El President Joan Laporta explica al Mobile World Congress l'aposta del Barça pel futur i la innovació

El President Joan Laporta explica al Mobile World Congress l'aposta del Barça pel futur i la innovació

El màxim dirigent del FC Barcelona ha participat en la jornada inaugural del congrés reivindicant la singularitat i els valors del Club com a pilars des d’on afrontar els reptes de les noves tecnologies i l’era digital

El president del FC Barcelona, Joan Laporta, ha estat un dels convidats destacats de la jornada inaugural del Mobile World Congress (MWC), el saló referent en la indústria de les comunicacions que se celebra del 28 de febrer al 3 de març al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona. En una ponència en anglès titulada Passion, inclusivity and innovation, the roots that will grow FC Barcelona future (Passió, inclusió i innovació, les arrels que faran créixer el futur del FC Barcelona) el president blaugrana ha explicat els pilars que defineixen l’entitat com un club únic i com, des d’aquesta singularitat, la institució afronta el futur amb els reptes que plantegen l’era digital, l’adopció de les noves tecnologies per arribar als fans i la competència d’altres clubs propietat de corporacions i empreses.

Davant de gairebé 500 persones que omplien l’auditori número 4 del recinte del MWC, Laporta ha començat recordant que el Barça manté un model de propietat únic amb més de 144.000 socis, una vocació poliesportiva amb sis equips professionals capdavanters de cinc disciplines esportives i un estil de joc reconegut arreu del món. Aquests són alguns dels fonaments que, segons el president del FC Barcelona, permeten al Barça situar-se com a líder de la indústria del futbol i com el club esportiu més conegut del món.

Aquesta singularitat no impedeix ser competitius. “Ser una associació esportiva no deixa de banda que el Club funciona com una gran empresa, amb un alt nivell d’eficiència operativa i impacte social i econòmic, gestionada amb criteris de professionalitat i transparència i amb la voluntat de ser sostenible”, ha assenyalat Laporta.

Una crida a la pau

En el marc de la seva intervenció, el president ha destacat el compromís que l’entitat blaugrana té amb la societat i la seva voluntat per tenir un impacte positiu en el seu entorn. En aquesta línia, a més, no ha volgut deixar passar l’oportunitat d’expressar la seva solidaritat amb el poble ucraïnès i fer una crida a la pau davant el conflicte que es viu al país. “Perquè som una institució amb ànima i voluntat de servei als altres, vull expressar la nostra solidaritat amb la gent que està patint la guerra a Ucraïna. Si us plau, pareu la guerra, i doneu una oportunitat a la pau”, ha expressat Laporta.

Pla estratègic pel futur

Per tal de maximitzar el valor de l’entitat i afrontar els reptes del futur, el president del FC Barcelona ha explicat que el Club compta amb un Pla Estratègic 2021-26 que es basa en tres pilars: ser Capdavanters, Sostenibles i Socials i ha apuntat en què consisteixen cadascun. Per capdavanter s’entén “líders en innovació i en transformar el club per a centrar-nos en el fan, creant noves oportunitats de creixement, mentre ens assegurem que es manté el nivell d’excel·lència esportiva i invertim en el nou Espai Barça”. Sostenible comprèn “tant el sentit financer i de governança com  la relació amb el medi ambient”, i social implica “ser fidels als orígens i valors del Club, millorant la relació amb socis i penyistes, assegurant que s’implementen les mesures necessàries d’inclusió i diversitat i amb la Fundació”.

L’aposta per la innovació no és només estratègica sinó que és una “qüestió gairebé de supervivència pel Club” ha explicat el president, referint-se a la singularitat del Barça respecte a altres entitats esportives. “Som diferents perquè nosaltres ens nodrim econòmicament només del que generem a través de la mateixa indústria de l’esport. No tenim darrere una gran corporació, ni accionistes... Això ens obliga a ser imaginatius, innovadors, valents i anar un pas per endavant en moltes de les qüestions que envolten aquesta indústria esportiva”, ha explicat Laporta.

Una de les eines del Club que ha assenyalat el president del FC Barcelona per potenciar la innovació i coneixement és el Barça Innovation Hub, una plataforma “que promou la cultura de l’excel·lència, compartint coneixement i innovació i que vol ser una eina interna de creació de valor pel propi Club”.

La connexió amb els fans a través de les noves tecnologies i els nous camps de negoci que ofereix l’era digital constitueix per Laporta una de les altres prioritats del Club i en aquest sentit ha destacat projectes com el de Barça Studios, la plataforma del Club per la creació i comercialització de continguts audiovisuals o els eSports, on el FC Barcelona compta amb equips propis participant en diverses competicions. En qualsevol cas aquesta relació amb els fans d’arreu del món ha d’inspirar-se en els valors del Club. “Volem crear un entorn democràtic, solidari i inclusiu (tant digital com físic) on es respectin tots els drets fonamentals: des de la llibertat d'expressió fins al respecte a tots els gèneres i totes les races. El Barça és passió i emoció i la tecnologia ens ajudarà a impulsar aquesta essència fins al límit”, ha conclòs Laporta

Després del seu discurs, el president blaugrana ha participat en una conversa amb la moderadora de l’esdeveniment, la periodista de la BBC Sasha Twining, en què s’ha tractat amb major profunditat la importància de trobar fonts de finançament que permetin a un club com el Barça poder continuar sent un referent en un entorn cada cop més competitiu. En aquest àmbit, Laporta ha posat en relleu la importància de desenvolupar un gran departament en tecnologia i innovació, per col·laborar amb actors rellevants com start-ups, noves companyies, centres d’innovació, universitats, etc. Així mateix, ha assenyalat la voluntat del Barça de desenvolupar el seu metavers i la seva web 3.0, així com de crear la seva pròpia criptomoneda sota el control del Club. Alhora, el president blaugrana  ha explicat que pròximament l’entitat blaugrana presentarà el seu primer NFT, amb l’objectiu de contribuir a les seves finances.

Visita a les instal·lacions del MWC

Un cop finalitzada la conferència, la delegació del FC Barcelona encapçalada pel president Laporta, juntament amb el vicepresident primer, Rafael Yuste, la vicepresidenta institucional, Elena Fort, i els membres de la Junta Directiva Xavier Barbany, Josep Ignasi Macià, Àngel Riudalbas i Joan Soler, han visitat diversos stands del recinte del congrés per conèixer les darreres innovacions i tendències que presenta l’edició d’enguany. La delegació ha visitat l’stand de la Generalitat de Catalunya acompanyats per Jordi Puigneró, vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya. Posteriorment s’han dirigit a l’stand del Mobile World Capital on han sigut rebuts pel CEO de l’entitat, Carlos Grau. Finalment, la delegació ha visitat l’stand de Deloitte on se’ls ha mostrat un projecte en  forma de maqueta de l’Estadi Johan Cruyff amb aplicacions incorporades en matèria de ciberseguretat.

Prèviament a la conferència,  la delegació del Club també ha visitat l’stand de Telefònica on han estat rebuts, entre d’altres, pel conseller delegat de Telefònica Àngel Vilà.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut