fcb.portal.reset.password

El FC Barcelona ha inaugurat aquest dimarts la seva nova oficina a Nova York en un acte celebrat a la 20a planta del 250 de Park Avenue, espai que ocuparà la nova seu corporativa del Club en aquesta ciutat, al centre de Manhattan. El president Josep Maria Bartomeu ha encapçalat la delegació del Club present en aquest esdeveniment històric, que ha comptat amb un moment icònic protagonitzat per Ronaldinho. El brasiler ha estat l’encarregat de fer el primer gol del Barça als Estats Units, en una petita porteria, per simbolitzar l’inspirador camí que enceta el Club en aquest país, en què pretén obrir noves oportunitats comercials i donar a conèixer el vessant social i solidari de l’Entitat.

L’inici protocol·lari de la singladura blaugrana als Estats Units ha estat liderat pel president Bartomeu amb el vicepresident primer, Jordi Cardoner, i els vicepresidents Jordi Mestre i Manel Arroyo, acompanyats per la jugadora de l’equip de futbol femení, Line Røddik Hansen. A més del president del Barça, han completat els parlaments el comissionat de la MLS, Don Garber, i l’ambaixador dels Estats Units a Espanya, James Costos.

‘FCBLovesNY’, vídeo de benvinguda

Una trentena de convidats han omplert la sala principal de l’oficina, en què s’ha projectat un divertit vídeo on els jugadors del primer equip saluden els novaiorquesos i aquests, alhora, donen la benvinguda al Barça a la ciutat dels gratacels.

Una peça que ha estat molt ben rebuda pel selecte grup de convidats que ha assistit a l’acte, on s’han pogut veure els exblaugranes Hristo Stóitxkov i David Villa; el responsable de LaLiga als Estats Units, Raúl González, o els prestigiosos cardiòleg Valentí Fuster i oncòleg Josep Baselga.

Posteriorment, la delegació del Club i els convidats s’han traslladat al restaurant Mad 46, un local ubicat al terrat de l’hotel Roosevelt, amb vistes privilegiades a la ciutat, on s’ha servit un còctel.

L'espai del FC Barcelona a Park Avenue ocupa 250 metres quadrats d’un dels edificis més emblemàtics d'aquesta avinguda de Manhattan, on està instal·lada també la seu d'HSBC i a només tres illes de l'hotel Waldorf Astoria.

L'oficina s'ha dissenyat com una instal·lació molt funcional, capaç de transformar-se en qüestió de minuts per desenvolupar diferents activitats, on es podran realitzar tot tipus d'esdeveniments. L'objectiu de la seu és crear un espai corporatiu que serveixi per canalitzar nous acords comercials en un ambient de modernitat i en el qual es respiri futbol. El local pretén també ser un espai multifuncional en què es puguin celebrar actes, visionar partits importants, dur a terme presentacions i atendre els socis.

Objectius: expansió comercial, social i solidària

L’obertura d’aquesta nova seu és una decisió estratègica del president del FC Barcelona i del seu òrgan directiu. Suposa un revulsiu en l’abast internacional del Barça i una baula comercial fonamental per a l'obtenció de nous ingressos i la concreció del Pla Estratègic del Club per al període 2016-2021 que preveu com un dels seus objectius principals arribar als 1.000 milions d’euros de facturació l’any 2021.

Amb aquest aterratge a Nova York el Club desenvoluparà una forta acció comercial en aquest territori que se sumarà a les gestions de la seva oficina al mercat asiàtic, amb seu a Hong Kong, inaugurada el 2014. L’activitat comercial del Club s’estendrà, doncs, globalment, les 24 hores del dia, els set dies de la setmana.

El vessant social i solidari del FC Barcelona també serà una de les línies de treball d’aquesta nova oficina. En aquest àmbit l’objectiu és incrementar la presència de la Fundació FC Barcelona als Estats Units, així com activar noves penyes.

L'oficina queda sota la supervisió institucional de Manel Arroyo, vicepresident responsable de l'Àrea de Màrqueting i Comunicació del FC Barcelona, i està dirigida per l’austríac Arno Trabesinger, acompanyat per dos executius més que el Club també desplaça a Nova York. D’una banda, Gerard Guiu, que anteriorment havia ocupat els càrrecs de cap de gabinet de la Presidència i director de projectes de l'Àrea Social; i de l’altra, Arturo de la Fuente, pertanyent al Departament de Màrqueting. Ambdós hauran de desenvolupar els plans de les relacions institucionals i comercials previstos en el projecte de negoci de la nova delegació.

Declaracions de Josep Maria Bartomeu

“Avui el Barça inicia una nova era en què es vol projectar al món. L’obertura d’aquesta oficina a Nova York és una decisió estratègica d’aquesta Junta que no només persegueix objectius comercials sinó també fites socials i solidàries”.

“El Barça té una gran relació amb els Estats Units a nivell comercial, que ens uneix a grans companyies del país i la nostra Fundació també té acords amb entitats tan rellevants com l’Unicef i la Gates Foundation en el terreny social i solidari”.

“Volem explicar al món el que serà el Barça i cap a on anem: aspirem a ser la institució esportiva més admirada, estimada i global del planeta. Amb aquesta inauguració i l’obertura fa dos anys de l’oficina a Hong Kong, ara podem dir que el FC Barcelona és una entitat oberta vint-i-quatre hores al dia, set dies a la setmana”.

Trobada amb la premsa nord-americana i la MLS

Abans de la inauguració oficial, el president Bartomeu, acompanyat del vicepresident Manel Arroyo, ha atès en la mateixa oficina una selecta representació de mitjans nord-americans i globals. Durant quasi una hora Bartomeu, i Arroyo, han explicat a la desena de corresponsals el perquè de l’obertura d’aquesta seu dels EUA així com l’estratègia del Club en aquest país, un dels territoris prioritaris per a l’expansió internacional.

Entre els assistents hi havia representants de capçaleres de referència com el ‘New York Times’, el ‘Wall Street Journal’ i la revista ‘Time’, agències internacionals com Associated Press i Bloomberg, la prestigiosa revista ‘Sports Illustrated’ i publicacions del sector del negoci esportiu com l’‘Sports Business Journal’. Tot seguit, el president Bartomeu s’ha trobat amb Don Garber, comissionat de la MLS (Major League Soccer), amb qui han comentat diverses qüestions relatives a la promoció del futbol als EUA.

Tornar a dalt