Albacete - FC Barcelona: Una ronda de Copa més (1-2)
- label.aria.viber Viber
- label.aria.whatsapp Whatsapp
- label.aria.twitter Twitter
- label.aria.facebook Facebook
- label.aria.messenger Messenger
- label.aria.link label.aria.tick Copia l'enllaç
En un lloc de la Manxa, el Barça s'ha classificat per a les semifinals de Copa. La història copera continua després de vèncer l'Albacete amb els gols de Lamine Yamal i Ronald Araujo (1-2). Però també després de saber imposar la llei blaugrana entre pols, suor i un final ajustat on Gerard Martín ha volat més que ningú per negar una possible pròrroga. Ha estat una victòria d'ofici i treballada per esperar rival a la següent ronda, on els culers s'hi han plantat setze vegades en els darrers vint anys, amb l'alegria de la feina feta al Carlos Belmonte.
Des del plantejament, el FC Barcelona ha volgut apagar el somni coper de l'Albacete. Joan Garcia, Cancelo, Araujo, Eric, Gerard Martín, Frenkie de Jong, Bernal, Olmo, Rashford, Lamine Yamal i Lewandowski han volgut posar el primer de la nit freda al Carlos Belmonte. Però en una terra de camins llargs, el 14 barcelonista no ha trobat la ruta del gol en dues ocasions clares ben matineres. Estadístiques ofensives que l'Alba, a través de contracops, també ha sacsejat, però el 13 ha mantingut el mur. Sense por als gegants, els manxecs s'han despertat amb el pas dels minuts i han enfosquit els atacs culers.
La feina encara estava per fer al minut 30. Cada pam de terreny s'ha hagut de guanyar amb esforç. Perquè els locals han posat molta energia a cada racó del verd. Amb la força del seu públic, s'han mostrat impertorbables davant les escomeses barcelonistes i han tret el cap en atac. La seguretat de Ronald Araujo, que ha retornat a l'onze titular i d'Eric Garcia, que ha jugat sense màscara, i l'aplom de Joan Garcia han evitat que la ferida es fes gran. Sens dubte que el FC Barcelona de Hansi Flick ha hagut de picar pedra i la condició d'equip gran ha semblat quedar esvaïda. Anecdòticament, també després del 0-1, defensat amb la solidesa que ha mostrat el capità culer.
El 10 troba el camí del gol
Per fi, el treball barcelonista, combinat amb la qualitat, s'ha imposat. En cap moment ni en cap escenari, la pressió en cap contrari es negocia en l'equip de Hansi Flick. Una recuperació de Rashford ha estat vital perquè Frenkie de Jong i Lamine Yamal trobessin la primera i única escletxa de la primera meitat en la fortalesa manxega al minut 39. La definició del 10 barcelonista, que viu instal·lat en la quotidianitat del gol, ha estat precisa i preciosa per celebrar la primera diana, amb petó a l'escut inclòs. Ja són quatre partits consecutius enfocant porteria per sumar 14 gols, de moment, aquesta temporada.
El gol ha donat embranzida en el començament de la segona meitat. Rashford ha sortit decidit a augmentar l'avantatge, però Olmo s'ha topat amb un dels tants peus que cobrien la porteria blanc-i-negra. Defensada amb espases i escuts per evitar el distanciament del conjunt de Flick, que s'ha lamentat a l'àrea tècnica, però que ha aplaudit també la teranyina de la rereguarda blaugrana per negar el gol a un Albacete que ha resistit i no s'ha rendit amb facilitat. Encara quedaven pàgines d'aquest partit de quarts de final de Copa per escriure.
El capità aplana el territori...
Sobretot exitosos del costat barcelonista. Perquè Ronald Araujo ha saltat més alt que ningú per posar el 0-2 al minut 56 després d'un servei de cantonada melòdic de l'extrem anglès. El central uruguaià ha enaltit el seu bon paper en l'eix de la defensa amb aquesta diana que ha aplanat el camí fins a la victòria final. Perquè aquest marcador ha semblat estabornir l'Albacte, que ha buscat reaccionar a través del seu heroi en aquesta Copa del Rei, Jefté. Aquesta vegada no ha trobat l'esquadra del Carlos Belmonte per desfermar la bogeria de l'afició manxega. Apagada amb les aproximacions de perill de Ferran Torres i Dani Olmo.
... però el final fa pujada
Amb la pilota com a escut, els culers han volgut conduir el matx cap al final feliç. No sense ensurts, ja que l'Albacete ha mostrat caràcter i voluntat de trencar l'ordre establert pel FC Barcelona, que sempre utilitza el fora de joc per deixar en anècdota gols rivals. Ara bé, al minut 87, l'Albacete sí que ha anotat una diana vàlida per viure un final ajustat. Javi Moreno (1-2, min 87) ha donat ales i esperances a un equip que s'ha topat amb l'encís de Ferran Torres a la Copa del Rei. Però només el fora de joc ha negat una nova diana en aquesta competició al davanter valencià i un final tranquil a l'equip de Flick.
Però no hi ha hagut més història, ni cap altra sorpresa al Carlos Belmonte perquè Gerard Martín s'ha posat la capa d'heroi salvant el gol de l'empat sobre la mateixa línia. En la plana infinita de Castella-la Manxa, el Barça no ha deixat espai als somnis de l’Albacete. Ha jugat amb seny, ha picat pedra per collir una victòria valuosa. Sense ser una gesta que entrarà als llibres d’història, però sí un capítol necessari per avançar una ronda més en aquesta Copa del Rei. Amb pas ferm, els de Flick han travessat una nova portar per estar a les semifinals; i ja en van setze en vint anys. Continua l’aventura de la defensa del tron coper.
- label.aria.viber Viber
- label.aria.whatsapp Whatsapp
- label.aria.twitter Twitter
- label.aria.facebook Facebook
- label.aria.messenger Messenger
- label.aria.link label.aria.tick Copia l'enllaç