El FC Barcelona llança un missatge en favor de l’empoderament de la dona amb la seva segona equipació

El FC Barcelona llança un missatge en favor de l’empoderament de la dona amb la seva segona equipació

Per al llançament, s’ha comptat amb el Barça Femení i les pioneres del Selecció Ciutat de Barcelona, embrió del futbol femení blaugrana, que van jugar al Camp Nou per primer cop ara fa 50 anys

El FC Barcelona presenta la seva segona equipació per a la temporada 2021/22 amb un disseny amb què vol llançar un missatge en favor de l’empoderament de la dona. Així, aposta pel porpra —color que neix de la fusió del blau i el vermell i amb què popularment es representa la lluita per la igualtat de gènere— com a protagonista absolut, mentre que manté una referència a les franges blaugrana, i n’incorpora una en cadascun dels costats. Fruit del compromís del Club amb l’esport femení, a més, el Barça ha volgut gravar en aquestes franges laterals una adaptació de la frase de l’himne 'Tots units fem força', que per a aquesta ocasió s’ha declinat també en femení: 'Totes unides fem força'.

La nova samarreta es pot comprar des d’avui 16 de juliol de manera exclusiva a les Barça Store del Camp Nou, del Passeig de Gràcia, de La Roca Village, i de l’aeroport de Barcelona T1, i també online amb l’e-commerce del Club. Així mateix, a partir el dia 20 de juliol, estarà disponible a la resta de punts de venda habituals.

L’equipació es presenta sota la campanya 'MÉS QUE', impulsada pel Club per a aquesta temporada, que recull els pilars que fan del Barça una entitat única arreu del món. El disseny de la samarreta s’emmarca sota un d’aquests pilars, 'Més que gènere', que posa en valor el compromís del FC Barcelona amb el futbol femení i el rol de la dona en l’esport.

 

Un compromís que enguany celebra una fita molt important, ja que es commemora el cinquantè aniversari del partit que el 25 de desembre del 1970 va disputar al Camp Nou l’equip de dones Selecció Ciutat de Barcelona, considerat l’embrió del futbol femení blaugrana. I precisament diverses d’aquelles pioneres que van jugar a l’Estadi han format part de la campanya de llançament del nou equipament. Es tracta de Pilar Gazulla, Consuelo Pérez i Lolita Ortiz, que juntament amb Aitana Bonmatí, Jennifer Hermoso, Marta Torrejón, Alexia Putellas i Caroline Graham Hansen protagonitzen la peça audiovisual principal d’aquest llançament.

Més que una samarreta  

La nova equipació adopta el porpra com a color predominant i, per primer cop, ho fa en una tonalitat quasi pastel, ja que en la temporada 2016/17 el color porpra també va ser protagonista, però en aquella ocasió es va presentar en una tonalitat molt més fosca.

Aquest any, a més, també s’aposta pel porpra per als detalls com l’escut, al qual s’aplica un efecte tornassolat, els logos, els numerals i el nom al dorsal. Un patró que solament es trenca amb la incorporació d’una franja vertical blava al lateral esquerre i una franja vertical grana al lateral dret. I és aquí on s’ha incorporat la referència a l’himne que representa tots els Culers, el Cant del Barça. La particularitat és que mentre en un dels costats s’ha mantingut la frase original, en l’altre s’ha adaptat en femení: ‘Totes unides fem força’. Així mateix, la vora inferior incorpora un traçat amb els colors de la bandera de l’arc de San Martí, que simbolitzen la diversitat.  

Completen l’equipament els pantalons, també de color porpra i amb la franja blau i grana als laterals, i les mitgetes en el mateix color, on destaca a l’escrit CULERS i el logo de Nike a la part central. El segon equipament es comercialitzarà amb el logo de Rakuten, patrocinador principal de l’equip masculí a la part frontal, i amb el logo de STANLEY, Main Partner de l’equip femení.

Sostenibilitat com a eix clau  

Juntament amb Nike, el Club ha mantingut també en aquesta ocasió la seva aposta per la sostenibilitat. Per això, per a la  producció de l’equipament s’ha fet servir polièster 100% reciclat, obtingut a partir d’ampolles de plàstic reciclades que es fonen per obtenir un fil molt fi. D’aquesta manera, s’obté un teixit que permet el rendiment màxim en la pràctica esportiva i que té un impacte mínim en el medi ambient.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut