fcb.portal.reset.password

Josep Maria Bartomeu, John Hoffman i Manel Arroyo, a la Llotja del Camp Nou el dia del partit Barça – Espanyol de Copa del Rei | GERMÁN PARGA - FCB

En el marc del partit Barça – Girona d’aquest dissabte al Camp Nou, el FC Barcelona donarà a conèixer, un cop més, el seu compromís amb la fira de tecnologia i innovació més important del món, el Mobile World Congress. Josep Maria Bartomeu rebrà a la Llotja de l’Estadi una delegació de GSMA -empresa organitzadora del certamen- encapçalada per John Hoffman, director del Mobile i conseller delegat de GSMA. A més d’aquesta recepció institucional, el Mobile World Congres també saltarà a la gespa del Camp Nou. Abans de l’inici del partit els jugadors del primer equip es faran una fotografia de grup amb la imatge corporativa del congrés, i durant el matx s’anunciarà l’esdeveniment a través de l’speed time, les pantalles de leds que envolten el terreny de joc.

El Mobile World Congress començarà el proper dilluns 26 de febrer i, com és habitual, el FC Barcelona participarà en diverses de les activitats programades. El Barça Innovation Hub (BIHUB), l’àrea que gestiona el coneixement i la innovació al Club, serà protagonista en algunes de les xerrades i presentacions que conjuguen innovació i indústria de l’esport.

Sessions sobre tecnologia i experiència d’usuari

La primera aparició del FC Barcelona al Mobile serà el dilluns 26 a la conferència Live events and fan engagement (Esdeveniments en directe i implicació dels seguidors), organitzada per la multinacional INTEL, en què Marta Aubia, responsable del BIHUB, analitzarà com la tecnologia pot personalitzar i millorar l’experiència dels aficionats als estadis.

El dimecres 28 Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona, visitarà la fira i assistirà a la sessió Enhancing the consumer experience (Millorant l’experiència del comsumidor) en el marc de l’Sports & Entertainment Summit. Allà William Mannarelli, director de l’Àrea Patrimonial del FC Barcelona, explicarà quins són els usos potencials de la tecnologia mòbil per enriquir l’experiència dels nostres seguidors a l’Espai Barça i aconseguir que sigui quelcom únic al món.

Projectes amb GSMA, Google i Snapchat

El Barça Innovation Hub tindrà també un espai permanent durant tot el congrés al pavelló Innovation City, gràcies a la col·laboració establerta des de fa un any amb GSMA. Fruit del treball conjunt s’exposarà una prova pilot amb tecnologia RCS, una evolució del 4G que permetria una interactuació més senzilla i directa de l’usuari, per exemple, en serveis com el Seient Lliure. Dintre de l’acord amb GSMA, en aquest cas en l’àmbit del Big Data i l’Internet de les Coses, es podrà veure també un audiovisual amb possibles iniciatives per mesurar, a través de sensors, la qualitat de l’aire, el flux de persones o l’ús dels espais al Camp Nou, amb l’objectiu d’afavorir la seguretat, reforçar l’oferta de serveis i millorar l’experiència d’usuari.

D’altra banda, també es presentarà un projecte entre el FC Barcelona, Google i Snapchat en l’àmbit de la realitat augmentada que permetrà als usuaris trepitjar virtualment la gespa de l’Estadi i sentir-se com un jugador en dia de partit a través d’un terminal mòbil.

Com a activitat paral·lela al Mobile, el FC Barcelona participarà en el 4YFN (Four Years From Now), que també se celebrarà els propers dies a Barcelona i que està considerat com el punt de trobada de start-ups més important del món, en què grans i petites empreses es coneixen i intercanvien sinergies per intentar iniciar projectes conjunts. Dintre d’aquest esdeveniment, Albert Mundet, responsable de l’Àrea de Coneixement del FC Barcelona, i el Dr. Gil Rodas, responsable de l’Àrea de Salut del BIHUB, participaran en una sessió per exposar com s’aplica la innovació mèdica al FC Barcelona. Una representació de l’equip del Barça Innovation Hub participarà també en un taller en què diferents start-ups proposaran noves solucions per millorar l’experiència dels fans al Camp Nou.

Tornar a dalt
_satellite.pageBottom();