El Referèndum sobre el finançament de l’Espai Barça es farà el 19 de desembre de manera telemàtica

El Referèndum sobre el finançament de l’Espai Barça es farà el 19 de desembre de manera telemàtica

La Junta Directiva ha optat per aquesta modalitat de vot per afavorir la participació i que els més de 110.000 socis i sòcies amb dret a vot puguin votar des de qualsevol lloc del món

La Junta Directiva del FC Barcelona, reunida en sessió ordinària a les instal·lacions del Camp Nou, ha decidit convocar una consulta vinculant sobre el finançament de l’Espai Barça per al proper diumenge 19 de desembre. Aquest referèndum es convoca a l’empara del que disposa l’article 13è dels Estatuts del Club, i en virtut de la iniciativa i autorització aprovada per l’Assemblea de Socis i Sòcies Compromissaris del 23 d’octubre passat, que van donar suport per àmplia majoria (405 vots a favor, 21 en contra i 6 en blanc) a la Junta Directiva per negociar una operació de finançament fins a un màxim de 1.500 milions d’euros per fer realitat l’Espai Barça. La Junta també ha decidit que la consulta vinculant es dugui a terme en la modalitat de vot telemàtic per tal de fomentar la participació i afavorir que els socis i sòcies puguin votar des de qualsevol lloc del món.

La pregunta del referèndum del 19 de desembre
La pregunta del referèndum del 19 de desembre

Serà la primera vegada en la història que el FC Barcelona, que el proper dilluns 29 de novembre complirà 122 anys de la seva fundació, realitza una consulta amb la modalitat telemàtica, sense urnes convencionals. L’acte de votació es celebrarà des de les 9 hores fins a les 21 hores i es podrà dur a terme des del lloc web oficial i a través de qualsevol dispositiu (mòbil, tauleta o ordinador).

El Club habilitarà, per a aquells socis i sòcies que tinguin dificultats per votar de manera telemàtica, o bé que no disposin d’un dispositiu adequat per fer-ho, un espai a les instal·lacions del Club, concretament a l’Auditori 1899 (i/o altres d’addicionals), on s’hi instal·laran dispositius per tal que els socis puguin exercir el seu dret a vot, de manera telemàtica a les instal·lacions del Club. Addicionalment, s’instal·laran diferents Punts d’Informació per resoldre incidències o aclarir dubtes. 

Cens electoral i condicions per votar

Per poder exercir el dret a vot, cal complir amb les condicions següents: ser major d’edat i no estar legalment incapacitat, tenir una antiguitat mínima de soci o sòcia d’un any, no tenir suspesa la condició de soci, i estar inclòs al cens electoral vigent, d’acord amb l’article 47è dels Estatuts. Els socis i sòcies amb dret a vot que actualment compleixen aquests requisits són 110.159, dels 142.038 socis que té el Club a dia d’avui.

Des del dia 3 fins al 7 de desembre, ambdós inclosos, els socis podran consultar el cens electoral a través del lloc web oficial. Addicionalment, també es podrà fer la consulta de manera presencial a l’Oficina d’Atenció al Barcelonista en dies feiners i en horari de dilluns a divendres de 10 a 19 hores. Per tal de poder exercir el dret a vot, els socis i sòcies hauran de figurar inscrits al cens electoral. Aquest cens es tancarà el 7 de desembre.

La votació haurà de ser en sentit afirmatiu, negatiu o en blanc a la pregunta:

"Ratifica la decisió de l’Assemblea de Compromissaris d’autoritzar la Junta Directiva perquè realitzi les actuacions necessàries per aconseguir finançament per al projecte Espai Barça per un import que no superi els 1.500 milions d’euros?”

Exposició pública i campanya informativa

Des del dissabte 27 de novembre fins al dia de la consulta es portarà a terme la campanya informativa a què fa referència l’article 13è b) punt primer dels Estatuts i es faran els actes d’informació, promoció o comunicació adients per donar a conèixer la proposta sotmesa a la consulta dels socis i sòcies.

A partir de demà dissabte s’obrirà al públic l’Exposició del Referèndum de Finançament de l’Espai Barça, ubicada a l’esplanada de tribuna del Camp Nou, en què es podran consultar els detalls sobre el finançament, les novetats que incorpora el projecte i el procediment del vot telemàtic. Està prevista l’organització de sessions informatives i visites guiades.

El Club enviarà periòdicament informació als socis i sòcies a través de les eines de comunicació habituals digitals, el BOC (Butlletí Oficial del Club) i l’Infosocis, que es reben a través del correu electrònic, també difondrà una edició especial de la Revista Barça que s’enviarà a través d’un BOC especial, un tríptic i un dossier informatiu que s’entregarà en l’Exposició i també es podrà consultar la informació en el lloc web del Club i en el site especial sobre la consulta. Els socis i sòcies també rebran a través de l’SMS del mòbil missatges recordatoris dels terminis relacionats amb la consulta.

L’Àrea Social també ha incorporat el canal ‘T’Escoltem’ al lloc web perquè els socis, a través del correu electrònic, puguin adreçar-se directament al Club per preguntar tots els dubtes relacionats amb la consulta vinculant sobre el Finançament de l’Espai Barça. Cada consulta serà resposta oportunament per un responsable del Club.

Així mateix, els socis i sòcies també podran adreçar-se al Club per via telefònica en cas de dubtes i aclariments relacionats amb el procés i la mecànica de votació. 900 1899 00.

Des del Club també es llançarà una campanya de marca amb l’objectiu d’incentivar al màxim la seva participació d’aquesta votació sota el concepte de “Si tots votem, guanyarem!”

En aquesta campanya es vol es reforçar la singularitat d’aquest referèndum que serà 100% telemàtic i per tant  afavoreix el fet que som un club democràtic on tots els socis i sòcies tenen veu en les decisions transcendentals del Club, com és el futur del projecte Espai Barça. Ara és el moment de votar: el Futur és ara, culers!

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut