Joan Laporta: "El millor del bàsquet blaugrana està per escriure"
- label.aria.viber Viber
- label.aria.whatsapp Whatsapp
- label.aria.twitter Twitter
- label.aria.facebook Facebook
- label.aria.messenger Messenger
- label.aria.link label.aria.tick Copia l'enllaç
El 24 d'agost del 1926 neix la secció del Barça de bàsquet. Cent anys més tard, el Club està de celebració. Aquest dilluns, en un acte a l'Auditori 1899, s'han reunit personalitats del bàsquet barcelonistes i de totes les seccions del Barça per homenatjar el centenari. I, per descomptat, el president Joan Laporta, que ha tancat l'acte amb un discurs carregat de barcelonisme, orgull pel passat i optimisme de cara al futur de la secció.
El president, primer de tot, s'ha mostrat encantat amb la projecció d'un vídeo de la història del Centenari del Barça de bàsquet com a introducció de l'acte, abans de presentar la desena d'accions que es duran a terme durant tota la temporada 2026/27 per commemorar la fundació de la secció.
Diversos jugadors del primer equip del bàsquet i Aleksander Sekulic, nou entrenador del Barça, han estat presents en l'acte. També han parlat referents de la secció, com Sisco Pujol, director responsable del Barça de Bàsquet o exjugadors i pioners del Barça, que han recordat les fites durant aquest centenari.
"El bàsquet ha donat moltes jornades de glòria al barcelonisme"
Després de tots ells, ha estat el torn de Joan Laporta, president del FC Barcelona. Ha començat el discurs amb l'objectiu de valorar l'ànima multiesportiva del Barça: "Ens sentim orgullosos de tenir avui sis equips professionals de primer ordre que aspiren, temporada rere temporada, a guanyar campionats estatals i internacionals". Dins de la multiesportivitat del Club, ha ressaltat el paper del bàsquet: "Parlem de la secció que, per història, per projecció esportiva i per ressò social ha tingut més transcendència en la història de l'Entitat", ha assegurat Laporta.
🗣️ El discurs del president @JoanLaportaFCB el dia del nostre centenari pic.twitter.com/NM9znEbbaw
— Barça Basket (@FCBbasket) August 24, 2026
El president del Barça, també ha recordat els inicis de la secció: "Des de les primeres cistelles a la pista del Sòl de Baix, als pioners i herois que jugaven a la pista situada al costat del gol sud del camp de Les Corts, fins a veure la llum del Palau Blaugrana el 1971, escenari on, al llarg de 55 anys, hem viscut jornades èpiques".
Joan Laporta ha homenatjat els jugadors històrics de la secció:"No puc oblidar la dècada dels vuitanta, la dels Epi, Solozabal, Flores, Sibilio, De la Cruz, Norris, Jiménez, entre d'altres". També ha citat els jugadors del canvi de segle: "La plenitud de la secció arribaria als anys noranta i en el tombant de segle de la mà dels Navarro, Fuente, Dueñas, Gasol, Jasikevicius i molts altres, que van engrandir el palmarès amb la conquesta de l'Eurolliga, a Barcelona, el 2003 i a París, el 2010".
Per acabar, Laporta ha transmès un missatge positivista a la secció de bàsquet: "El millor del bàsquet blaugrana està per escriure. Tenim un equip nou que a partir d'aquesta temporada té la missió de renovar les il·lusions dels culers". També, ha mencionat la nova pista culer: "Tenim un nou Palau a l'horitzó que escenificarà una nova etapa del FC Barcelona".
- label.aria.viber Viber
- label.aria.whatsapp Whatsapp
- label.aria.twitter Twitter
- label.aria.facebook Facebook
- label.aria.messenger Messenger
- label.aria.link label.aria.tick Copia l'enllaç