El color blanc i la inspiració en Johan Cruyff, protagonistes del disseny de la segona equipació 2023/24

El color blanc i la inspiració en Johan Cruyff, protagonistes del disseny de la segona equipació 2023/24

La samarreta, que es presenta en el marc de la campanya llançada pel Club "Aquí, per obrir camí", presenta un disseny trencador que ret homenatge a la història del Barça i a una samarreta que va portar Johan Cruyff, precursor de l’estil de joc del FC Barcelona

El FC Barcelona presenta la seva segona equipació per a la temporada 2023/24 amb un disseny trencador que ret homenatge a Johan Cruyff, precursor de l’estil de joc del Barça. Així, prenent com a referència la samarreta que l’equip blaugrana va lluir com a segona equipació durant la dècada dels 70, el blanc és el protagonista absolut, mentre que manté les franges amb els colors blaugrana, i les incorpora al rivet de les mànigues. En aquesta línia, i igual que la primera fa referència a l’esperit del primer equip del Barça Femení que va jugar el primer partit de la seva història a l'Spotify Camp Nou l’any 1970, ara és la figura pionera de Cruyff qui inspira el nou llançament.

La nova samarreta es pot comprar des d’aquest dimecres 26 de juliol a través de l’e-commerce del Club i de Nike, Nike Passeig de Gràcia i a totes les Barça Store: Spotify Camp Nou, Canaletes, Passeig de Gràcia, Sagrada Família, Westfield La Maquinista, Parc Central Tarragona, La Roca Village, el Poble Espanyol, l’aeroport de Barcelona T1 i T2, Centre Comercial Arenas, la botiga de Madrid, a Palma, Platja d’Aro, Salou i a ronda Universitat, i també a la Nikestore.

L’equipació es presenta sota la campanya “Aquí, per obrir camí”, impulsada pel Club en el llançament de la primera samarreta per a la temporada 2023/24, i que recull un dels pilars que fan del Barça una entitat única arreu del món: el de ser capdavanters en tot allò que fa. Així, de la mateixa manera que ja van fer en el passat, els esportistes blaugrana, els joves jugadors i jugadores del FC Barcelona segueixen liderant i són els escollits per obrir el camí del Club en els pròxims anys.

Un blanc trencador i un escut icònic

La nova samarreta adopta el blanc com a color predominant, però no és el primer cop, ja que el Barça ja va fer servir equipacions d’aquest color en altres èpoques. Alcántara, Samitier, César i Kubala, entre altres jugadors, ja van portar la samarreta blanca entre les dècades dels 20 i els 70. En el cas de Cruyff, precursor d’un nou estil de joc per al FC Barcelona amb identitat pròpia, també la va portar diversos cops, com ara l’1 de març del 1978 en un partit de Copa de la UEFA contra l’Aston Vila, com a capità i líder de l’equip barcelonista. A més, en aquesta ocasió, incorpora al rivet de les mànigues les franges blaugrana i l’emblemàtic escut que feia servir el Club l’any 1978

Així mateix, aprofitant que el primer equip de futbol masculí és a la ciutat de Los Angeles amb motiu de la gira de pretemporada, el Club ha volgut aprofitar i presentar l’equipació a la ciutat en què Cruyff va jugar una temporada el 1979 amb Los Angeles Aztecs, equip que va competir a la Lliga nord-americana entre els anys 1974 i 1981.

Completen l’equipament els pantalons, de color blau, i les mitgetes amb les franges blau i grana, on destaca a l’escrit BARÇA i el logo de Nike a la part central. El segon equipament es comercialitzarà amb el logo de Spotify, main partner de l’equip masculí i femení, a la part frontal, juntament amb el de Nike, així com la marca Ambilight TV a la màniga de l’equipació del primer equip masculí, i Bimbo a la del femení. A més, també segueix incorporant el logo d’UNHCR/ACNUR sota el número del dorsal.

El camí cap a la sostenibilitat

Tota la línia de roba de futbol que Nike produeix per al Barça, des de la que s'utilitza al camp fins a la d'entrenament i les col·leccions per als aficionats, aprofita la innovació sostenible per reduir els residus, alhora que ajuda els atletes i aficionats a jugar el millor possible.

Per al FC Barcelona, la sostenibilitat és un dels pilars estratègics del Club i, d'acord amb aquest plantejament, treballa per promoure un desenvolupament sostenible en tots els seus àmbits d’actuació. En aquest cas, ho fa a través de les seves col·leccions de moda streetwear i de les equipacions, en què Nike Football ha emprat una innovació revolucionària i un disseny orientat a la sostenibilitat que ajudarà els atletes a rendir al màxim. Els equips de dissenyadors de Nike han creat, mitjançant una rigorosa investigació, una equipació d'avantguarda, confeccionada amb Dri-FIT ADV, que permet als atletes moure's amb total confiança. Més del 75% de tota la roba de Nike Football està fabricada amb polièster 100% reciclat, cosa que permet als aficionats al món del futbol donar suport al seu equip preferit alhora que redueixen l'impacte al planeta.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut