El Barça felicita l'Any Nou Xinès als seus fans

El Barça felicita l'Any Nou Xinès als seus fans

Messi, Piqué, Ter Stegen, Umtiti i la jugadora del Femení Kheira Hamraoui participen en un espot que posa en relleu el lema ‘Més que un Club’ i l’estil de joc blaugrana

El FC Barcelona ha felicitat un any més l’Any Nou Xinès, conegut com la Festa de la Primavera, la festivitat tradicional més important de l’any en el calendari xinès, que aquest 2019 commemora l’Any del Porc. El 2019 és un any important en l’estratègia d’implantació i arrelament del Barça a la Xina, que viurà el seu moment més important a l’estiu vinent, quan el primer equip visitarà la Xina i el Japó per fer la gira de pretemporada, el Summer Tour.

En aquesta felicitació el Club posa en relleu el seu lema de ‘Més que un Club’ amb la participació de quatre jugadors del primer equip: Leo Messi, Gerard Piqué, Marc-André ter Stegen i Samuel Umtiti, així com Kheira Hamraoui, del primer equip femení, una jugadora del futbol formatiu i un nen xinès de la Barça Academy.

L’objectiu del vídeo, a banda de felicitar l’arribada del nou any a tots els aficionats xinesos, és destacar l’estil de joc del Barça, amb l’art del futbol que té la passada com a eix conductor. Des de Ter Stegen fins a Messi, amb les seves passades, acaben dibuixant la grafia xinesa 春 per anunciar l’arribada de la primavera i felicitar el nou any.

L'estreta relació del Club amb la Xina

El FC Barcelona manté una estreta relació esportiva, social i econòmica amb la Xina des de fa temps. Al setembre del 2013, el Barça va obrir la primera oficina permanent a l’exterior de la seva història a Hong Kong per captar nous patrocinadors i explotar el mercat d’Àsia Pacífic, però sobretot per crear una connexió amb els aficionats que duri en el temps. Àsia és el continent on el Barça concentra més fans del món, més seguidors que a tot Europa i Amèrica sumades.

La Xina és un dels nou països estratègics per al FC Barcelona, conjuntament amb els Estats Units, Mèxic, el Brasil, el Japó, l’Índia, Indonèsia, Turquia i, evidentment, l’estat espanyol. La feina realitzada en els últims anys ha permès generar una sòlida comunitat de seguidors del Club a la Xina. Els estudis demostren que el FC Barcelona té una gran acceptació entre els aficionats xinesos a l’esport. El Barça és l’equip esportiu més conegut a la Xina (56%) per davant d’equips de la Premier League, l’NBA i la NFL. En aquests estudis es demostra que el seguidor del Barça a la Xina és majoritàriament home, jove i amb índexs d'educació alts.

De la mà del futbol 

El Barça vol contribuir a desenvolupar el futbol al país i l’estratègia per augmentar l’interès dels aficionats xinesos per aquest esport i també pel Club és portar l'autèntic Barça a la Xina, explicar als aficionats xinesos la nostra singularitat, el que ens fa diferents a altres equips i el perquè som ‘més que un Club’. Volem adaptar el nostre missatge als nostres fans xinesos, però continuar sent fidels als valors i principis sobre els quals es va fundar el Barça el 1899.

Per aconseguir aquest objectiu, es treballa a augmentar la comprensió de les necessitats locals dels fans xinesos, adaptar el missatge del Club i apropar-nos als fans xinesos i crear continguts específics locals des de la mateixa Xina.

Actualment, el Barça té molts projectes que reflecteixen la voluntat del Club d’arrelar-se en el país i que la presència blaugrana a la Xina sigui a llarg termini. Un bon exemple d'això és que és el primer club a invertir directament al país amb la implementació d'una Joint Venture amb Mission Hills, un projecte de 360 ​​graus a Haikou, la capital de l’illa de Hainan, que inclourà un espai per a experiències del Barça, amb un museu interactiu, una botiga i un espai de restauració, a més d'una Barça Academy Pro, una de les dues úniques al món conjuntament amb la de Nova York.

A més d’aquesta Barça Academy Pro de Haikou, amb 117 nens i nenes, el Club té unes altres cinc acadèmies, ubicades a Chengdu (427 jugadors), Qingdao (232 jugadors), Lijiang (obert al gener del 2019), Kunming (90 jugadors) i Llac Fuxian (que obrirà el 2021).

El Club té tres penyes oficials a la Xina, la de Xangai, amb 162 membres; Pequín (111 membres) i Hong Kong, que és la més nombrosa, amb 380 socis.

En els canals de xarxes socials oficials, el Barça té 6 milions de seguidors a Weibo, 60.000 a WeChat i gairebé 130.000 a Douyin i Toutiao, dos canals estrenats recentment. El primer d’aquests és un canal més d’entreteniment per als joves a través dels vídeos curts, i el segon de caire més informatiu. En la seva primera setmana de vida, Douyin i Toutiao, que formen part de la plataforma ByteDance, van aconseguir més de 200.000 interaccions i un total de 4 milions de reproduccions de vídeo.

El president Josep Maria Bartomeu, el vicepresident segon Jordi Cardoner i el directiu Jordi Calsamiglia, amb la cònsol xinesa, Lin Nan, i altres membres del consolat xinès.


L’interès que desperta el Barça a la Xina també es tradueix en l’interès de les marques comercials. Entre els 49 partners que té el Club, sis d’aquests són marques xineses (Oppo, Head & Shoulders, Safeguard, Shimao, SPD Bank i Yunnan Baiyao).

A més, el Barça també té projectes en el camp de la innovació i el coneixement a través de la plataforma Barça Universitas del Barça Innovation Hub i la Guanghua School of Management de la Universitat de Pequín per desenvolupar activitats universitàries conjuntes i models de gestió esportiva.

Trobada del president Bartomeu i la cònsol xinesa

Els projectes del Barça a la Xina i la gira del proper estiu van centrar una visita recent al Consolat General de la República Popular de la Xina per part d’una delegació del Club, encapçalada pel president Josep Maria Bartomeu, el vicepresident primer Jordi Cardoner i el directiu Jordi Calsamiglia. Durant la trobada amb la cònsol general, Lin Nan, els dirigents blaugrana van tractar les sinergies que el Club té amb la Xina, com el projecte de la Barça Experience inaugurat a Haikou amb Mission Hills, les Barça Academy i la gira del proper estiu. El president Bartomeu va lliurar a la cònsol Lin Nan una invitació dirigida al president de la República Popular de la Xina, Xi Jinping, per visitar l’equip blaugrana durant la visita al país aquest estiu.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut