fcb.portal.reset.password

Ter Stegen conversa amb Suárez, Messi i Mascherano a l'avió / MIGUEL RUIZ - FCB

La conquesta del Mundial de Clubs comença pels detalls. Un d’aquests és poder combatre correctament els efectes del jet lag o trastorn horari. Al Japó són vuit hores més que a Barcelona, cosa que pot dificultar la posada a punt dels jugadors un cop aterrats al país asiàtic, on el FC Barcelona debutarà dijous a les 19.30 hores (11.30 hores a Barcelona).

El primer pas que cal dur a terme és un canvi de mentalitat. Un cop enlairat l’avió, és important començar a adoptar l’horari japonès. És a dir, ‘pensar’ que el vol ha sortit a les 18 hores (hora del destí) i no pas a les 10 hores que eren a Barcelona.

Un dinar que és sopar

Com que el vol s’aproparà a les 12 hores de durada, també resulta fonamental tot el que afecta els àpats. L’esmorzar servit durant l’inici del viatge farà en realitat la funció de berenar, de la mateixa manera que el dinar, servit passades unes tres hores de vol, haurà de ser vist com un sopar.

Superats aquests dos àpats convé que staff i jugadors descansin. Els Serveis Mèdics del Club recomanen dormir entre 6 i 7 hores a l’avió, tenint en compte que al Japó ja serà de nit. Dues hores abans d’aterrar hi ha la possibilitat d’esmorzar, cosa que també es podrà fer a l’hotel. Cal recordar que el vol està previst que aterri a les 7.20 hores del matí del dilluns japonès (a Barcelona seran les 23.20 hores de la nit de diumenge).

Ja instal·lats a Yokohama, és recomanable fer una petita becaina abans del dinar, previst per a les 13.30 hores. El que caldrà evitar és tornar a dormir després de dinar, de manera que el cos s’acabi d’acostumar al nou horari. De fet, el primer equip s’exercitarà durant la tarda de dilluns, a partir de les 18.30 hores (10.30 hores a Barcelona), en la que serà la primera sessió d’entrenament al Japó.

Per acabar el dia, caldrà sopar i dormir amb l’horari japonès, oblidant que a Barcelona encara serà horari de tarda.

Tornar a dalt