El Barça Innovation Hub (BIHUB), la plataforma global d’innovació esportiva i gestió del coneixement del FC Barcelona, ha dut a terme una nova inversió estratègica, aquest cop en l’start-up Adspective, una companyia polonesa que ha generat un sistema d’intel·ligència publicitària impulsat per IA.

El que ofereix Adspective és un producte que analitza cada fotograma de contingut de vídeo amb l’objectiu d’identificar moments clau i instants adients i transformar-los en oportunitats de Virtual Product Placement – VPP (Col·locació Virtual de Producte) per a les marques. A diferència dels anuncis tradicionals que interrompen l’experiència de l’aficionat, la tecnologia d’Adspective insereix les marques de manera natural dins de la història, creant moments contextuals més naturals.

Amb el FC Barcelona, Adspective començarà pilotant el VPP en contingut no patrocinat que el Club produeix per a les xarxes socials i altres canals propis. Aquesta iniciativa, amb més de 400 milions de fans del Barça arreu del món, obre la porta a models replicables per a lligues, equips i difusors que monetitza el contingut a escala, preservant l’autenticitat de l’experiència per a l’afició. 

Les principals virtuts del Virtual Product Placement – VPP són: la inserció de productes en vídeos ja existents sense necessitat de regravacions; oferir versions dels anuncis hiperpersonalitzats en temps real, adaptats per ubicació, edat, gènere o idioma; i permetre als fans comprar productes instantàniament, entre d’altres.

Segons estudis recents, aquest sistema de col·locació de productes genera fins a un 85% més de record de marca en comparació amb els anuncis tradicionals. Un mètode publicitari que, a més, connecta millor amb la Generació Z, ja que aquest grup està un 71% més obert a anuncis que es perceben com a contingut. Un nou paradigma publicitari que  preveu un negoci dins del contingut superior als 30.000 milions de dòlars l’any 2030.

Adspective es converteix en la tretzena start-up del portafoli del BIHUB, al costat de Visualfy, OLIVER, Onalabs, CeleBreak, Made of Genes, Fyxbody, Rimbarlat, Genomcore, Omniscope, Riterz, Metrica Sports i Admefy consolidant el BIHUB com a motor d'innovació en l'àmbit esportiu i tecnològic.

Declaracions d’Àngel Riudalbas, directiu del FC Barcelona responsable del BIHUB:

“El FC Barcelona té en el BIHUB l’eina estratègica per explorar fins on arriben les noves fronteres del negoci de l’entreteniment i de l’esport. Amb l’entrada en l’accionariat d’Adspective, el Club s’assegura un coneixement de primera mà sobre cap on avança el sector de la publicitat i posiciona el FC Barcelona en l’avantguarda de la innovació d’una indústria que jugar un paper clau en el món de l’esport.

Declaracions de Rafał Radawiec, CEO i Fundador d’Adspective:

“No venem solucions ràpides. Venem resultats. Aquesta aliança mostra com la publicitat pot evolucionar dins de la història mateixa, no al seu voltant. El Barça Innovation Hub és el soci perfecte per donar forma a un model escalable que mantingui feliços els aficionats sense interrompre el contingut.”

Sobre Adspective

Adspective és un ecosistema d’intel·ligència publicitària creat per al consum de continguts modern. Analitza, insereix i activa moments de marca directament dins del vídeo, ajudant propietaris de contingut i marques a monetitzar sense interrompre la història. Amb presència a Amèrica del Nord, Llatinoamèrica, Orient Mitjà i Àfrica, Adspective està posicionada per capturar quota en el mercat global de publicitat digital per valor de 300.000 milions de dòlars.

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca