Marta Plana explica el Barça Innovation Hub a la London School of Economics

Marta Plana explica el Barça Innovation Hub a la London School of Economics

Marta Plana, directiva del FC Barcelona responsable del Barça Innovation Hub, presenta la plataforma d’investigació, innovació i formació del Club davant de la Sports Business Society, de la LSESU, l’Associació d’Estudiants de la London School of Economics

Sota el títol Shaping the Future of Sports (Donant forma al futur dels esports), Plana va explicar divendres passat, en el Hong Kong Theatre davant de més de 100 estudiants d’aquesta prestigiosa escola d’economia i ciència política del Regne Unit, quins són els trets que defineixen el BIHUB, així com els seus objectius i les activitats principals que duu a terme.

La directiva del FC Barcelona va subratllar la idea que el BIHUB, que aquest mes de març fa tres anys que es va posar en marxa, ha creat un ecosistema que fomenta el coneixement i la innovació i que aquest fet no només beneficia el Club i el fa més competitiu, sinó que també pot incidir de manera positiva en la resta de la indústria de l’esport i de la societat en general. La plataforma del BIHUB es basa en un model de col·laboració que permet al Club atraure empreses, institucions i entrepreneurs del sector tecnològic per desenvolupar projectes innovadors amb l’objectiu –explica Marta Plana– de poder convertir el FC Barcelona en el Sillicon Valley de l’esport.

Plana va afegir que per aconseguir aquesta fita el Club es troba en una posició única, ja que constitueix un dels laboratoris d’esports més grans del món, amb més de 2.400 atletes en cinc esports professionals i nou més d’amateurs. El Club compta també amb més de 300 milions d’aficionats arreu del món i amb 4,5 milions de visitants per any al Museu. Tot això representa un banc de proves divers per al desenvolupament de projectes en l’àmbit tecnològic, corporatiu i de formació.

La directiva del FC Barcelona va desenvolupar alguns del projectes que han dut a terme en les diferents àrees del BIHUB. Per exemple, la col·laboració amb WIMU, una empresa especialitzada en la tecnologia Ultra Wide Band, que s’utilitza per mesurar i analitzar els moviments dels esportistes i, a partir d’aquí, millorar el seu rendiment. També va destacar el projecte de desenvolupament d’algoritmes basats en intel·ligència artificial que preveuen diferents patrons tàctics i que el darrer any va guanyar el premi al MIT Sloan Sports Analytics Conference, el congrés d’anàlisi aplicada al món de l’esport més important del món que organitza el Massachusetts Institute of Technolgy.

Pel que fa a l’àrea de salut i benestar, en què es treballa per minimitzar els factors de risc en la salut que afectin els esportistes, Marta Plana va esmentar el projecte amb Gatorade, que, a partir de la recerca mèdica, ha permès crear un producte personalitzat per a cada jugador segons les seves necessitats d’hidratació.

 

 

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut