El Barça llança la secció web #CulersAtHome amb activitats per passar el confinament

El Barça llança la secció web #CulersAtHome amb activitats per passar el confinament

El Club, juntament amb alguns del seus 'partners', crea continguts digitals amb activitats per fer a casa, des de rutines d’entrenament fins a receptes, passant per recomanacions de lectures i pel·lícules, amb l’objectiu de contribuir a fer més amens aquests dies

El FC Barcelona estrena al seu web #CulersAtHome una nova secció on es publicaran de manera periòdica diferents continguts i propostes d’activitats perquè els aficionats els puguin fer des de casa, amb l’objectiu de cuidar la seva salut i mantenir-se actius durant el període de confinament en què ens trobem a causa de la propagació del coronavirus.

El Club ha impulsat aquesta iniciativa amb la col·laboració de diferents patrocinadors i d’algunes de les seves àrees estratègiques, com el Barça Innovation Hub, per compartir amb els seus socis i fans un seguit d’activitats, accions i recomanacions esportives, saludables i també culturals que els poden beneficiar mentre es troben a casa.

Així mateix, amb la creació d’aquesta nova secció, el FC Barcelona fa un pas més en la seva iniciativa #CulersAtHome, iniciada a les xarxes socials del Club, a través de les quals, des que es va iniciar el confinament, es proposen reptes, qüestionaris i jocs als aficionats perquè des de casa puguin mostrar la seva passió pels colors blaugrana.

La importància d’una alimentació saludable

Una bona alimentació és bàsica en les rutines diàries dels atletes i de les persones en general. Per aquesta raó, el Barça, a través de l’àrea de nutricionistes del primer equip de futbol i els experts del BIHUB, ha creat, en col·laboració amb Beko, una sèrie de receptes que s’aniran publicant a la web i entre les quals hi haurà algunes de les preferides dels jugadors. Així, la primera proposta que es compartirà serà una de les escollides per Gerard Piqué, ambaixador de la campanya Eat Like a Pro, llançada per la marca d’electrodomèstics i l’entitat blaugrana per lluitar contra l’obesitat infantil. Les receptes es publicaran en format vídeo i també amb les explicacions per escrit, amb el detall de tots els ingredients necessaris i les seves propietats nutricionals, per a la preparació de cadascuna d’aquestes.

Tant pel que fa a les receptes com als entrenaments, la iniciativa convida els fans a compartir els seus resultats i mostrar com han dut a terme la sessió d’exercicis o com els han quedat els diferents plats utilitzant el hashtag #CulersAtHome a les xarxes socials.

Una nova rutina d’entrenaments

Entre les activitats que els fans podran trobar en aquest nou espai, també hi haurà una sèrie de sessions d’entrenament creades pel Barça i Nike. En aquest cas, el BIHUB i l’Àrea de Rendiment del FC Barcelona s'han unit per desenvolupar diferents propostes per treballar tot el cos, amb exercicis inspirats en les rutines diàries que duen a terme els jugadors del Club i adaptats especialment per a seguidors blaugrana. Joe Holder, entrenador físic professional de Nike (Nike Master Trainer), serà l’encarregat de liderar i donar les pautes a seguir a través dels diferents vídeos de cada sessió, on es treballaran aspectes com la força, la coordinació i l’estabilitat.

Per portar a terme amb èxit aquestes activitats o qualsevol altra càrrega esportiva, és essencial estar ben hidratats. Per això el BIHUB, juntament amb Gatorade, a través de Gatorade Sports Science Institute, complementaran els entrenaments amb diferents consells per assegurar una correcta hidratació a l’hora de fer els exercicis i obtenir els millors resultats durant i després de la pràctica esportiva.

Les millors pel·lícules i lectures, recomanades pels jugadors

En la nova secció de la web, i gràcies a la col·laboració de Rakuten -en concret a través de Rakuten Kobo i RakutenTV-, també es recuperaran al llarg de les properes setmanes les recomanacions de llibres i pel·lícules fetes per jugadors del primer equip com Ivan Rakitic, Sergi Roberto, Martin Braithwaite i Frenkie de Jong, durant la seva participació en els Live Chat al canal oficial de YouTube del FC Barcelona.

D’aquesta manera, es proposarà als culers una sèrie de noves idees i de continguts diferents per passar aquests dies de confinament.

Metodologia 'FutbolNet' des de casa

Finalment, el Club també pensa en els nens i nenes que a causa del confinament han de passar moltes hores a casa sense anar a l’escola i poder jugar amb els seus amics, i a través de la Fundació Barça també ha volgut sumar al projecte #CulersAtHome diferents jocs col·laboratius amb la metodologia FutbolNet per ser treballats des de casa. Així, els responsables metodològics de la Fundació han adaptat aquestes activitats perquè es puguin fer a casa i així poder seguir educant en valors a través de l’esport tots els nens i nenes que les practiquin.

Així mateix, la Fundació Barça ha posat en marxa un nou site per informar sobre totes les accions que s’estan portant a terme o es desenvoluparan durant les pròximes setmanes per ajudar en la lluita contra la COVID-19. També en aquest site, i a través de les xarxes socials de la Fundació i del Club, s’estan difonent campanyes de captació de fons i de material per a entitats i institucions amb les quals col·labora la Fundació Barça.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut