fcb.portal.reset.password
Javier Faus es dirigeix als periodistes des de la taula principal

Javier Faus, durant la presentació del projecte / FOTO: MIGUEL RUIZ - FCB

El projecte del nou Camp Nou tindria un cost de 600 milions d’euros, 420 dels quals destinats al nou Estadi i 90, al nou Palau. Els 90 restants es destinarien, entre d’altres, a aparcaments, l’Espai Barça o el nou Miniestadi. Un cost que Javier Faus ha explicat que es finançaria en vuit anys (2016-2024), majoritàriament amb recursos propis. “No hipotecarem una generació sencera de barcelonistes per pagar aquest projecte. Hem descartat derrames de socis i grans aportacions alienes al Club. El que sí que implicaria és que el Club s’haurà de continuar gestionant d’una manera sostenible”, ha afirmat el vicepresident econòmic del Barça.

Javier Faus també ha remarcat que, seguint les indicacions del president Sandro Rosell, el finançament d’aquest projecte no ha d’afectar en cap cas el projecte esportiu: “Es tracta d’un nou Camp Nou sostenible econòmicament i que no posi en risc l’excel·lència esportiva”.

Finançament del projecte

Hi hauria quatre fonts principals de finançament. Faus ha avançat que s’ha renunciat a donar el nom de l’Estadi a un patrocinador però que sí que hi hauria l’opció que una marca comercial hi posés el cognom. Una via que podria donar uns 150 milions d’euros i que implicaria tenir el nom d’aquesta hipotètica marca comercial uns 20 o 25 anys. Uns altres 50 milions s’obtindrien després de guanyar alguns espais comercials o hotelers i fer-ne les concessions oportunes.

La resta serien fruit dels recursos propis. D’una banda, com que el deute del Club s’hauria reduït -la Junta preveu tancar el mandat amb 200 milions de deute-, es demanaria un nou crèdit sindicat de 200 milions d’euros i els altres 200 sortirien del que Faus ha anomenat “finançament intern”. “Cal seguir reduint el deute i, per tant, seguir generant aquests 30 milions anuals que generem fins ara. A més, amb el nou projecte, n’hem de generar 30 d’addicionals”, ha assegurat el vicepresident econòmic. Una manera de generar aquests ingressos addicionals seria amb més seients d’Hospitality, Ticketing o més ingressos de la publicitat estàtica i la LED.

Tornar a dalt