Comunicat del FC Barcelona

La Junta Directiva ha tractat sobre les mesures que cal aplicar per minimitzar l’impacte econòmic que la crisi del coronavirus està provocant en l’activitat del FC Barcelona

La Junta Directiva, reunida aquest dijous 26 de març telemàticament, ha tractat sobre les mesures que cal aplicar per minimitzar l’impacte econòmic que la crisi del coronavirus està provocant en l’activitat del FC Barcelona, així com les accions que s’estan duent a terme des del Club i des de la Fundació per col·laborar amb les autoritats amb l’objectiu d’evitar al màxim el contagi de la malaltia.

La declaració de l’estat de l’alarma el 14 de març passat, com a conseqüència de l’emergència sanitària que estem vivint arran de la pandèmia del coronavirus, va comportar el cessament de tota l’activitat, esportiva i no esportiva, del nostre club. Davant d’aquest escenari, la Junta Directiva ha decidit implementar una sèrie de mesures per pal·liar-ne els efectes i reduir les afectacions econòmiques d’aquesta crisi.

D’entre les mesures adoptades, cal destacar les relatives a l’àmbit laboral, motivades per la necessitat d’implementar mesures d’adaptació de les obligacions contractuals del personal del Club a les noves, i transitòries, circumstàncies que estem vivint. Es tracta de la presentació dels diferents expedients relatius a l’àrea esportiva (futbol i altres esports professionals), així com a la resta del personal no esportiu.

Aquests expedients es tramitaran davant del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, un cop el Club hagi compartit amb tot el seu personal, esportiu i no esportiu, tots els aspectes relatius a aquestes mesures, i el seu abast. Bàsicament es tracta d’una reducció de la jornada laboral, imposada per les circumstàncies i les mesures de protecció dutes a terme, i, com a conseqüència, la reducció proporcional de les retribucions previstes en els respectius contractes, mesures que el Club vol implementar seguint escrupolosament les normes formals laborals, sota els criteris de proporcionalitat, i sobretot equitat, i amb l’únic objectiu de reprendre l’activitat del Club tan bon punt com sigui possible.

El Barça juga contra el coronavirus

En paral·lel a l’adopció d’aquestes mesures, la Junta Directiva, conjuntament amb el Patronat de la Fundació Barça, ha posat en marxa tot un seguit d’accions per col·laborar en la lluita contra aquesta pandèmia, algunes en curs i d’altres en procés:

• Les instal·lacions del Club, tant les esportives com les annexes, han estat posades a disposició del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
  • Llançament del programa ‘T’Acompanyem a Casa’, per contactar proactivament amb tots els socis majors de 80 anys, per informar-los i assistir-los, i fer-ne un seguiment durant aquesta crisi. Aquest programa és l’adaptació del programa ‘T’Acompanyem’, que, en col·laboració amb la Creu Roja, es dona a l’Estadi els dies de partit a totes aquelles persones amb problemes de mobilitat.
  • S’ha posat al servei de les autoritats la Confederació Mundial de Penyes, les federacions de penyes, i les mateixes penyes per aprofitar la seva presència al territori per ajudar a les entitats a nivell local, tant a nivell d’ajuda personal, com de posada a disposició de recursos i instal·lacions.
  • Col·laboració de la Confederació Mundial de Penyes amb el Banc dels Aliments.
  • Encetar una campanya de sensibilització i conscienciació, reforçant el missatge de “#quedatacasa”, en col·laboració amb l’Hospital de Sant Joan de Déu, que es difondrà a través de Barça TV, de les xarxes socials i dels canals de comunicació del Club, que tindrà com a protagonistes els nens i nenes que, a causa de la seva malaltia, fa temps que estan ingressats al centre. De la mà de prescriptors i prescriptores de diversos àmbits, explicaran la seva experiència i convidaran a tothom a quedar-se a casa.
  • El Barça Innovation Hub es posa a disposició dels centres de recerca com l’Hospital Clínic, l’Hospital Trias i Pujol i Barcelona Supercomputing Center, entre d’altres, per oferir la seva col·laboració i coordinació en les accions d’investigació relacionades amb l’impacte del coronavirus en la pràctica de l’esport.

Finalment, la Junta vol reiterar tot el seu suport a tots aquells que estan patint aquest contagi i les seves conseqüències, i transmetre un agraïment explícit als treballadors i treballadores que garanteixen el subministrament de tots els serveis bàsics i, especialment, a tots els professionals sanitaris de la xarxa assistencial que, posant en risc la seva salut, treballen incansablement per protegir la del conjunt de la ciutadania.