El Barça Experience de Haikou i el grup Mission Hills col·laboren amb la Fundació Barça per donar 50.000 mascaretes d’ús mèdic

El Barça Experience de Haikou i el grup Mission Hills col·laboren amb la Fundació Barça per donar 50.000 mascaretes d’ús mèdic

El material sanitari, procedent de la Xina, s’ha distribuït entre diversos hospitals de Catalunya i al Col·legi de Metges de Barcelona

El Barça Experience de Haikou –complex d’experiències 100% Barça inaugurat fa prop de dos anys pel club blaugrana a la capital de l’illa xinesa de Hainan–, i els seus partners en aquest projecte, el grup empresarial Mission Hills, han volgut col·laborar amb el FC Barcelona i la Fundació Barça per ajudar a combatre la propagació del coronavirus a través de la donació de 50.000 mascaretes d’ús mèdic a diferents centres hospitalaris de Catalunya i al Col·legi de Metges de Barcelona (CoMB).

En concret, el Grup Mission Hills ha cedit aquest material sanitari, que ha arribat aquesta setmana a Catalunya procedent de la Xina, i que ha estat lliurat avui als diferents centres a través de la Fundació Barça. Per dur a terme aquesta acció Mission Hills ha comptat amb la col·laboració del Barça Experience de Haikou, que hi ha contribuït recaptant fons que s’ha destinat a poder posar en marxa la iniciativa. Així, el complex d’experiències Barça ha donat els ingressos derivats de la venda d’entrades de tres mesos, així com un percentatge dels ingressos de la venda de les samarretes de les diferents equipacions del FC Barcelona a la seva botiga. Així mateix, també han llançat una edició limitada de 1.000 samarretes amb el lema Stronger Together, iguals a les que el 15 febrer van lluir els nens i nenes que van acompanyar els jugadors en saltar al terreny de joc contra el Getafe, en una acció promoguda pel FC Barcelona per llançar un missatge de suport i solidaritat amb el poble xinès, quan la Xina es trobava al centre de la pandèmia. 

L’empresa logística catalana Serveto, vinculada al FC Barcelona des del 2013 com a partner dels equips d’esports professionals, també ha contribuït de manera altruista encarregant-se del transport de tot el material als diferents centres mèdics. 

Treballant de manera conjunta amb ‘partners’ i col·laboradors  

Aquesta  iniciativa s’emmarca en el grup de col·laboracions que estan portant a terme el Club i la Fundació Barça amb els seus partners i col·laboradors xinesos davant l’emergència sanitària causada pel coronavirus.

Entre aquestes accions hi ha la realitzada amb la companyia d’assegurances Taiping Life Insurace, que va donar 30.000 mascaretes, a través de la Fundació, al Departament de Salut, que es van destinar a residències de gent gran. Així mateix, la Fundació ha acordat amb el gegant tecnològic Tencent la gestió i distribució d’una part del material per a Catalunya, inclòs dins del Fons Antipandèmic Mundial llançat per aquesta companyia i que està dotat amb 100 milions de dòlars que es destinaran a la compra de subministraments mèdics. 

Compromesos en la lluita contra la COVID-19

Per contribuir a fer front a l’expansió del coronavirus, el Club ha posat les seves instal·lacions a disposició de les autoritats sanitàries i per a projectes d’investigació. A més, ha posat en marxa un programa de seguiment telefònic i presencial amb voluntaris de la Creu Roja, T’acompanyem a casa, per als socis més grans de 80 anys, amb l’objectiu d’ajudar-los, informar-los, conèixer el seu estat de salut i assistir-los en el que sigui necessari. També, amb el suport de la Fundació Stavros Niarchos, a través de les beques menjador per a infants del Departament d’Educació de la Generalitat o per facilitar l’accés a aliments per a les famílies, suport a persones sense llar i a la gent gran a través de Creu Roja Catalunya.

Però cal destacar, en aquest compromís amb la societat, l’acció emblemàtica que ha portat terme el Club en cedir, per primer cop en la seva història, els title rights del Camp Nou, corresponents a la temporada 2020-21, a la Fundació Barça, per aconseguir uns ingressos que invertirà en projectes d’investigació i en accions destinades a la lluita de la COVID-19 a Catalunya i a la resta del món.

Una sòlida aliança  

El FC Barcelona i Mission Hills Group es van associar el 2018 i van obrir el primer gran complex dedicat al Barça fora de Barcelona, que compta amb un espai expositiu, un botiga i una Barça Academy Pro. El complex va tancar al gener quan la situació a la Xina va empitjorar, no obstant això, l’espai va tornar a donar la benvinguda als visitants al març. Així mateix, l’Academy, que va ser inaugurada al febrer del 2017 amb la presència del president Josep Maria Bartomeu i Ronaldinho, entre altres estrelles, és actualment l’única que està operativa de les 53 seus de la Barça Academy obertes a tot el món, després que el dissabte 11 d’abril tornés als entrenaments després de l’aturada de l’Any Nou xinès i el confinament del país pel coronavirus.

Declaracions de Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça

“La Fundació Barça des del principi de l’epidèmia s’ha mobilitzat a través dels partners del Barça per aconseguir material mèdic, i en aquests cas Mission Hills, que és el nostre partner al sud de la Xina, ens va oferir la possibilitat d’enviar-nos mascaretes mèdiques que han arribat avui. Nosaltres estem molt agraïts perquè encara hi ha molta necessitat d’aquest material sanitari al nostre país”.

Declaracions de Jaume Padrós, president del Col·legi de Metges de Barcelona

 “Cal valorar molt positivament aquest tipus de donatius, que a través de la Fundació del Barça ens estan arribant, perquè hem de tenir en compte que és una funció complementària o de suplència. Realment si moltes coses han acabat funcionant és perquè la societat civil, organitzada i no organitzada, ha tingut una capacitat de reacció extraordinària que ha permès que moltes mancances que hi havia en aquesta crisi hagin estat pal·liades amb aquestes iniciatives”.

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut