fcb.portal.reset.password

 

El FC Barcelona ha superat aquest diumenge la barrera dels 100 milions de likes a Facebook, una fita reforça el posicionament del Barça com el club esportiu més admirat, estimat i global, tal com recull el Pla Estratègic 2015-2021.

Amb aquesta xifra espectacular, l’entitat blaugrana manté el lideratge acumulat en els últims anys en el món de l’esport com a referent indiscutible en l’àmbit digital, per sobre de la resta de clubs de futbol i de les franquícies de l’esport professional dels EUA.

La dimensió d’aquesta xifra guanya perspectiva si la comparem, per exemple, amb la capacitat del Camp Nou: caldria omplir gairebé 1.000 vegades l’Estadi (amb capacitat per a 98.000 espectadors) per donar cabuda a tots aquests fans. Una altra comparativa que ajuda a contextualitzar aquesta fita: si aquests 100 milions de fans fossin un estat, seria el 14è més poblat del planeta, per sobre d’estats com Egipte, Alemanya, Turquia o el Regne Unit, per posar-ne alguns exemples.

Des del moment que el Club va aterrar a Facebook, a l’octubre del 2009, la seva progressió imparable l’ha col·locat en les posicions capdavanteres de les pàgines esportives en l’àmbit global, en un creixement paral·lel als èxits esportius de l’equip de futbol en aquest període. De fet, l’efecte de l’èpica remuntada contra el PSG (6-1) ha tingut un paper determinant en el ràpid creixement de les últimes setmanes, amb la imatge icònica de la celebració de Messi com el contingut més viral que s’ha publicat al canal oficial del Barça a Facebook. Des del 8 de març del 2017, el canal blaugrana ha sumat 3,6 milions de nous seguidors.

El Barça ha apostat per Facebook, la xarxa social d’abast més global amb més de 1.860 milions d’usuaris, amb l’objectiu apropar l’experiència d’un partit al Camp Nou a qualsevol racó del món. Durant el Clàssic del desembre del 2016, el FC Barcelona va redefinir la seva estratègia al canal i va apostar per millorar l’experiència dels seus fans, a través de la utilització de vídeos en 360º i de la proliferació de la utilització de l’streaming, per mitjà de Facebook Live.

El rànquing de països amb més fans del Barça està encapçalat per Indonèsia, Mèxic i el Brasil, seguits d’Egipte, l’Índia i els Estats Units. A banda d’aquests 100 milions, el Club en comptabilitza 30 més en aquesta plataforma gràcies al seguiment que fan els aficionats d’arreu del món de les pàgines oficials de les nostres seccions professionals, la Fundació, la Masia, Penyes i l’equip Femení.

El lideratge digital del Barça s’estén més enllà de Facebook i encapçala la llista mundial de clubs esportius amb més seguidors a la resta de principals xarxes socials. A Instagram, l’entitat blaugrana està a punt d’enfilar-se per sobre dels 50 milions de fans; a Twitter, entre tots els comptes oficials del Club, ja s’han superat els 41 milions de seguidors, i a Youtube hi ha gairebé 3 milions de subscriptors.

Entre tots els canals socials, el FC Barcelona lidera totes les classificacions relacionades amb internet i les xarxes socials, amb 280 milions de fans arreu del planeta.

Repassa les bases dels dos sortejos que es van dur a terme per a aquesta campanya al Facebook oficial del Club: la samarreta signada pel trident del primer equip i les dues entrades per al Barça - Juve.
Tornar a dalt