En el marc de la tornada parcial al nou Spotify Camp Nou, el FC Barcelona ha volgut posar en valor l’aposta decidida que ha fet els darrers anys per una mobilitat més eficient i sostenible. Després d’haver treballat amb l’Ajuntament de Barcelona en el Pla de Mobilitat per a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, el Club ha continuat aquesta línia de treball per al retorn a l’Spotify Camp Nou, reafirmant així el seu compromís ferm amb la sostenibilitat i amb la promoció d’una mobilitat responsable.

Fruit d’aquest treball conjunt amb el consistori, s’ha dissenyat un Pla de Mobilitat Sostenible amb dos objectius principals: agilitzar l’entrada i sortida de l’Estadi prioritzant els desplaçaments sostenibles, i facilitar l’accés als seus habitatges dels veïns i veïnes, preservant els itineraris i l’espai per a vianants. En aquest sentit, i en el marc de la Comissió de Seguiment de Mobilitat de l’Espai Barça, els residents del districte de les Corts han estat informats de tots els detalls del dispositiu.

La tornada del FC Barcelona a l’Spotify Camp Nou es farà de manera esglaonada. En aquesta primera fase, l’Estadi comptarà aproximadament amb el 40% de la capacitat definitiva prevista, amb un aforament de gairebé 46.000 persones en les zones de Tribuna, Gol Sud i Lateral, corresponents a les fases 1A i 1B.

La distribució modal dels assistents al nou Estadi es preveu de la següent manera: 

-        Transport públic i col·lectiu: 43,4%
-        Cotxe i motos: 22,7%
-        Peu i bicicletes: 33,9%

El Pla de Mobilitat Sostenible per a la tornada parcial a l’Spotify Camp Nou s’estructura en els següents àmbits: l’ordenació dels diferents modes de transport, amb especial atenció en promoure la mobilitat a peu –la més nombrosa–  així com els VMP, l’ús del transport públic, els nous itineraris i zones d’estacionament per als  autocars, l’ordenació dels taxis, i les restriccions d’accés en vehicle privat (motos i cotxes).

El Pla garanteix alhora l’accés dels veïns dels àmbits més pròxims a l’Spotify Camp Nou als seus habitatges . En aquest sentit, els itineraris d’entrada i de sortida de turismes, amb l’excepció dels que es dirigeixin a l’aparcament de l’Spotify Camp Nou, es prioritzaran pel perímetre que formen l’avinguda de la Diagonal, la Gran Via de Carles III i l’avinguda del Doctor Marañón, per tal d’accedir als diferents aparcaments privats d’aquesta zona del districte de les Corts. D’altra banda, els vehicles que es dirigeixin a l’aparcament de l’Estadi, accediran l’Avinguda Gregorio Marañon i ocasionalment per la travessera de les Corts. 

Pel que fa al transport públic, s’optimitzarà l’oferta existent, comptant amb tres línies de metro amb les respectives parades (L3: Palau Reial, Les Corts, Zona Universitària i Maria Cristina, L5: Collblanc, Badal i Ernest Lluch, L9S/L10: Collblanc i L9S: Zona Universitària), , tres de tramvia (T1, T2 i T3) amb parades a Avinguda de Xile, Palau Reial, Ernest Lluch, Pius XXII, Zona Universitària  i Maria Cristina , i amb 12 línies d’autobusos urbans i interurbans (7, 33, 67, 54, H6, H8, V1, V3, V5, D20 i el 113 i 175 -en dies feiners-). 

Es recomana consultar el detall de les línies i horaris del transport públic a la web de l’AMB Mobilitat.

Restriccions de trànsit al carrer de Mejía Lequerica i als entorns del carrer de Felipe de Paz

Una de les peticions realitzades per part dels veïns i veïnes ha estat la d’establir controls d’accés a determinades zones d’habitatges com al carrer de Mejía Lequerica i els entorns del carrer de Felipe de Paz, on s’observaven dificultats associades a l’afluència de trànsit. Per aquest motiu, el Pla incorpora zones d’accés restringit en aquests àmbits, que s’establiran en dia de partit i que es controlaran amb càmeres de trànsit. Actualment, el Districte de les Corts està treballant en la licitació per adquirir i instal·lar aquesta tecnologia.

Anteriorment, el carrer de Mejía Lequerica s’utilitzava com a drecera per evitar la Gran Via de Carles III i la travessera de les Corts. La previsió és restringir-hi el trànsit i permetre únicament el pas de vehicles autoritzats, com veïns i veïnes, usuaris de pàrquings i serveis públics. Aquesta restricció afectarà tot el carrer.

D’altra banda, gran part dels dies de partit, el trànsit de l’àmbit del voltant del carrer de Felipe de Paz, al perímetre format per travessera de les Corts, Gran Via de Carles III, avinguda de Madrid i el carrer de Riera Blanca, quedava saturada. Per tal de millorar i evitar aquesta situació, s’establiran quatre punts de control de trànsit permanents amb càmeres al carril bus contra sentit de la travessera de les Corts, al carrer de Benavent amb travessera de les Corts i al carrer d’Arizala amb Felipe de Paz, i al carril bus contra sentit de l’avinguda de Madrid, per permetre l’accés de residents els dies de partit.

Estacionament de motos i preservar les voreres per als vianants

En l’àmbit d’influència de l’Espai Barça, en un radi de 1 km de distància de l’Estadi, a la Zona Universitària del Campus Sud, hi haurà una capacitat total d’unes 3.200 places d’aparcament per a motos. Cal destacar la zona habilitada a la parcel·la de Bederrida (antic pàrquing universitari) amb capacitat per a 750 vehicles. L’accés a aquest espai es realitzarà pel carrer Martí i Franquès. Per altra banda hi haurà places d’estacionament als carrers Pau Gargallo, Llorens i Artigas, Diagonal, Pascual i Vila, Samitier, Salvador Cardenal, Sabino Arana.

• Sortida d’autocars i accés de veïns d’avinguda de Xile

Un segon eix destacat dins el Pla de Mobilitat Sostenible per a la tornada parcial a l’Spotify Camp Nou és el de facilitar l’entrada i sortida d’autocars i el de mantenir l’accés de tots els veïns i veïnes als seus habitatges. En aquesta línia, s’estableix que els autocars desencotxin al tram superior del carrer de Martí i Franquès, a tocar de l’avinguda Diagonal, i estacionin al solar del FC Barcelona corresponent a l’antic Miniestadi. L’accés d’entrada i sortida s’efectuarà per l’Avinguda Gregorio Marañon amb Avinguda Arístides Maillol. Aquesta novetat permetrà habilitar el trànsit de vehilces de forma permanente perl’avinguda de Xile,. Per a l’encotxament, es col·locaran a l’Avinguda Doctor Gregorio Marañón per sortir en direcció al tronc central de l’avinguda Diagonal. En cas de ser insuficient, s’habilitarà el carril bus d’Avinguda Diagonal (costat muntanya) ubicat entre l’Avinguda Gregorio Marañon i el carrer John Maynard Keynes.

Taxis i VTC 

Amb el propòsit de millorar el servei de taxis els dies de partit, i evitar que aquests vehicles contribueixin a la congestió i problemes de seguretat viària de la travessera de les Corts el Pla de Mobilitat Sostenible concentra en un punt de desencotxament, estacionament i encotxament per taxis al carrer de Menéndez y Pelayo, un àmbit molt pròxim a l’Spotify Camp Nou i que tan sols requereix de recorreguts de vianants curts i intuïtius. 

Els Vehicles de Transport amb Conductor (VTC) podran fer ús de la zona de desencotxament del carrer Menéndez Pelayo habilitada pels taxis. El punt de recollida serà a demanda per part dels usuaris.

Persones amb Mobilitat Reduïda 

En relació amb els vehicles de persones amb mobilitat reduïda (PMR), s’habilitaran tres zones d’estacionament a Travessera de Les Corts, entre el carrer Elisabeth Eidenbenz i el carrer Mejía Lequerica (a 100 m, 2 min a peu de l’accés V, porta 22 de l’estadi), a l’Avinguda Aristides Maillol, entre l’Avinguda Doctor Gregorio Marañón i carrer del Cardenal Reig  (a 550 m, 7 min a peu de l’accés V, porta 22 de l’estadi) i a la part inferior del Carrer Martí i Franquès amb l’Avinguda Joan XXIII (a 800 m, 10 min a peu de l’accés V, porta 22 de l’estadi).

Millora i transformació de les Corts

La renovació de l’espai públic del voltant de l’Estadi forma part del nou planejament treballat conjuntament per l’Ajuntament, el FC Barcelona, veïnat i entitats, de manera que la transformació de l’Espai Barça repercuteixi positivament en la qualitat de l’espai públic de tot l’entorn. En aquest marc se situa la nova urbanització del carrer de Menéndez y Pelayo i l’avinguda de Joan XXIII duta a terme pel FC Barcelona en coordinació amb l’Ajuntament de Barcelona.

En aquesta intervenció està previst crear un gran espai obert al voltant de l’Estadi, eliminant la tanca exterior, els desnivells que hi havia, renovant i ampliant els carrers de l’entorn per reordenar l’accés rodat i de vianants. A més, es va col·locar nou mobiliari urbà, i un nou sistema d’il·luminació més eficient i amb major rendiment que l’anterior. També es va habilitar un nou carril bici que s’allarga a través de l’avinguda de Joan XXIII i fins a la plaça de Pius XII, a l’avinguda Diagonal.

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca