El FC Barcelona realitzarà treballs de manteniment i seguretat al Camp Nou aquest estiu

El FC Barcelona realitzarà treballs de manteniment i seguretat al Camp Nou aquest estiu

El Club farà millores a la instal·lació elèctrica i ampliarà el túnel d’accés a l’Estadi, actuacions que permetran adequar la infraestructura a les necessitats actuals i futures

A partir del 20 de maig, un cop finalitzi la temporada del primer equip de futbol, el FC Barcelona afrontarà una sèrie d’obres al recinte de les Corts per millorar-ne les instal·lacions, que en alguns casos han quedat obsoletes i s’han d’adequar a les necessitats actuals i futures. El Club invertirà uns 10 milions d’euros en aquestes intervencions, que abordaran, principalment, millores a la instal·lació elèctrica i al túnel del Gol Sud. Aquestes actuacions són prèvies i independents del projecte Espai Barça, que té previst l’inici de les obres a l’estiu del 2019. Es tracta de treballs de manteniment i seguretat per garantir el correcte funcionament de les instal·lacions de l’Estadi.

La primera actuació afecta les instal·lacions d’electricitat (1). Per la zona de l’esplanada de Tribuna, i de manera soterrada, entrarà la nova escomesa elèctrica d’Endesa, que permetrà optimitzar la infraestructura elèctrica i dotar de més potència el sistema, d’acord amb els estàndards internacionals.

Aquesta nova escomesa es connecta a un quadre que s’anomena centre de lliurament, el qual a la vegada estarà connectat a quatre sales tècniques que estaran situades una a cada córner de l’Estadi (2). La creació d’aquests quatre punts serà la tercera actuació prevista. Estaran connectats també amb l’anella interior de la segona graderia, cosa que permetrà accedir al sistema elèctric per a nous usos quan sigui necessari.

Aquesta solució també optimitza el sistema i el fa més eficient, perquè incorpora el concepte de centre de gravetat. Portar l’electricitat des d’un punt centrat a l’Estadi fa que el subministrament pateixi menys pèrdues energètiques en operació pel fet d’apropar els punts de transformació als punts de consum.

Com a part del procés de millora de la seguretat i la continuïtat del subministrament elèctric, també es milloraran els sistemes de generadors elèctrics i grups electrògens, els quals només s’utilitzen en cas de fallida del subministrament.

La tercera actuació serà la creació d’una gran anella interior de 360 graus a l’alçada de la segona graderia (3). A la part de Tribuna sí que hi ha un espai per construir aquesta mena d’autopista interior, però a la resta de l’Estadi s’haurà de crear aquest espai reubicant usos actuals i eliminant algunes escales. Així, es crea un espai transitable però independent del flux de públic. Aquest espai serà com un canal de cables, tant d’electricitat com d’àudio, fibra, megafonia, càmeres del circuit tancat de televisió (CCTV), torns, etc., i només serà accessible per al personal qualificat de manteniment. Aquests cables aniran distribuïts en unes safates ben ordenades, per facilitar les tasques de manteniment i la seguretat.

Finalment, la darrera actuació serà l’ampliació de l’entrada del túnel a l’interior de l’Estadi (4). El Camp Nou només té un túnel per a vehicles per accedir al terreny de joc, que se situa a la cantonada sud-oest. Aquest túnel és conegut com a túnel d’ambulàncies i proporciona l’accés des de la travessera de les Corts fins a dins del camp. Amb les obres, aquest túnel d’accés al terreny de joc serà més gran, amb un gàlib més alt i una entrada més ampla. Aquesta quarta actuació facilitarà l’entrada i la sortida de vehicles d’emergències, manteniment i seguretat.

Informació de la infografia superior

1. Instal·lacions d’electricitat

Zona de l’esplanada de Tribuna. Nova escomesa elèctrica d’Endesa soterrada que permetrà optimitzar la infraestructura elèctrica i dotar de més potència el sistema, d’acord amb els estàndards internacionals.

2. Sales tècniques

Quatre centres de transformació. Des del centre de lliurament es connecta a quatre sales elèctriques situades en els quatre córners, que també estan connectades a l’anella interior, cosa que fa que el sistema elèctric sigui més eficient, amb menys pèrdues energètiques.

3. Una anella interior a la segona graderia

Una autopista interior. El nou espai que es crea amb forjat de formigó serà transitable i independent del flux del públic. Instal·lacions ben ordenades. El cablejat estarà distribuït en safates per facilitar les tasques de manteniment.

4. Un túnel més alt i més ample

Eliminació d’escales. El procés d’ampliació de l’entrada del túnel del Gol Sud preveu un gàlib i una amplada més grans per permetre l’entrada al camp de vehicles més grans.

Tancament temporal del Centre de Documentació

A causa d’aquestes actuacions al Camp Nou el Centre de Documentació i Estudis del FC Barcelona ha tancat temporalment, i el personal del Centre s’ha traslladat provisionalment a les oficines de l’Àrea Social. Com a conseqüència d’aquest trasllat, el servei de consultes no es podrà dur a terme de manera presencial i només serà operatiu per mitjà del correu electrònic centre.documentacio@fcbarcelona.cat.

Força Barça
Força Barça
Tanca l'article