fcb.portal.reset.password

Xia Miao, Shang Yan i Xie Bin, guanyadors del concurs de Tencent / FOTO: ÀLEX CAPARRÓS-FCB.

"Alguna cosa inoblidable, un somni, un gran moment" són els qualificatius amb què Xia Miao, Shang Yan i Xie Bin expliquen el seu viatge a Catalunya. Aquests dies aquests tres fans xinesos del Barça s'han endut el regal de la seva vida. Són els tres guanyadors del concurs que Catalunya Turisme ha organitzat conjuntament amb l'empresa tecnològica Tencent, amb la participació del FC Barcelona, Turkish Airlines i Nike. El Barça ha posat el seu granet de sorra per potenciar la imatge de Catalunya a l’Àsia i s'ha posat al servei de Catalunya per mostrar no només Barcelona, sinó també la Costa Brava, Figueres, Girona i, com no podia ser d'una altra manera, Sant Jordi.

Aquest dilluns, a més de gaudir de la diada de Sant Jordi, han pogut conèixer per dins les instal·lacions del FC Barcelona, guiats per un guia de luxe, el directiu Dídac Lee, que ha mostrat les oficines del Club i el Museu del Barça a aquests tres fans xinesos que per uns dies s'han convertit en representants d'un país on creix l'afició pel Barça a un ritme molt alt.

"Vull venir més vegades"

En aquesta ruta, Shang Yan, que és membre de la junta directiva de la Penya Barcelonista Gran Muralla de la Xina a Pequín, ha lliurat a Dídac Lee uns regals que els membres de la Penya han realitzat per a Éric Abidal. I és que Shang ha estat canalitzant durant molt de temps el seu barcelonisme perquè un gran nombre de culers es puguin reunir en aquest país oriental.

"Pensava que mai podria complir un somni com aquest!", diu Xie Bin, cap de vendes d'una companyia d'automòbils a la província xinesa de Liao Ning. Xie segueix el Barça des de fa més de 10 anys i té una col·lecció extraordinària de samarretes del Barça.

La tercera guanyadora que ha pogut gaudir de Catalunya i el Barça aquests dies és Xia Miao, una noia de 26 anys que no era la primera vegada que viatjava a Barcelona. Ja havia viatjat dues vegades amb anterioritat a la Ciutat Comtal i el 2010 es va prestar com a voluntària a la gira xinesa del primer equip blaugrana. "Mai és suficient ser a Barcelona amb el Barça. Vull venir més vegades ", diu Xia, especialista en màrqueting digital.

Catalunya Turisme no només ha portat aquests tres joves a veure el Clàssic Barça-Madrid o gaudir del Museu del Club. Els tres guanyadors van iniciar el seu periple per Catalunya amb una ruta per la província de Girona. Dídac Lee, el directiu d'origen xinès del FC Barcelona, va rebre els guanyadors a Figueres, la seva ciutat natal, i va servir de guia per a la visita al Teatre Museu Dalí a Figueres. Dídac Lee valora molt aquesta iniciativa, a través de la qual el FC Barcelona ajuda a promocionar Catalunya com una destinació turística i a introduir la cultura catalana en aquest país asiàtic, amb una gran influència del Club: "Estic molt content amb aquest concurs al costat de Tencent Sport i al Govern català perquè ha servit per estar més a prop dels nostres amics i fans xinesos, i hem pogut donar a conèixer Catalunya. Sens dubte serà la primera de moltes altres accions que anirem fent".

Llocs emblemàtics de Catalunya

A part de Figueres, els visitants xinesos també han visitat Girona, Montserrat i llocs turístics més famosos de la ciutat de Barcelona com ara el Park Güell, la Rambla o Montjuïc. A més, els guanyadors han pogut conèixer i gaudir de la diada Sant Jordi, la tradició més bonica de Catalunya, i una visita a unes caves del Penedès.

Binomi Barça-Catalunya

"El viatge ha estat una proposta amb molt èxit, amb la implicació directa del Barça", diu Antonio Li, director del Centre de Promoció Turística de l'Agència Catalana de Turisme a Pequín. "Hem aconseguit una forma nova de combinar cultura i esport amb el binomi Barça i Catalunya". Catalunya Turisme especifica que més de 80.000 turistes xinesos arriben cada any a territori català. "Aquesta és una xifra en augment, ja que volem potenciar paquets turístics per unir Catalunya i el FCB".

Dissabte, Xia Miao, Shang Yan i Xie Bin no van dormir gaire bé. El Clàssic va caure del costat dels blancs però després de seguir durant molts anys els partits del Barça per televisió durant les matinades xineses, aquests tres aficionats no han pogut esborrar de les seves retines el moment en què 90.000 persones van aixecar el mosaic amb els colors del Barça. Ells van ser tres veus més en l'excel·lent himne 'a cappella' que va posar de pell de gallina milers d'aficionats de tots els racons del planeta.

Xina, país blaugrana

El concurs ha tingut molt èxit, amb una gran participació a través de la xarxa social xinesa Tencent Weibo, on el Barça ja compta amb més d'un milió de fans xinesos. Després d'un llarg procés de selecció, els tres guanyadors finalistes van sortir entre 11.194 aspirants inscrits i van començar els seus viatges de somni per la terra catalana. El ‘site’ del concurs va obtenir més de set milions de visites en una sèrie d'accions que serveixen per promocionar la marca FCB a la Xina.

Tornar a dalt