El Barça, referent a les xarxes socials durant el període de COVID-19

El Barça, referent a les xarxes socials durant el període de COVID-19

Durant el confinament, el FC Barcelona ha reforçat el seu lideratge digital, amb 178 milions d’interaccions en els últims dos mesos, per sobre del Manchester United i Liverpool

El FC Barcelona ha seguit mantenint una posició de lideratge a les xarxes socials durant la crisi de la COVID-19. Des de mitjans de març fins avui, el Barça és el club que més interaccions ha generat a les principals xarxes socials, una mostra clara de l’interès dels fans envers el Club i de la potència de la marca en l’àmbit global. La projecció de les nombroses accions del FC Barcelona en la lluita contra el coronavirus, on destaca la innovadora iniciativa dels tittle rights del Camp Nou, i una estratègia de continguts estructurada al voltant de l’entreteniment, han permès assolir unes xifres espectaculars.

Entre el 12 de març i el 14 de maig, el Barça ha generat un total de 178 milions d’interaccions en els seus canals socials d’Instagram, Twitter, Youtube i Facebook, per sobre dels resultats dels seus principals competidors: Manchester United (160 milions), Liverpool (140) i Reial Madrid (119). Si analitzem aquest liderat per plataformes, el FC Barcelona continua sent el número 1 a Instagram i Twitter, ocupa la segona posició a Youtube, on l’element d’anàlisi són les visualitzacions de vídeo, i la sisena a Facebook, segons dades de Blinkfire.

WhatsApp Image 2020-05-16 at 10.14.03 (1)

Amb la supressió de l’activitat esportiva a causa de la irrupció de la COVID-19, des del FC Barcelona es va apostar clarament per una estratègia de conscienciació de la població i de suport a les autoritats sanitàries, al mateix temps que es desplegava una bateria de continguts per mantenir la vinculació constant amb els seus socis i aficionats. Fruit d’això es va posar en marxa la campanya #Culersathome, que, amb col·laboració amb els principals patrocinadors del Club, planteja una acció diària per fer des de casa, amb receptes, recomanacions de llibres i pel·lícules, exercicis d’activitat física o reptes amb la pilota.

Aquesta estratègia multiplataforma de #Culersathome es va complementar amb altres accions d’èxit, com les Live Call. El Barça va ser el primer club de futbol que va establir aquest format d’entrevista per videoconferència en directe, que permet conèixer els jugadors des d’un punt de vista més personal i familiar. Hi han participat jugadors del primer equip (Ter Stegen, Rakitic, Sergi Roberto, Junior o Braithwaite), però també joves fitxatges (Trincao i Pedri) i llegendes (Iniesta). Dins d’aquesta vocació d’arribar a nous públics de la mà de l’entreteniment, també s’han fet trobades amb youtubers i fins i tot amb Darko Peric, un dels actors de La casa de papel, per parlar del Barça i de la seva vinculació amb l’esport.

La situació de confinament també ha permès posar en valor el patrimoni històric del Club, que també s’ha vist reflectit a les xarxes. En aquest cas, trobem formats com el gol del dia, les peces de #taldiacomavui sobre efemèrides puntuals, la recomanació diària a l’ampli catàleg audiovisual del web del Club o els streamings de partits històrics sencers.

Durant aquest període de confinament, TikTok ha emergit com una de les principals plataformes d’entreteniment, especialment entre la franja de públic més jove. Durant aquests mesos d’anàlisi, el Barça ha repuntat el seu creixement en aquesta xarxa social, superant els 4,2 milions de seguidors i lluny del Reial Madrid (2,5 milions) i del Liverpool (2,4). Durant aquest període d’anàlisi, el Barça ha sabut treure profit del contingut generat a casa pels seus jugadors i per una potenciació dels continguts de freestylers i de reptes acrobàtics amb la pilota.

Cal recordar que el Barça ja va tancar el 2019 com a líder digital. Cap club de futbol ni cap franquícia nord-americana va aconseguir més interaccions (‘m’agrada’, comparticions i comentaris) que el Barça, fet que el converteix en l'equip més estimat i que aconsegueix més engagement amb els seus aficionats (1.417 milions, en total), el repte a què aspiren la majoria d’organitzacions en l'àmbit digital. Comparant aquests resultats a escala global amb la resta de clubs de qualsevol disciplina esportiva, durant el 2019 el FC Barcelona es va situar per davant del Liverpool (1.161), el Manchester United (1.044), la Juventus (916), el Chelsea (645) i el Reial Madrid (600).

WhatsApp Image 2020-05-17 at 11.37.46
Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut