El Juvenil entra en acció a Europa. Els blaugranes disputen aquest dimarts i dimecres, a Szeged, la fase classificatòria de l’EHF Youth Club Trophy, amb un bitllet per a Colònia en joc. Els rivals del Barça en aquest classificatori, en format final a quatre, són l’OTP Bank Pick Szeged, el Kolstad i l’Orlen Wisla Plock.

El Barça Juvenil ha quedat emparellat a les semifinals contra l’amfitrió, l’OTP Bank Pick Szeged, en el que sembla una final anticipada. De tota manera, la curta història del campionat -tot just és la segona edició- i la manca de precedents a nivell europeu en la categoria sub 18 compliquen les prediccions.

El duel entre catalans i hongaresos tindrà lloc el dimarts 31 a les 18h, tot just després de la semifinal entre el Kolstad i l’Orlen Wisla Plock. La final està programada pel dimecres 1 d’abril a les 17h; el tercer i quart lloc, de caràcter simbòlic, es disputarà a les 15h.

Tot el torneig classificatori es jugarà al pavelló del primer equip del Pick Szeged, el Pick Arena, un dels més moderns d’Europa i amb capacitat per a 8.000 espectadors. La competició es podrà veure en directe a través d’EHF TV.

El Barça arriba a l’EHF Youth Club Trophy com a líder indiscutible del seu grup a la Lliga Catalana i amb el títol de Minicopa d’Espanya aconseguit el passat mes de febrer. Els nois dirigits per Álvaro Polo, que han viatjat aquest dilluns a Hongria amb la novetat d’Adrián Sola, van sumar divendres un triomf clar (48-13) contra el Sant Esteve de Palautordera, segon classificat a la Lliga, en l’últim test.

Álvaro Polo considera que el seu equip afronta la competició europea “en el millor moment de la temporada” i valora el primer rival, l’OTP Bank Pick Szeged, com “un equip molt dur”.

“Sobretot és important saber que és una gran experiència pels nanos, que han de seguir aprenent. Aquest tipus de competicions els dona un bagatge molt bo per créixer dins del club, que és pel que treballem”, ha explicat a la prèvia.

L’EHF Youth Club Trophy, una mini Champions

L’EHF Youth Club Trophy reuneix els equips de categoria sub 18 dels 16 clubs que participen a la Machineseeker EHF Champions League absoluta. Els conjunts queden dividits en quatre tornejos classificatoris i només els vencedors avancen a la final a quatre de Colònia, que es disputa en paral·lel a la Final Four absoluta.

L’edició d’enguany és tot just la segona en la història d’aquest campionat. L’any passat, en la temporada inaugural, el Barça Juvenil va exercir d’amfitrió a la fase classificatòria i va ser un dels quatre conjunts finalistes. A Colònia, els blaugranes van pujar al tercer graó del podi.

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca