Joan Garcia, Eric Garcia, Pau Cubarsí, Pedri, Gavi, Dani Olmo, Ferran Torres i Lamine Yamal estaran a les semifinals del Mundial dels Estats Units, Mèxic i Canadà 2026. Aquests vuit culers, tots ells convocats amb la selecció espanyola, han superat Bèlgica en els quarts (2-1) i continuen vius en la Copa del Món.

No ha estat una tasca fàcil per als de Luis de la Fuente, que han signat el triomf al minut 88, gràcies a un gol de Mikel Merino. A la primera meitat, Fabián Ruiz ha avançat la selecció espanyola (min 30). Abans del descans, però, De Katelaere ha igualat el partit per als belgues.

Tres titulars

Dels vuit futbolistes del FC Barcelona, tres han estat titulars (Cubarsí, Olmo i Lamine Yamal) a Los Ángeles. Ferran i Pedri han entrat des de la banqueta a la segona meitat. El d’Estanyol i el de Rocafonda han disputat els 90 minuts. Olmo, per la seva part, ha estat substituït al minut 86 per Mikel Merino, l’autor del gol del triomf dels de Luis de la Fuente.

De fet, cal destacar el paper de Pau Cubarsí, sempre sòlid en defensa i que ha estat protagonista en el segon gol del combinat espanyol, xutant a porteria des de fora de l’àrea i generant un rebot que ha aprofitat Mikel Merino. També de Lamine Yamal -que ha rebut el premi a MVP del xoc- i Olmo, providencials en l’acció del primer gol.

És el segon cop que el combinat espanyol es classifica per a unes semifinals d'un Mundial. L’únic precedent data del 2010, quan, precisament, també hi havia vuit jugadors del Barça a la convocatòria.

Duel culer a les semifinals

El rival de la selecció espanyola a les semifinals serà la França de Jules Kounde. Per tant, hi haurà duel culer a les semifinals de la Copa del Món. La qual cosa assegura la presència de, com a mínim, un futbolista blaugrana a la gran final del torneig més important de seleccions. El xoc es disputarà el 14 de juliol, a les 21 hores, a Dallas.

Força Barça label.aria.forcabarca
Força Barça
label.aria.fire