El FC Barcelona cedirà els 'title rights' del Camp Nou a la Fundació per recaptar fons contra la Covid-19

El FC Barcelona cedirà els 'title rights' del Camp Nou a la Fundació per recaptar fons contra la Covid-19

El Club cedirà els drets de patrocini a la Fundació Barça, que buscarà un espònsor per a l'Estadi per a la propera temporada

El món viu un moment transcendent, la crisi sanitària, econòmica i social més gran de la història moderna i el FC Barcelona ha pres una decisió excepcional, a l’altura de la resposta que necessita la humanitat en aquests moments de gran incertesa: que tothom doni el millor de si mateix per pal·liar els efectes d’una pandèmia global que ha paralitzat el planeta. Conscients que el Barça té un compromís amb la societat que forma part de la seva identitat com a Més que un Club, la Junta Directiva, l’òrgan de govern del Barça escollit democràticament pels socis i que presideix Josep Maria Bartomeu, ha aprovat la cessió dels title rights del Camp Nou, corresponents a la temporada 2020/21, a la Fundació Barça, per aconseguir uns ingressos que invertirà en projectes d’investigació i en projectes destinats a lluitar contra els efectes de la Covid-19 que es duen a terme a Catalunya i a la resta del món.

El FC Barcelona i la Fundació Barça, que té com a màxim responsable directiu el vicepresident primer del Club, Jordi Cardoner i Casaus, consideren indispensable que en aquests moments de crisi humanitària s’activin tots els actius disponibles de l’Entitat per lluitar contra la pandèmia del coronavirus i les seves conseqüències. La Fundació Barça, que aquest any celebra el seu 25è aniversari, reflecteix la determinació del Club per contribuir a construir una societat més igualitària i sostenible, especialment millorant el benestar dels nens i nenes en risc d’exclusió a Catalunya i el món. Actualment, la Fundació ajuda més d'1,6 milions d’infants a millorar aspectes de les seves vides, a través de l’educació, programes per la prevenció de la violència i d’inclusió social. Però perquè aquestes nens i nenes que avui fa més d’un mes que estan confinats a casa, víctimes col·laterals d’aquesta pandèmia, tinguin un futur, és necessari invertir en projectes d’investigació per aconseguir tractaments contra la Covid-19 o que ajudin a pal·liar els seus efectes econòmics o d’emergència social.

En aquest sentit, el Club, a través de la Fundació, està duent a terme tot un seguit d’accions des de l’inici d’aquesta emergència sanitària, col·laborant amb institucions, empreses i entitats amb recursos humans i materials. La Fundació ha gestionat les accions contra la Covid-19 que s’han fet en les darreres setmanes, com la campanya de conscienciació del Club, la cessió d’instal·lacions, la col·laboració amb els partners del Club com Tencent o Taiping per importar material sanitari, l’adaptació de programes per continuar mantenint en contacte els nens i nenes amb els seus educadors, difondre consells de prevenció del ciberbullying o organitzar trobades amb infants malalts de Sant Joan de Déu amb els nostres esportistes, per posar alguns exemples.

Els ‘title rights’, un actiu mai explotat

Per aquest motiu, durant les pròximes setmanes la Fundació Barça, a través de l'Àrea Comercial del Club, obrirà un procés per trobar un patrocinador que vulgui adquirir els title rights del Camp Nou durant una temporada, per un import que anirà destinat a finançar projectes d’investigació, i projectes destinats a lluitar contra els efectes de la Covid-19, tant a nivell local com a nivell internacional. El Barça cedeix aquest actiu de posar un cognom al Camp Nou per primera vegada a la seva història, ja que els tittle rights són un actiu comercial que el Club no ha explotat mai que s’havia reservat per a l’Espai Barça, el projecte de transformació de les instal·lacions del Club per crear el millor complex esportiu del món en el centre d’una gran ciutat com és Barcelona, i que inclou la remodelació integral del Camp Nou, la construcció d’un nou Palau Blaugrana, d’un Campus Barça i de l’Estadi Johan Cruyff a la Ciutat Esportiva, que ja és una realitat. En qualsevol cas, aquesta cessió per una temporada és compatible amb la futura comercialització dels title rights del futur Camp Nou per finançar el projecte de l’Espai Barça, tal com van aprovar els socis del Club en el referèndum celebrat l’any 2014.

