fcb.portal.reset.password

Josep Maria Bartomeu durant la coferència en el marc del Fòrum Tribuna Barcelona / GERMÁN PARGA - FCB

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, ha pronunciat aquest divendres una conferència sobre ‘L’impacte del FC Barcelona al món’ a Barcelona Tribuna, el fòrum d’opinió i debat plural i internacional que es reuneix periòdicament durant un dinar-conferència-col·loqui amb destacades personalitats del món econòmic, social, cultural i científic, una iniciativa de la Societat Econòmica Barcelonesa d’Amics del País (SEBAP), amb la col·laboració de l’Asociación Española de Directivos (AED) i el Grupo Godó-La Vanguardia.

Bartomeu ha començat la seva intervenció fent una referència a la recent eliminació del Barça a la Lliga de Campions i ha traslladat un missatge de tranquil·litat i de suport absolut a l’equip. “Podeu estar tranquils. L’equip està ben centrat a guanyar dos títols molt importants en una temporada. Els que sou socis us animo a venir diumenge al Camp Nou i a rebre l’equip amb una forta ovació. Si aconseguim aquest doblet, l’èxit serà espectacular”.

El president ha estructurat la seva intervenció en tres parts, el Barça d’avui, amb les dades objectives que sustenten el seu lideratge; les raons que li han permès arribar fins aquí i el pla per seguir ocupant una posició de privilegi en els propers anys.

Aquest lideratge se sustenta en l’èxit esportiu que ha portat el Barça “a ser considerat el millor club de futbol del món en l’actualitat”, una posició que es certifica amb 26 títols en 11 temporades (4 Champions, 3 Mundials de Clubs, 7 Lligues, 3 Copes del Rei, 3 Supercopes d’Europa i 6 Supercopes d’Espanya). “Cap altre club de futbol de la història ha estat capaç de liderar un cicle guanyador tan llarg”, ha afirmat Bartomeu, que ha destacat que més enllà dels èxits esportius, l’estil de joc propi basat en la Masia i la manera de ser dels jugadors blaugrana, “ens ha permès aconseguir que el Barça sigui avui el club més admirat del món en l’àmbit esportiu”.

Aquest lideratge esportiu es tradueix també en un lideratge a les xarxes socials, amb més de 230 milions de seguidors, i això, extrapolat en termes de població, convertiria el Barça en el cinquè país del món per darrere de la Xina, l’Índia, els EUA i Indonèsia. L’estratègia d’apropar-se als seguidors i apostar per la globalitat s’ha traduït en el fet que “el lloc web del Club estigui disponible en 9 idiomes, que seran 10 en els pròxims mesos, i que hagi tingut 400 milions de pàgines vistes el 2015 i 68 milions d’usuaris únics la temporada 2014/2015”.

El president Bartomeu s’ha referit també a la relació del Club amb la ciutat i el país. “Per a Barcelona i Catalunya, el Barça és un actiu més que dóna a conèixer el nostre país i la nostra ciutat. Alguna cosa que no es pot obtenir solament amb diners”.

En aquest sentit, el president blaugrana ha avançat una informació que serà presentada pròximament, un estudi realitzat per la consultora Deloitte, en què s’analitza l’impacte econòmic del FC Barcelona la temporada 2014/15 i que afirma que el 6% dels turistes tenen el Barça com a motiu principal, i en molts casos únic, de la seva visita a la ciutat. Aquest estudi també indica que el club blaugrana ha generat 1,47 milions de pernoctacions de turistes a Barcelona, “la qual cosa suposa un 60% de pernoctacions turístiques de congressos, reunions i esdeveniments de la ciutat en el darrer any. En termes econòmics globals, el FC Barcelona genera 906 milions d’euros en el PIB (Producte Interior Brut) de la ciutat, i això representa l’1,5%”.

Bartomeu ha destacat les sinergies entre el Barça i la ciutat, els beneficis mutus que genera “tant per a la imatge com per al negoci”. “La projecció del Barça al món representa una de les millors campanyes de màrqueting i promoció que Catalunya i Barcelona poden tenir. Estem orgullosos de poder seguir contribuint a difondre la nostra llengua, identitat i cultura catalanes”.

D’on venim

L’aposta “decidida i innegociable per un model esportiu propi basat en la Masia”, i “una estratègia econòmica basada en el rigor i la sostenibilitat” expliquen bona part de les raons que han portat el Barça fins a la posició de lideratge que ocupa actualment i “a poder competir amb els nostres rivals, que, en molts casos, són clubs propietat de fons d’inversió, magnats del sector energètic o xeics, que gaudeixen d’una capacitat inversora quasi il·limitada”.

Bartomeu ha afegit que el Club ha arribat al primer lloc del rànquing d’ingressos amb més de 600 milions “aplicant valors tan catalans com la creativitat, la innovació i la capacitat de treball”, sense perdre “els nostres trets diferencials, com és el fet de seguir sent propietat dels més de 140.000 socis”. El president, però, reconeix que “segur que no seríem on som si no haguéssim apostat per la globalitat. Aquesta és, probablement, una de les claus de la nostra situació privilegiada, el fet d’haver-nos projectat de Catalunya al món”.

El president blaugrana considera que el Barça avui “és un dels més clars exponents del que s’anomena marca glocal”, sent capaços de “créixer internacionalment, però sense perdre mai la nostra identitat, allò que ens fa diferents”. Precisament, aquests fets diferencials del Club són “una part important del nostre encant com a club i com a marca”.

Bartomeu, en la seva conferència, ha explicat que el Barça aposta per obrir oficines en llocs estratègics del món, com ara a Hong-Kong, en properes setmanes Nova York i en perspectiva una tercera a Sao Paulo, “i en vindran més”. “Tenir presència física en aquests mercats permet que ens coneguin millor i ens obre les portes a mercats d’un gran potencial econòmic”. El president ha detallat que actualment el Club té 40 patrocinadors, “dels quals 35 són regionals”, i que en els darrers anys, la presència internacional del Club s’ha multiplicat. “El 2010 teníem 13 patrocinadors, dels quals només 5 eren internacionals. Però aquesta presència internacional no busca tan sols millorar els nostres ingressos. També volem reforçar els vincles cap a la nostra marca”.

Els projectes solidaris o formatius són camins que ajuden a reforçar aquests vincles. “La Fundació del Barça té signats acords amb algunes de les fundacions més importants del món i ja està present en 51 països, donant suport a prop de 500.000 nens”. Bartomeu ha recordat que la feina realitzada per la Fundació ha aconseguit que el Barça “sigui considerat per Bill Gates com la institució esportiva amb més vocació social del món”.

Pel que fa als projectes formatius i d’expansió, el president ha destacat el paper de les FCBEscoles. “Avui ja comptem amb 19 escoles distribuïdes en 15 països, que seran 29 a finals d’any”. “Hem entès –ha afegit el president blaugrana- que si volem ser els més valorats i estimats, no podem ser coneguts només pels èxits esportius, perquè aquests són efímers. La competitivitat global ja no és una mera qüestió esportiva”.

Pla Estratègic per mantenir el lloc de privilegi

El Pla Estratègic aprovat i que ha de ser el full de ruta fins al 2021 focalitza el seu objectiu a fer del Barça “la institució esportiva més admirada, estimada i global”. Convertir el Barça en el club dels nens a través de la Fundació, projectes com Masia 360°, l’aposta decidida per l’esport femení “amb l’objectiu de tenir tantes seccions professionals femenines com masculines el 2021”, o la creació de l’FCBUniversitas. “Volem ser un motor en la recerca i transmissió del coneixement esportiu, innovant, marcant tendència també en aquesta àrea”.

L’estratègia comercial global d’obrir oficines internacionals i reforçar la marca en vuit països clau, a més de millorar els acords actuals amb els patrocinadors globals, són bàsics per assolir l’objectiu de mantenir el Barça en la posició de lideratge que avui en dia ocupa i “assolir l’objectiu de ser el primer club a arribar als mil milions d’ingressos el 2021”.

Bartomeu també s’ha referit a la importància que té l’Espai Barça, el somni de tots els barcelonistes que serà una realitat la temporada 2021/22. “És la fita patrimonial més important del Club dels darrers 50 anys”, assenyala el president, i “serà quelcom més que un projecte arquitectònic”. També serà clau per projectar-se encara més al món i “es convertirà en un lloc per a tots els barcelonistes, un espai obert al barri i una icona de la ciutat i el país”. A més de tenir un Nou Miniestadi i un Nou Palau Blaugrana, suposarà “tenir un Nou Camp Nou, el millor estadi de futbol del món”, basat en una proposta arquitectònica que serà presentada públicament el proper 21 d’abril.

El Barça seguirà fidel al seu compromís social, “convertirem la nostra Fundació en la fundació dels nens i l’esport, augmentant la nostra presència i implicació en projectes arreu del món. El Barça vol ser també el club dels nens, el seu referent, i ajudar-los que facin realitat els seus somnis”.

Per últim, Bartomeu va finalitzar la seva conferència expressant que la voluntat del Barça “és continuar sent els líders, i el nostre somni és fer-ho guanyant-nos el cor i l’estima de tots”.


Bartomeu exposa 'l'impacte del Barça al món' al... by fcbarcelona

"L'equip mira endavant"

La nota anecdòtica de l'acte ha arribat en el torn de preguntes, quan el president ha estat qüestionat per l'últim vídeo de Dani Alves a les xarxes socials. "Això vol dir que els jugadors han passat pàgina, estan animats i miren endavant", ha bromejat el president blaugrana.

Tornar a dalt