El Barça s’ha convertit en tot un referent en la creació de continguts digitals, i si el passat mes d’abril del 2023 aconseguia superar els 15 milions de subscriptors a YouTube, ara assoleix una nova fita, convertint-se en el primer club esportiu del món que supera els 20 milions de subscripcions a YouTube. El creixement del FC Barcelona en la principal plataforma de vídeo a la xarxa s’ha anat consolidant any rere any, ara amb una estratègia adaptada a les noves tendències de la plataforma, impulsant la publicació de continguts a YouTube Shorts, fet que li ha permès arribar a públics incrementals, assolir nous usuaris i aconseguir nous subscriptors.

En l’àmbit esportiu, el Barça fiança el seu lideratge, tant pel que fa al nombre de seguidors i seguidores, com a les visualitzacions de vídeos, només la FIFA (22,8 milions), i l’NBA (22,5 milions), tenen més fans a YouTube. En aquest sentit, pel que fa a subscripcions, el 2024 el FC Barcelona ha aconseguit un total de +65% nous subscriptors i subscriptores, en comparació amb els obtinguts el 2023. D'altra banda, en visualitzacions, en el 2024 s’han generat un 10% més de visualitzacions que en l’any anterior.

En aquesta mateixa línia, és important destacar que +50% de les noves subscripcions són procedents dels continguts a YouTube Shorts, i això confirma l’èxit de l’aposta que s’està fent des del Club i principalment des de l’Àrea d’Identity, que engloba tot el relacionat amb la marca Barça, i lidera tota l’estratègia de les diferents plataformes digitals, ideant i impulsant les campanyes i els continguts digitals del dia a dia. En aquest sentit, es treballa amb l’objectiu que els continguts estiguin cada vegada més enfocats a potenciar la marca blaugrana a nivell internacional, transmetent al món els valors únics que identifiquen el FC Barcelona.

Un 85% de l’audiència del canal blaugrana a YouTube té entre 18 i 54 anys, una dada rellevant que posa de manifest que compta amb un gran ventall de continguts, apte per a tot tipus de públics, des de contingut purament informatiu, així com també vídeos creatius, d’entreteniment, amb molta personalitat, amb l’objectiu d’atraure l’anomenada generació Z, que està molt familiaritzada amb el consum digital. Una altra de les tendències creixents que s’ha observat ens els darrers anys des del 2021 és la del públic femení: l’any 2024 el percentatge de visualitzacions femenines ha crescut un 55%.  

El FC Barcelona continua posicionant-se com un referent en l’àmbit digital, i en el cas de YouTube, la distància amb la resta de competidors és evident, ja que el segon classificat, el Reial Madrid, compta amb 16,3 milions de subscripcions. El Liverpool completa el podi amb 10,9 milions. Els països on el Barça té més seguidors i seguidores són Espanya, els Estats Units, Indonèsia, l'Índia i el Brasil.

L’èxit dels YouTube Shorts

Pioner en la ideació, creació i publicació de continguts de llarga durada, el Barça treballa per adaptar-se constantment a les noves tendències, i és per això que atenent a la demanda de peces de curta durada, ha apostat fermament per aquest format, amb l’objectiu de fidelitzar tota l’audiència que les consumeix. D’aquesta manera, als tradicionals continguts d’èxit com els ‘Barça Emojis’, ‘7 Second Challenge’, ‘Exploding Balloons’, ‘Guess Who’, ’90 Seconds Challenge’ o ‘Behind the Scenes’ s’hi han afegit vídeos curts i en format vertical, amb reptes entre jugadors com Lamine i Lewandowski, o Raphinha i Kounde, així com celebracions postpartit.  

Pioners en l’àmbit digital

El Barça va ser un dels primers clubs esportius del món a tenir presència a YouTube, on va obrir el seu canal al febrer del 2006. Onze anys més tard, al juny del 2017, va ser el primer a superar els tres milions de subscriptors a YouTube, i es va situar per davant d’altres grans competidors en l’àmbit esportiu i també per damunt dels principals equips de futbol. Al setembre del 2018, el Club va assolir una nova fita, superant els 5 milions de subscripcions, i al setembre del 2020, va assolir la xifra dels 10 milions de subscripcions i va reafirmar el seu lideratge. L’any 2023, el Barça va anunciar els 15 milions, i assoleix ara els 20 milions de subscripcions. L’exponencial creixement que el canal blaugrana està experimentant en els darrers anys reafirma l’èxit del Barça en l’àmbit digital i en cadascun dels seus perfils a les xarxes socials.

 

Declaracions de Cristina Delgado, Manager Content Partnership de YouTube:

“És fantàstic veure com una estratègia sòlida a YouTube que inclou contingut de qualitat, innovació en els formats i adaptabilitat a una audiència cada cop més exigent, dona com a resultat en un creixement i reconeixement de marca, tant nacional com internacional, imparable. El FC Barcelona ha estat capaç d'aprofitar el potencial i els recursos per maximitzar i consolidar la connexió amb els seus seguidors i marcar la diferència”.

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca