça única: emocional, innovadora i cuidada al detall. Així, els visitants que arriben a l’establiment són rebuts pels jugadors del primer equip en format d’holograma, ubicats en un gran aparador que imita ser un vestidor i des d’on conviden els aficionats a entrar a la botiga amb els seus gestos.

La planta 0 està dedicada principalment a la roba masculina i a les equipacions del primer equip i compta amb un espai central envoltat de pantalles led on es reprodueixen imatges del Camp Nou. Un dispositiu audiovisual dinàmic i embolcallador que, mentre el visitant escull la seva compra, el transporta a l’Estadi per fer-lo partícip del seu ambient i de les emocions que en ell es viuen. Aquesta zona es completa amb una imponent rèplica de la font de Canaletes, una icona de l’imaginari culer que no podia faltar en un espai com aquest.

A la planta 1 hi ha la col·lecció de dona i les equipacions dels esports professionals del Club. Hi destaca l’antic saló de te de l’Hotel Montecarlo (l’anterior ús de l’edifici) ara reconvertit en una sala on es respira el pas del temps presidida per un maniquí amb la samarreta de Leo Messi, que gràcies a un gran finestral també es pot veure des del carrer. Finalment, un futbolí proposa un partit simbòlic entre el Barça i un equip d’onze personatges de l’imaginari català i barcelonista, entre ells, Dalí, Montserrat Caballé o Joan Gamper. Un timeline en forma de mural recorda els grans moments de la història del Club i una àrea per adquirir entrades per al Camp Nou o per al Museu, completen la planta superior de la botiga.

Una aposta pel control del ‘retail’ del FC Barcelona

El juliol del 2018, el FC Barcelona va recuperar l’explotació dels seus drets de marxandatge, que fins aleshores explotava FCB – Merchandising, una empresa 100% propietat de Nike. Des d’aleshores, el Barça va assumir-ne directament la gestió creant BLM, amb l’objectiu de recuperar el control directe de la marca per poder continuar amb la seva expansió global.

Una aposta estratègica, que inclou la creació d’una xarxa de centres de venda oficials gestionats 100% pel FC Barcelona,  dels quals la botiga de Canaletes n’és l’establiment insígnia i la segona més gran en termes de superfície, per darrere de la botiga del Camp Nou. A aquests dos establiments propis, se sumen el del Passeig de Gràcia, el de la Roca Village i el de la T2 de l’Aeroport de Barcelona.  

Declaracions de Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona

“La Barça Store Canaletes és el primer gran projecte del pla d’expansió de BLM, que com sabeu és Barça Licensing & Merchandising, per gestionar tot el negoci de retail i marxandatge que genera el FC Barcelona. Un club com el nostre, que és la principal marca esportiva del món, amb milions de seguidors, desperta un interès que es reflecteix en milers d’articles de roba i productes que porten els colors i l’escut del Barça. Prova d’això, desenvolupem més de 7.000 referències de productes oficials llicenciats a nivell internacional. Des que vam crear BLM, el Club explota directament la seva marca, assumint tot el risc del negoci i també tots els beneficis. Estem parlant que la xifra anual de negoci supera els 60 milions d’euros”.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut