El Barça ha sumat un punt a Vallecas (1-1). Joan Garcia ha estat fonamental i monumental per fer bo el gol de Lamine Yamal des dels 11 metres. El porter de Sallent ha intervengut estrastofèricament per evitar que marxessin més punts abans de l'aturada per seleccions d'aquest mes de setembre. 

Voracitat anotadora. Aquesta ha estat l'actitud adoptada pel Rayo Vallecano i el FC Barcelona. Presentada, primer, per l'equip de Hansi Flick a través de les botes de Lamine Yamal i Raphinha. Unes ganes de gol dels barcelonistes, concentrats en trobar els espais a través de la possessió de pilota, que han quedat diluïdes per l'energia madrilenya. Assossegada per una sensacional intervenció de Joan Garcia. No hi havia espai per a la relaxació, ja que el Rayo ha demostrat ser capaç de posar energia sobre la porteria d'un excels 1. 

El 10 posa el gol

La mentalitat ofensiva d'ambdós conjunts ha propiciat un acordió d'aproximacions. A la velocitat de la llum, la perillositat ha alternat l'àrea de batalla i la de Joan Garcia. Protegit per la rereguarda barcelonista, amb Eric i Christensen com a centrals i Kounde i Balde als laterals, que ha funcionat com un autèntic cadenat. Pedri ha intentat posar la pausa a un mig del camp també format per Frenkie de Jong i Dani Olmo. Raphinha, Lamine Yamal i Ferran s'han encarregat de posar l'electricitat en atac.  

Precisament, la llum al marcador l'ha posada el 10 culer. Lamine Yamal ha forçat un penal a les acaballes de la primera meitat per desfer la igualada. El mateix mag de Rocafonda s'ha encarregat d'agafar la responsabilitat per celebrar la inauguració del comptador de gols. Ha estat la segona diana del davanter de La Masia en aquesta Lliga 2025/26; la primera des dels 11 metres amb el primer equip del FC Barcelona. Amb la llauna oberta, l'extrem n'ha volgut més i ha estat vital per construir una nova ocasió claríssima. Dani Olmo no ha pogut enfocar el 0-2, i tampoc a la represa, en una jugada col·lectiva de molts quirats. 

Un extraordinari Joan no pot fer res amb l'empat

Sens dubte, el Barça ha reaparegut amb fam. Eric Garcia ha tornat a sacsejar les estadístiques ofensives. Hi ha hagut conats d'ensurt per al públic i per als jugadors de Vallecas, que no s'han arronsat i han posat a prova la concentració del porter de Sallent i del central d'Allerød. Quasi insuperables per construir una actuació magistral a cada envestida i a cada atac adversos. Perquè la coralitat blaugrana s'ha hagut d'esforçar a cada racó del verd. No ha estat un partit on ha pogut relluir la qualitat barcelonista, sinó el treball. Enfonsat amb l'empat del Rayo a la sortida d'un córner, res ha pogut fer l'1 davant del xut de Fran Pérez a boca de canó.

L'equip de Hansi Flick ha quedat tocat amb aquest empat a un. I si no hagués estat per la brutalitat d'intervencions d'un sublim Joan Garcia, la ferida hauria estat més gran. Quedava prou temps per a la reacció, però els blaugranes han maldat per trobar el seu joc i per posar rumb cap a la porteria rayista. Unint cor, el FC Barcelona ha volgut rebel·lar-se contra la intensitat del Rayo Vallecano, que no ha semblat tenir cap escletxa i ha trobat més arguments per testar els reflexos d'un estel·lar verd. De nou, vital. Aquest cop, per evitar la derrota a Vallecas, estadi on el Barça ha sumat un punt i marxa a l'aturada per seleccions amb set punts. 

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca