El Barça lidera per primer cop el rànquing de clubs de futbol amb més ingressos que elabora la consultora Deloitte

El Barça lidera per primer cop el rànquing de clubs de futbol amb més ingressos que elabora la consultora Deloitte

L’entitat blaugrana se situa en el primer lloc de la classificació ‘Deloitte’s Football Money League’ en superar la barrera dels 800 milions d’ingressos ordinaris la temporada 2018/19. Deloitte’s Sports Business Group elabora la llista basant-se en els comptes anuals presentats pels clubs però no inclou en el càlcul els ingressos per traspassos i altres d’extraordinaris

El FC Barcelona s’ha situat per primer cop al capdavant de la classificació ‘Football Money League’ que elabora Deloitte Sports Business Group sobre els clubs de futbol amb més ingressos a nivell global. Així, el Barça es posiciona en primer lloc del rànquing de la temporada 2018/19 en superar la barrera dels 800 milions d’euros d’ingressos, per davant del Reial Madrid, el Manchester United, el Bayern de Munic i el París Saint-Germain, que completen el top 5 de la llista.

En aquesta 23a edició del rànquing, que Deloitte ha fet pública avui, el club blaugrana escala una posició respecte a l’any passat en aquesta llista de reconegut prestigi, que cada any classifica els 20 millors clubs per ingressos del futbol mundial. 

La consultora detalla que el FC Barcelona va passar d’uns ingressos de 690,4 milions la temporada 2017/18 a uns ingressos de 840,8 milions la temporada 2018/19 (segons la metodologia que utilitza la consultora per elaborar aquesta classificació), i atribueix aquest augment de 150,4 milions al canvi d’orientació realitzada pel Club en diferents operacions, en especial la gestió pròpia de les botigues i l’explotació de llicències comercials a través de la societat Barça Licensing & Merchandising (BLM), creada amb aquest objectiu al juliol del 2018. “Reconeixent el poder de la seva marca, el Club ha adquirit el control del seu marxandatge i les seves llicències comercials, en comptes de confiar aquestes operacions a terceres parts. Això ha atorgat al Club un control addicional sobre la venda i la promoció dels seus productes”, explica Deloitte en el seu informe. 

Així mateix, afegeix: “El Barça és un clar exemple d’un club que s’adapta a un mercat en evolució, reduint la seva dependència dels ingressos derivats dels drets televisius i posant el focus en els ingressos sobre els quals té un control directe. Les operacions comercials del club han generat uns ingressos de 383,5 milions, una xifra superior al total dels ingressos obtinguts pel 12è classificat en el rànquing” (Borussia Dortmund).

“Amb les previsions d’un futur increment de 30 milions d’euros d’ingressos en activitats comercials, i amb uns ingressos totals de 880 milions d’euros previstos per a la temporada 2019/20, preveiem que el Barça tornarà a liderar la classificació de l’any vinent. El Club es troba en el camí d’assolir les seves previsions de ser el primer club en superar la barrera dels mil milions d’euros en la classificació Money League en els propers anys”, conclou Deloitte.

Metodologia del rànquing ‘Deloitte’s Football Money League’

La consultora precisa que les xifres d’ingressos dels clubs utilitzades per elaborar els informes s’extreuen dels comptes anuals presentats per les diferents entitats esportives, però cal  destacar que la consultora no inclou en el càlcul els ingressos per traspassos i extraordinaris. Així s’explica la disparitat entre la xifra que publica la consultora (840,8 milions d’euros d’ingressos) i la xifra que el Barça inclou en els balanços econòmics de la temporada 2018/19, que és de 990 milions d’euros.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut