El FC Barcelona aposta per l’empoderament de les futures generacions en el Dia Internacional de les Dones
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
En el seu ferm compromís per la diversitat, la igualtat i la inclusió, i amb motiu del Dia Internacional de les Dones aquest 8 de març, el FC Barcelona ha volgut fer un pas endavant amb diferents accions per la igualtat i la importància de donar visibilitat a les dones en la societat i en el món de l’esport.
‘La igualtat és als nostres colors’ és el lema que va arribar ara fa un any per quedar-s’hi, fruit de la barreja entre els colors originals del Club blau i grana, i materialitzat en el color ‘Lila Barça’. Un color que ja forma part de l’ADN culer com a símbol de la igualtat i que continua sent la inspiració de la campanya del Dia Internacional de les Dones, enguany dirigida especialment a les futures generacions; amb un lema que evoluciona a ‘La igualtat és als nostres colors. Empoderant futures generacions’.
Amb l’objectiu de connectar amb la generació més jove per conscienciar-la sobre la igualtat, el Club ha col·laborat amb la reconeguda dissenyadora culer i catalana María Escoté, materialitzant el concepte ‘La igualtat és als nostres colors. Empoderant futures generacions’ en una samarreta de disseny exclusiu i unisex. L’estil d’aquesta samarreta és el lifestyle -jove i agosarat- i compta amb el toc d’identitat propi d’Escoté, que ha vestit artistes internacionals com Beyoncé o Rosalía, amb la barreja de colors com a base i la combinació de diferents tècniques. La presència d’aquesta samarreta, que no estarà a la venda al públic, serà protagonista en les iniciatives clau que s’aniran succeint al FC Barcelona durant el mes de març, al voltant del Dia Internacional de les Dones; en l’entorn digital i també en el físic, per tal de fer arribar el missatge en pro de la igualtat a milions de persones. A més a més, la creativitat de la samarreta també derivarà a altres items de marxandatge com tote bags que sí que estaran a la venda.
‘La igualtat és als nostres colors. Empoderant futures generacions’ tindrà protagonisme tant a l’Estadi Olímpic Lluís Companys com a l’Estadi Johan Cruyff, i també al Palau Blaugrana, en diversos partits del mes de març. El partit que estrenarà la iniciativa serà aquest divendres a Montjuïc, on el primer equip de futbol masculí s’enfrontarà al Mallorca de la jornada 28 de LaLiga. El dia 9 succeirà al Palau Blaugrana, als partits d’handbol de la jornada 21 de la Liga Plenitude contra el Ángel Ximénez – PG i el partit de la jornada 23 de la LNFS de futbol sala contra el Mallorca Palma Futsal; així com el dia 14 al de la jornada 29 d’Eurolliga contra el Partizan Mozzart Bet. I el partit que tancarà el cercle serà el del dia 14, a l’Estadi Johan Cruyff, del Barça Femení contra l’Athletic Club a la tornada de les semifinals de la Copa de la Reina. La campanya també vestirà, el dia 10, al partit de LF Endesa del Barça CBS contra Movistar Estudiantes, el Palau Municipal d’Esports Juan Carlos Navarro.
Partners del Club se sumaran també a la iniciativa per donar visibilitat a les dones al món del futbol, tenyint-se de ‘Lila Barça’. Nike, Spotify, Ambilight, 1xBet, Konami, Whitebit, Estrella Damm, Cupra, Bimbo, Allianz, Stanley, Prime, Caixabank, Scotiabank, Sk lubricants, Assistència Sanitària, Rilastil, Sebang, BMG, Rappi, Daka i GLS integraran aquest color en els seus anuncis de les pantalles del perímetre del terreny de joc durant els partits.
El CF Tramontana La Mina, motiu social de la iniciativa
Aquesta campanya també tindrà la seva vessant social a través de la Fundació FC Barcelona. Es farà lliurament de la samarreta commemorativa del 8 de març d’enguany a les jugadores i directius del CF Tramontana La Mina, com a obsequi en reconeixement a la seva tasca per fomentar l’esport femení i per donar visibilitat al primer equip de futbol femení creat al barri de la Mina; un equip que és tot un exemple de superació i que pretén trencar tota mena d’estigmes tant a nivell social, cultural com de gènere.
A banda del lliurament de la samarreta, tots els beneficis de la tote bag dissenyada per María Escoté aniran de manera íntegra al CF Tramontana La Mina, per seguir promocionant la participació de les nenes en activitats esportives al barri. Aquesta tote bag estarà a la venda a les Barça Store de l’Spotify Camp Nou, Canaletes i Passeig de Gràcia, així com en l'e-commerce del Club, i comptarà amb un preu de venda de 6,99€.
Activitat especial de l’AJ FCB Femení amb la Fundació Barça amb motiu del Dia de les Dones
L’equip femení de l’Agrupació de Jugadors del FC Barcelona ha participat aquest dimarts 5 de març en una sessió molt especial del programa adreçat a joves del centre de justícia juvenil, anomenat One Team, que la Fundació FC Barcelona porta a terme al Centre Penitenciari de Joves de Quatre Camins (La Roca del Vallès).
Un total de 10 exjugadores del Barça Femení van compartir activitat amb una dotzena d’interns d’aquest programa. El mateix col·lectiu de joves havia fet arribar la seva demanda de poder jugar un partit amb les veteranes de futbol blaugrana.
Un club capdavanter en la transformació cap a la igualtat en la societat i el món
Aquesta campanya reivindicativa amb motiu del Dia Internacional de les Dones, més enllà de quedar-se en una acció puntual, es tradueix en un seguit d’iniciatives impulsades per diverses àrees del Club, amb la missió d’arribar a diferents públics.
Un dels actes centrals serà la jornada participativa en la qual, sota el lema ‘La igualtat és als nostres colors. Empoderant futures generacions’, prendran part sòcies i socis del Club, iniciadores del futbol femení del Barça, jugadores del futbol formatiu blaugrana i la vicepresidenta institucional Elena Fort. Se celebrarà dilluns 11 de març, a dos quarts de set de la tarda, a l’Auditori 1899.
Un dia abans, el diumenge dia 10, es celebrarà la jornada de futbol inclusiu en clau femenina a la Ciutat Esportiva Joan Gamper, com un dels actes organitzats pel departament de Diversitat, Equitat i Inclusió del FC Barcelona. En aquesta jornada, l’equip Fundació Barça Genuine jugarà dos partits amistosos de manera simultània amb els equips Sènior Femenins del Futsal Vic-Calldetenes i de l’OAR Vic.
Una història de suport i reconeixement des de fa més de mig segle
El FC Barcelona és club pioner en la promoció de la dona en el món de l’esport, amb una feina enfocada a avançar en la igualtat i impulsar la participació de la dona en l’àmbit esportiu juntament amb la seva aposta per l’esport femení, i en especial el futbol femení, que es remunta a més de 50 anys.
En paral·lel a les diverses iniciatives que dia a dia es treballen des de cada departament, el FC Barcelona va crear fa tres anys el departament de Diversitat, Equitat i Inclusió, departament que vetlla per la inclusió d’aquests valors dins l'estratègia general del Club. Des del departament s’organitzen jornades de formació en biaixos inconscients i sobre igualtat de gènere, participa en els processos de benvinguda de les noves incorporacions, i coordina activitats de sensibilització pels treballadors i les treballadores del Club amb la finalitat de promoure el respecte per la diversitat i la igualtat. Ha estat responsable de la creació de Guia de Comunicació Inclusiva i no sexista del FC Barcelona, una guia que es va actualitzant amb noves aportacions.
Per altra banda, el Club aquesta temporada ha donat a conèixer el nou Protocol per a la prevenció i abordatge de l'assetjament sexual, per raó de sexe, d'orientació sexual i d'identitat o d'expressió de gènere i està realitzant nombroses formacions presencials per tal d'arribar a tota la plantilla del Club.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç