fcb.portal.reset.password

Manel Arroyo, a la sala de premsa Ricard Maxenchs / VÍCTOR SALGADO - FCB

Manel Arroyo, vicepresident del Club i responsable de l’Àrea de Mèdia i Comunicació, assegura que “els informes de l’equip executiu que va treballar en el procés [de cessió dels drets audiovisuals del Club] indiquen que l’opció millor era associar-se amb Telefónica”. En una entrevista concedida a La Vanguardia, Arroyo assegura que “aquests anys amb Mediapro han estat molt profitosos”, però admet que “la tendència és l’arribada de les telcos, companyies de telecomunicacions que venen serveis i entreteniment a l’actualitat”.

Telefónica, en aquest sentit, com assegura el vicepresident, “és una de les cinc telcos més importants del i la seva implantació a tot arreu ajudarà a expandir la marca Barça a tot el món”.

La venda dels drets audiovisuals per a la pròxima temporada serà un any de transició fins a la venda conjunta dels drets a partir de 2016-2017: “La majoria dels clubs estem d’acord que la Lliga creixi i que els diners d’aquest creixement vagin als menys afavorits i que els grans es quedin congelats en 140 milions”, afirma sobre l’estratègia audiovisual dels pròxims anys.

Contra la pirateria

Arroyo, com a expert en gestió de televisió, explica que “davant la Lliga sempre hem manifestat la nostra preocupació perquè els ingressos de televisió fossin sostenibles”. A més a més, considera que hi ha un problema de què la Lliga s’ha de responsabilitzar: la pirateria. “És una xacra, un problema gravíssim per a la indústria de l’entreteniment i per al futbol en particular”.

L’objectiu dels clubs, segons el vicepresident blaugrana, ha de ser crèixer al nivell de la Premier, “on gairebé no hi ha pirateria perquè el Govern, les telecos i els diferents actors de la indústria es van posar molt seriosos amb aquest tema”.

“La Lliga també ha d’anar de bracet amb els operadors de televisió per créixer junts”, afirma Arroyo, que considera cabdal que hi hagi figures com messi o Neymar perquè més enllà dels colors, “les estrelles de nivell mundial desperten més interès” a nivell global, ja sigui al Japó, Llatinoamèrica o Àsia.

Tornar a dalt