fcb.portal.reset.password

El Club és líder absolut a Instagram | FCB

El Barça ha començat l’any amb molta força a les xarxes socials amb unes dades d’interacció espectaculars, i supera amb escreix la resta d’entitats esportives a tot el món. Només al mes de gener, les publicacions del FC Barcelona a les principals xarxes socials (Instagram, Facebook i Twitter) acumulen un total de 181 milions en concepte d’engagement, que agrupa totes les interaccions que els usuaris fan amb el contingut (comentaris, reaccions, likes, retuits, comparticions...).

Segons dades de Blinkfire Analytics, aquests registres del Barça estan molt lluny dels que van aconseguir la resta de clubs esportius, principalment equips de futbol europeus, en el mateix període de temps (1-31 de gener). Per darrere de l’entitat blaugrana hi ha el Manchester United, amb menys de la meitat d’engagement, (76 milions), el Reial Madrid (45), el Chelsea (42) i el Bayern de Munic (26).

A banda de l’anàlisi de les dades a nivell global, cal destacar que el lideratge blaugrana es manté en cadascuna de les xarxes analitzades. A Instagram, per exemple, es van registrar 120 milions d’interaccions en només un mes, un fet que no havia assolit cap club en els darrers quatre anys. Una dada, a més, que ha permès al Barça ser el líder indiscutible amb més de 90 milions d’interaccions de diferència respecte al segon, el Reial Madrid, que en va aconseguir 32 milions.

‘Coutinhomania’

La primera foto de Coutinho vestit de blaugrana a Instagram s’ha convertit en la foto més viral de la història del canal del Barça, amb gairebé 2,7 milions de m’agrada i més de 20.000 comentaris. Unes dades que refermen el creixement de la comunitat culer a Instagram, que ha augmentat en 880.000 seguidors en 30 dies.

A Twitter, les dades d’aquest mes de gener també suposen un pic aquesta temporada: s’ha duplicat el nombre d’interaccions (9,6 milions), quan la mitjana mensual de la temporada era de 4,6 milions. L’anunci del fitxatge de Coutinho el dia de Reis es va convertir en la piulada amb més m’agrada del perfil blaugrana i va contribuir a explicar les diferències amb el Manchester United (5,3 milions) i el Chelsea (2,6 milions), segon i tercer classificat, respectivament.

També a Facebook, el fitxatge del ‘14’ del Barça va generar una gran interacció amb els fans blaugrana. La publicació de l’anunci de l’arribada de l’astre brasiler va tenir un impacte sobre més de 25 milions d’usuaris, amb un vídeo que va ser vist per set milions de persones. Un fita que el situa entre els vídeos més vistos de la temporada al nostre perfil.


Lideratge a Youtube

Youtube, la plataforma de referència quan es parla de vídeo digital, també ha vist com les dades del canal oficial del FC Barcelona superen amb escreix la resta de clubs esportius a tot el món. En els primers 31 dies de l’any, les visualitzacions de vídeos del Barça s’enfilen per sobre dels 36,6 milions, a una distància aclaparadora de la resta d’equips: Palmeiras (9,3 M), Liverpool (6,9 M), Manchester City (6,1 M) i Ajax (6 M). L’arribada de nous jugadors (Coutinho i Mina), així com els vídeos vinculats al comiat de Mascherano, han estat els més vistos en aquest període i reforcen el lideratge del Club en aquesta plataforma, on és l’equip que té més subscriptors entre tots els clubs esportius del món, amb 3.782.012 seguidors, 295.000 dels quals s’han registrat aquest mes de gener.

El FC Barcelona acumula actualment 313 milions de fans a les xarxes socials, comptabilitzant totes les plataformes digitals, les diferents versions idiomàtiques i tots els seus equips professionals. En l’anàlisi d’aquestes plataformes, però, cada cop més pren més valor la capacitat d’interacció amb els aficionats, el que els experts anomenen engagement, i en aquest camp el Barça també estén el seu lideratge aclaparador.

Tornar a dalt