Ara, la Fundació treu al mercat aquest actiu dels title rights i destinarà els ingressos que aporti un patrocinador al servei d’una causa imprescindible i en benefici de tots. La seva aportació servirà per crear un fons que es dividirà de la manera següent: una part es dedicarà a un projecte sobre la Covid-19, impulsat pel mateix patrocinador, i la resta es repartirà entre altres projectes que s’estiguin desenvolupant de manera paral·lela.

Aquests projectes seran seleccionats per un comitè de seguiment integrat pel vicepresident primer del Club i vicepresident de la Fundació, Jordi Cardoner Casaus, el vicepresident responsable de l'àrea comercial del Club i patró de la Fundació, Oriol Tomàs, la directora general de la Fundació Barça, Mària Vallès, el president del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Padrós, i el cap dels Serveis Mèdics del Club, Ramon Canal, d’acord amb els criteris de selecció establerts. Aquest comitè també gestionarà el finançament d’aquests projectes, a través del fons que s’haurà creat a partir de l’import obtingut amb aquest patrocini.

El compromís històric del ‘Més que un Club’

El FC Barcelona és un club que té un model de propietat que no es basa en un negoci privat, propietat d’uns accionistes o d’un Estat, sinó que és propietat de més de 144.000 socis, i per damunt de tot és un sentiment que es canalitza a través de l’esport i de l’amor al Club, representat per un escut, uns colors, una bandera i una història. Al llarg del temps, el FC Barcelona ha forjat una identitat que el distingeix de la resta d’entitats esportives, que es basa en ser ‘Més que un Club’ i que no es limita a jugar i a intentar guanyar títols amb els seus equips. El Barça té un compromís històric, irrefutable i ineludible, amb la societat, amb Barcelona, la ciutat que l’acull, i amb Catalunya, el país al que també representa.

El Barça és el club esportiu que més ingressa del món, el primer que va arribar a facturar un bilió de dòlars, però no és aliè a les greus conseqüències econòmiques que està provocant aquesta pandèmia global que ha paralitzat la indústria de l’esport en tot el món. Tot i així, la Junta Directiva que gestiona el Club considera que és moment de ser generosos, solidaris, pensar en els beneficis col·lectius i en que només amb gestos com aquests, contribuint tots de manera altruista, la humanitat superarà aquesta pandèmia que afecta tothom. Per això ha pres aquesta decisió de cedir aquests drets comercials a la Fundació per la lluita contra la Covid-19. L’acord de patrocini que se’n derivi haurà de ser ratificat en Assemblea pels socis compromissaris del Club.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça

“Estem molt satisfets de poder impulsar aquesta iniciativa, que ofereix un actiu tan emblemàtic com és el nom del nostre Estadi, per tal que les institucions, entitats i empreses que ho desitgin, puguin associar-s’hi i, d’aquesta manera, contribuir en la lluita contra la Covid-19, ja que la seva inversió es destinarà a projectes d’investigació sobre aquesta malaltia, i a projectes que estiguin treballant per eliminar o pal·liar-ne les conseqüències. A hores d’ara encara no podem quantificar els efectes d’aquesta crisi sanitària, però el que ja sabem és que caldran molts recursos per acabar vencent-la, i per això és tan important que tots plegats assumim un compromís ferm i decidit”.

“Estem davant d’una crisi planetària sense precedents a la nostra història moderna, i ens cal assumir amb coratge i serenor la responsabilitat que tenim. Per això, tant des del Club com des de la Fundació considerem indispensable que en aquests moments de crisi humanitària s’activin tots els actius disponibles de l’Entitat per lluitar contra la pandèmia del coronavirus, i les seves conseqüències. Forma part de la nostra manera de fer i de ser com a institució”.

“La causa de la lluita contra el coronavirus és una causa global. Ser la primera entitat esportiva a nivell mundial vol dir, també, implicar-se al màxim en aquest repte, i si amb el nostre gest podem servir d’inspiració perquè altres organitzacions s’hi sumin, potser podrem generar una onada d’esperança per als milions de persones a tot el món que estan patint com a conseqüència d’aquesta pandèmia”.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut