No és la primera vegada aquesta temporada que el FC Barcelona remunta un partit de Lliga. De fet, fins ara, els culers ho han fet en sis ocasions, només comptant la competició domèstica: contra el València (del 0-1 al 2-1), contra el Rayo (del 0-1 al 2-1), contra l’Atlètic de Madrid (del 0-2 al 4-2), contra el Celta (del 1-3 al 4-3), contra el Valladolid (del 0-1 al 2-1) i aquest diumenge contra el Reial Madrid (del 0-2 al 4-3).

Però el que ha passat en el Clàssic de Lliga de l’Estadi Olímpic Lluís Companys va més enllà. És cert que anar perdent 0-2 o 2-0 i aconseguir empatar o posar-se per davant ho hem vist diversos cops aquest curs, però mai amb les circumstàncies donades contra el Madrid.

I és que és la primera vegada en tota la història del Barça que marxa al descans guanyant per dos o més gols de diferència després de començar el partit perdent per dues dianes en contra o més. Contra el Madrid, un doblet d’Mbappé -amb gols al minut 5 i al 14- ho ha posat molt difícil, però la reacció culer amb Eric (1-2, min 19), Lamine Yamal (2-2, min 32), Raphinha (3-2, min 34) i novament Raphinha (4-2, min 45) han fet que el Barça marxés per davant en l’electrònic al pas pels vestidors.

A més, és la segona vegada que l’equip blaugrana remunta un marcador advers per dos gols o més tan d’hora. Només ho supera el 2-3 contra l’Athletic Club del 31/03/1935, quan el conjunt llavors entrenat per Ferenc Plattkó va aconseguir tres gols en 29 minuts (2-3).

Quatre de quatre en els Clàssics

A més a més, és la primera vegada que el FC Barcelona pot guanyar tots els Clàssics que s'han disputat en un mateix curs. Aquesta temporada 2024/25 ha acabat, doncs, amb un quatre de quatre per als culers.

0-4 al Bernabéu, 2-5 en la final de la Supercopa d'Espanya, 3-2 a la final de la Copa del Rei i 4-3 al Clàssic de Lliga de Montjuïc. Hegemonia blaugrana absoluta. 

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca