James Costos, nou assessor estratègic del FC Barcelona a Amèrica

James Costos, nou assessor estratègic del FC Barcelona a Amèrica

L’exambaixador dels EUA a Espanya i Andorra signa un acord amb el Club per ocupar el nou càrrec

El FC Barcelona i l’exambaixador dels Estats Units a Espanya i Andorra, James Costos, han signat aquest matí un accord en el marc dels plans d’expansió global del Club. Costos ocuparà un nou càrrec d’assessor estratègic a Amèrica, on formarà part de tres projectes clau: la Fundació, el Barça Innovation Hub i el desenvolupament de la marca Barça al mercat Nord-americà.

La firma entre James Costos i Josep Maria Bartomeu ha tingut lloc al despatx presidencial del Club, en presència del CEO blaugrana, Òscar Grau, i de Javier Sobrino, director de Planificació Estratègica i Innovació. Després de la signatura, tots els presents han iniciat converses sobre possibles accions que cal realitzar amb motiu de la gira que el primer equip del FC Barcelona emprendrà aquest mes de juliol pels Estats Units, concretament a les ciutats de Nova York, Washington i Miami.

Sobre James Costos

James Costos és diplomàtic nord-americà i exambaixador dels Estats Units a l’estat espanyol i Andorra. Tant durant l’exercici del seu càrrec com en l’actualitat, Costos s’ha dedicat a establir vincles entre aquests països. L’ambaixador va treballar per donar suport a objectius compartits com ara l’augment de la prosperitat, la millora de la seguretat i el respecte dels Drets Humans.

Costos va néixer el 1963, va créixer a Lowell, Massachussets, és greco-americà de segona generació i es va llicenciar el 1985 en Ciències Polítiques a la Universitat de Lowell. El nord-americà va ser líder corporatiu i executiu en la indústria de l’entreteniment a HBO i els seus rols en diferents entitats inclouen activitats com el posicionament global de marca, les relacions externes, el màrqueting i la comunicació. És un apassionat de les organitzacions humanitàries i culturals i defensor de la diplomàcia. 

Costos divideix el seu temps entre Los Angeles, Nova York i Madrid i ha mostrat públicament el seu suport pel FC Barcelona en múltiples ocasions. D’ara endavant, col·laborarà amb el Club com al seu assessor estratègic a Amèrica.

Declaracions de Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona:

“James Costos és una persona molt important per a nosaltres, que està molt ben introduïda als Estats Units, un país on el Barça cada cop hi és més present i no únicament amb l’obertura de l’oficina comercial que tenim a Nova York, sinó també amb les escoles, les acadèmies i ara amb el futbol femení”.

“Per tota la relació que havíem de tenir amb els patrocinadors ens calia una persona del seu nivell. Algú que representi el Barça en temes estratègics, de Fundació i sobretot amb el tema del Barça Innovation Hub. Ara tenim molts acords amb moltes universitats i necessitàvem un conseller estratègic com el James Costos, que ens ajudi i ens permeti entrar cada vegada més fort en aquest país”.

“Els Estats Units és un país on el Barça ha entrat d’una manera perfecta. Fa molts anys que hi tenim molta inversió, amb grans companys de viatge com Nike. Per tant, una persona com el James Costos, que és un consultor d’alt prestigi amb unes relacions increïbles en el seu país durant molt de temps, i que a més sent molt els colors del Barça, el seu paper serà molt important per al desenvolupament del Club. Nosaltres volem continuar creixent als Estats Units i volem tenir cada vegada més amics, més companys de viatge, tenir més seguidors i el James farà una feina magnífica per al Barça”.

Declaracions de James Costos, assessor estratègic del Club a Amèrica:

“És un dels honors més grans de la meva vida poder representar el Barça a Amèrica i estic molt motivat per construir ponts entre les institucions dels Estats Units i el FC Barcelona. Fins ara s’ha fet una gran feina, però encara es poden fer moltes més coses i quan torni cap als Estats Units, em centraré en les FCBEscoles, la Fundació i el Barça Innovation Hub, que donen un valor afegit molt important al Club”.

“El Barça és una de les més marques més respectades a tot el món, no únicament pel seu èxit esportiu al camp, sinó per la feina que fa fora de l’esport. Té un impacte social molt gran que pot beneficiar les comunitats locals als Estats Units. Com diu el lema del Club més que un club, té molts àmbits d’actuació”.

Força Barça
Força Barça
Tanca l'article