L’Assemblea aprova la venda d’una participació minoritària de BLM a un o més inversors

L’Assemblea aprova la venda d’una participació minoritària de BLM a un o més inversors

El vicepresident Juli Guiu destaca que el nou soci ens ajudarà a créixer i el Club sempre podrà recomprar aquesta part minoritària

L’Assemblea Extraordinària telemàtica del FC Barcelona que se celebra aquest dijous 16 de juny ha aprovat l’autorització per a l’adquisició per part d’un o més inversors d’una participació minoritària del capital social (fins al 49,9%) de la societat Barça Licensing & Merchandising, s.l. (BLM).

Aquest era el segon punt de l’Ordre del Dia i la primera de les dues votacions marcades a l’Assemblea per autoritzar dues operacions econòmiques proposades per la Junta Directiva amb l’objectiu de sanejar la situació del Club. El president Joan Laporta, en el torn de preguntes i respostes sobre aquest tema, ha senyalat que aquesta venda d'una part de BLM pot representar entre 200 i 300 milions d'ingressos, 

El resultat de la votació ha estat de 568 vots a favor, 65 en contra i 13 vots en blanc.

Presentació del vicepresident Juli Guiu

L’exposició d’aquest punt de l’ordre del dia dedicat a BLM l’ha efectuat el vicepresident de l’Àrea de Marqueting del FC Barcelona, Juli Guiu, qui ha remarcat la força i l’impacte que té aquesta societat propietat al 100% del FC Barcelona, que s’encarrega del negoci de llicències i marxandatge del Club.

BLM ha estat i és una font d’ingressos rellevant per al Club, amb un gran potencial de millora gràcies a la força de la marca Barça i als milions de fans d’arreu del món, i que ja ha mostrat una recuperació post pandèmia, gràcies a la reactivació del turisme, els partits celebrats a l’Estadi i a la venda online de l’e-commerce del Club.

photo1655400708

Ajuda per créixer i expandir-se

El vicepresident Juli Guiu ha destacat que la comercialització de tota la marca del Barça s’efectua a través de botigues físiques, venda online, venda a majoristes i més 2.000 productes sota llicències i ha remarcat que el 75% del negoci de BLM es troba en el mercat local i “per això ens hem d’obrir al món i agafar un soci que ens ajudi a tenir presència i créixer en nous mercats, i us demanem que ens autoritzeu a buscar el millor aliat per créixer de la ma d’aquells que tenen penetració en nous territoris i ens poden ajudar en aquesta expansió”.

Juli Guiu ha volgut acabar la seva presentació destacant tres aspectes molt importants relacionats amb aquesta venda: “el nou inversor serà sempre minoritari, el nou soci ens ajudarà a créixer i el Club tindrà sempre l’opció de recomprar aquesta part minoritària”.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut