fcb.portal.reset.password

L'equip celebra la victòria al Mundial de Clubs / FOTO: ARXIU FCB

El FC Barcelona torna a encapçalar la classificació dels clubs més mediàtics del món, amb 103 punts de valor mediàtic. El Reial Madrid és segon, amb 79,5 punts, i el Chelsea, tercer, amb 63. La victòria a la final de la Lliga de Campions ha permès al club londinenc passar de la sisena a la tercera posició mundial. El que és inamovible és el lideratge del club blaugrana. El setè informe anual del valor mediàtic del futbol, elaborat pel professor d’Economia Francesc Pujol del centre de Mitjans, Reputació i Intangibles de la Universitat de Navarra, destaca el Barça com el club més mediàtic del planeta per quart any consecutiu. Un fet que, segons les conclusions de l’estudi, situa el club blaugrana com un excel·lent ambaixador de la ciutat i del país.

El valor mediàtic també és un gran indicador del poder comercial de les marques futbolístiques. Quan els equips tenen l’estatus de marca global, els ingressos per marxandatge i patrocini es disparen. Pujol posa el cas del FC Barcelona com a exemple. Els ingressos del Barça han passat de 290 milions d’euros el juny de 2007 a uns ingressos esperats de 461 el juny de 2012. Un increment del 58% tot i el context de crisi econòmica generalitzada.

Messi, el futbolista més mediàtic del planeta

Leo Messi també repeteix com el jugador més mediàtic del món per quarta temporada seguida amb 28,8 punts de valor mediàtic. El valor mediàtic es calcula segons les aparicions a la premsa dels futbolistes de les cinc grans Lligues europees i dels equips que participen a la Lliga de Campions durant tota la temporada. Els 28,8 punts de valor mediàtic de Messi signifiquen que el crac del Barça ha aparegut a les notícies gairebé 29 vegades més que la mitjana dels jugadors que han participat a la màxima competició del futbol europeu. Cristiano Ronaldo ha obtingut 20,7 punts i Drogba, 12,7. En aquest sentit, l’autor de l’informe recorda que “en les últimes quatre temporades el jugador més mediàtic del món ha rebut el FIFA Pilota d’Or”.

Els 10 clubs més mediàtics

Aquests són els 10 clubs més mediàtics de la temporada 2011/12 segons l’informe de la Universitat de Navarra:

1.- FC Barcelona, 103 punts
2.- Reial Madrid, 79,5 punts
3.- Chelsea, 63 punts
4.- AC Milan, 51,6 punts
5.- Manchester United, 48,1
6.- Bayern Munic, 45,1
7.- Manchester City, 44
8.- Nàpols, 39,5 punts
9.- Inter de Milà, 38,8 punts
10.- Juventus, 31, 9 punts

Tornar a dalt