El FC Barcelona anuncia beneficis nets de 304 milions d’euros després d’impostos per l’exercici 2022/23

El FC Barcelona anuncia beneficis nets de 304 milions d’euros després d’impostos per l’exercici 2022/23

El Club ha millorat en totes les línies de negoci registrant xifres superiors a les planificades, alhora que ha aconseguit reduir el deute per segona temporada consecutiva

La Junta Directiva del FC Barcelona informa que el Club ha tancat l’exercici 2022/23 amb un benefici net de 304 milions d’euros després d’impostos, resultat superior a l’aprovat en el pressupost de la temporada passada. Durant la temporada 2022/23 el FC Barcelona va aconseguir, a nivell consolidat, uns ingressos d’explotació de 1.259 milions d’euros amb una despesa d’explotació que va ascendir fins als 1.165 milions d’euros.

Aquests resultats s’han assolit en una temporada que passarà a la història per les xifres de rècord a escala operativa que s’han registrat en l’àmbit comercial i d’explotació de les instal·lacions. El Club ha millorat en totes les línies de negoci, i en cadascuna d’aquestes ha registrat xifres superiors a les planificades.

En l'àmbit comercial, amb uns ingressos de 351 milions d’euros (+43% respecte a l’any anterior), el Club ha obtingut xifres històriques d’activitat. L’Àrea de Patrocinis ha assolit pràcticament la xifra de 200 milions d’euros i les vendes de marxandatge a les Barça Stores han suposat 100 milions d’euros en vendes, un rècord absolut en aquesta línia de negoci.

El global de les instal·lacions del Club ha tancat el curs 2022/23 a 30 de juny amb uns ingressos totals de 229 milions d'euros, xifra un 14% superior a la pressupostada i un 8% més del que es va registrar durant la temporada 2018/19, darrera temporada completa precovid. Destaca l’important augment de facturació que s’ha registrat a l’Spotify Camp Nou, amb 121 milions d’ingressos, on s’ha viscut la primera temporada en la història del Club en què s’han venut més d’un milió d’entrades per veure el primer equip masculí, i la també facturació rècord del taquillatge al futbol femení amb 2,7 milions d’euros i al bàsquet amb 4,5 milions d’euros, en aquest últim cas un 126% superior a la temporada prepandèmia 2018/19. El Museu del Club va tancar el seu darrer curs a la seva ubicació històrica amb una facturació de 39,9 milions d'euros.

Durant la temporada 2022/23 el FC Barcelona va generar una xifra rècord de nous patrocinis en una temporada arribant als 97,6 milions d'euros, gràcies a la incorporació de 20 nous patrocinadors entre els quals destaca Spotify, Bimbo, Whitebit o la renovació amb ScotiaBank i Stanley, entre d’altres. Especialment rellevants han estat els 7,8 milions d'euros generats pel futbol femení que han fet augmentar el 95% els ingressos de la secció en relació amb la temporada 2021/22. Durant la temporada 2022/23 també s’han signat sis nous patrocinis per un valor de 36 milions d'euros que computaran per a la temporada 2023/24.

Pel que fa al negoci de marxandatge, Barça Licensing & Merchandising (BLM) va registrar un augment del 54% en vendes a les botigues físiques en relació amb l’exercici anterior. Pel que fa a l’e-commerce, el creixement ha estat d’un 47% amb especial creixement en la roba de dona, on les vendes han crescut un 275%. Durant la temporada 2022/23 s’ha procedit a una expansió de les Barça Stores amb l’obertura de vuit nous punts de venda: quatre a Barcelona, un a Tarragona, un a Madrid i dos nous córners als centres d’El Corte Inglés (Maria Cristina i plaça Catalunya a Barcelona). A les botigues de gestió directa s’hi han afegit quatre nous centres franquiciats.

La Junta Directiva vol emfatitzar que l’Spotify Camp Nou va ser l’estadi amb una mitjana d’assistència més alta d’Europa segons l’informe de la UEFA, The European Club Talent and Competition Landscape, durant la temporada 2022/23. Aquest fet torna a demostrar la fortalesa de la marca del FC Barcelona, que segueix sent un referent mundial en capacitat de crear sinergies amb marques i oferir experiències úniques als seus seguidors i seguidores.

Addicionalment, i tal com ja es va comunicar i aprovar a la passada Assemblea General de Socis i Sòcies Compromissaris, el Club ha registrat la venda del 15% de drets audiovisuals en la competició professional de futbol masculina de LaLiga per import de 400 milions d’euros.

La Junta ha valorat com a positiu el balanç final d’aquest exercici en què també s’ha aprofundit en les mesures de contenció i reducció de despesa que s’estan fent des de l’inici de l’actual mandat.

La Junta Directiva vol posar en relleu que s’ha aconseguit reduir el deute net del Club per segona temporada consecutiva, passant dels 680 milions d’euros a 30 de juny del 2021 fins als 552 milions d’euros actuals a 30 de juny del 2023. Aquest criteri de deute es calcula seguint els mètodes de càlcul marcats per la LFP, i inclou principalment els deutes bancaris i esportius nets, minorats per la tresoreria. Cal destacar que, de la mateixa manera que interpreta la Junta Directiva, aquest mètode de deute no inclou tots els préstecs relacionats amb el finançament de l’Espai Barça, que formen part d’una estructura separada que es finança amb els recursos propis generats pel projecte. Aquesta reducció del deute net ha permès en conseqüència la reducció del deute global del Club.

Pel que fa al pressupost de la temporada 2023/24, el Club preveu uns ingressos de 859 milions d’euros i un benefici d’11milions d'euros abans d’impostos emmarcats dins del Pla de Viabilitat aprovat per la Junta Directiva. La Junta Directiva mostra el seu convenciment en acabar el present exercici amb números verds malgrat la reducció d’ingressos ordinaris derivats de la reducció d’abonaments de temporada i venda d’entrades regulars a conseqüència del trasllat a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Aquesta temporada, doncs, s’inicia amb un esforç addicional de les àrees comercials, una contenció rellevant de la despesa ordinària i preveu també una reducció molt significativa de la massa salarial dels equips professionals, al mateix temps que es manté i millora la competitivitat esportiva de totes les plantilles. La Junta Directiva vol posar èmfasi en el gran resultat de les operacions realitzades durant la finestra de traspassos d’estiu del primer equip masculí que, conjuntament amb el suport i els compromisos assumits per la mateixa Junta Directiva mitjançant la presentació d’avals personals, ha permès la inscripció de tots els jugadors previstos per tal de confeccionar una plantilla al més alt nivell competitiu possible.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut