La primera finestra per a la classificació del Mundial del 2027 a Qatar ha finalitzat amb les dues cares de la moneda per a dos blaugranes. Els protagonistes han sigut Tomas Satoransky, que ha brillat en les dues victòries amb la República Txeca, i Toko Shengelia, que no ha pogut començar amb bon peu després de les dues derrotes de Geòrgia.

República Txeca

Divendres 28 de novembre: República Txeca 97–80 Suècia. Praga.
Dilluns 1 de desembre: Estònia 92–97 República Txeca. Tallinn.

Tomas Satoransky ha sigut el millor blaugrana. Va completar el primer partit amb 16 punts i sis rebots en 27 minuts de joc (18 de valoració). I en el segon partit va acabar sent l'MVP. Al descans ja sumava 10 punts i 8 assistències i va acabar amb uns registres espectaculars de 18 punts i 16 assistències en 32 minuts de joc, acumulant fins a 35 punts de valoració. Les 16 assistències són el millor registre històric en un partit de classificació per al Mundial.

Jan Vesely, de la seva banda, només va acompanyar la selecció del seu país en el primer partit de la República Txeca a Praga. Tal com estava previst, la seva presència va ser per fer grup en la nova etapa de Lubos Barton a la banqueta i no va estar entre els 12 jugadors que van vestir-se de curt. El diumenge 30 ja va citar-se al Palau Blaugrana en el retorn als entrenaments de l’equip.

Geòrgia

Dijous 27: Geòrgia 79–92 Ucraïna. Tblisi.
Diumenge 30: Espanya 90–61 Geòrgia. La Laguna (Tenerife).

Toko Shengelia ha fet un gran esforç per competir amb Geòrgia però no ha pogut cap victòria en els dos partits disputats. Just un dia després del partit al Palau contra l’ASVEL, va sumar 17 punts, sis rebots i quatre assistències en 30 minuts de joc davant Ucraïna. I en el segon partit a Tenerife, va realitzar 10 punts i set rebots en 26 minuts a la pista.

La següent finestra internacional serà després el 27 de febrer i l’1 de març.

Els dos propers reptes

‘Sato’ i ‘Toko’ tornaran properament a exercitar-se sota les ordres de Xavi Pascual per afrontar els dos reptes d’aquesta setmana: la visita a la pista de l’Estrella Roja (divendres 5, 20.00 hores) i el partit al Palau davant el Morabanc Andorra (diumenge 7, 17.00 hores).

Força Barça label.aria.forcabarca
Força Barça
label.aria.fire