fcb.portal.reset.password

Òscar Grau, durant la presentació de l'organigrama del Club | FCB

En una sessió adreçada a tots els empleats del Club, celebrada aquest migdia a l’Auditori 1899, el CEO de l’Entitat, Òscar Grau, ha presentat el model organitzatiu que ha de desenvolupar i executar el Pla Estratègic del FC Barcelona (2015-2021), impulsat i aprovat per la Junta Directiva.

Els pilars fonamentals d’aquest Pla Estratègic es basen en l’Esport Professional, el desenvolupament del món digital, la marca Barça, la seva implicació social, l’Espai Barça, el valor de les persones que treballen al Club i el desenvolupament del talent. Aquest Pla Estratègic inclou també un model de sostenibilitat econòmica.

En aquesta línia s’ha definit l’estructura del nou Comitè de Direcció, que serà qui liderarà tots els processos esportius i de negoci del Club. Una estructura matricial que tindrà, per una banda, les Àrees Esportiva, Coneixement, Negoci, Patrimonial i Social. I donant un servei transversal a totes elles, les funcions de Marca FCB, Recursos Humans, Finances, Sistemes, Assessoria Jurídica, Planificació Estratègica, Operativa i Riscos Corporatius.

Aquesta nova estructura té caràcter immediat i, des d’avui, són efectius els canvis següents:

Albert Soler, director de l’Àrea d’Esports Professionals, continuarà en la mateixa posició al Comitè de Direcció reportant directament el CEO. Addicional a la responsabilitat de l’Àrea d’Esports, Albert Soler liderarà i desenvoluparà l’Àrea de Coneixement. Una nova àrea del Club que serà formada pels experts de les àrees amb més incidència als Esports Professionals (serveis mèdics, rendiment, tecnologia, esports col·lectius i ciències socials). Aquesta àrea vol marcar la diferència amb altres clubs i pretén fer del Barça un model de referència.

L’actual Àrea Comercial i Màrqueting passa a anomenar-se Àrea de Negoci Global, i Francesco Calvo seguirà sent el director, formant part del Comitè de Direcció i reportant directament a Òscar Grau. L’Àrea de Negoci Global inclourà els mateixos departaments que tenia fins ara a excepció del Departament de Màrqueting, que passarà a l’Àrea de Marca FCB, de nova creació i que estarà liderada per un professional que s’incorporarà pròximament.

Un dels projectes clau al Pla Estratègic és l’Espai Barça, liderat pel William Mannarelli. En aquesta reorganització, Mannarelli seguirà com a director de l’Àrea Patrimonial (Espai Barça), al Comitè de Direcció, reportant directament el CEO, Òscar Grau.

Pere Jansà, director de l’Àrea Social, continua en les seves funcions i al Comitè de Direcció reportant directament Òscar Grau. L’Àrea Social mantindrà la seva mateixa estructura a excepció del Departament de Contingut del Museu, liderat per Jordi Penas, que passarà a la nova Àrea Marca FCB.

Alineat amb el Pla Estratègic, un dels principals canvis en l’estructura del Comitè de Direcció és la creació d’una nova Àrea anomenada Marca FCB, que tindrà la responsabilitat de la gestió estratègica de la marca Barça a nivell global. Els actuals departaments de Màrqueting, Contingut del Museu i Relacions Institucionals i Protocol estaran inclosos i reportaran el futur director d’aquesta Àrea. També inclourà un enllaç amb la Fundació FCB.

Carles Cendrós, director de l’Àrea de Recursos Humans i Innovació, també formarà part del Comitè de Direcció. El principal objectiu de Cendrós serà posar en marxa el Pla Estratègic de Recursos Humans que ell mateix va desenvolupar després de la seva incorporació al Club aquest any. Aquesta àrea inclourà també l’actual Departament d’Innovació, dirigit per Lluís Alsina.

A l’Àrea de Finances i Relacions Estratègiques, hi estarà Pancho Schröder, que formarà part del Comitè de Direcció i reportarà directament Òscar Grau.

Quant al desenvolupament del món digital, Sergi Jerez continua com a director de Sistemes i Tecnologia i formarà part del Comitè de Direcció.

Romàn Gómez-Ponti, actual director de l’Assessoria Jurídica, continuarà liderant aquest departament.

Amb  l’objectiu de contribuir a la implantació i al seguiment del Pla Estratègic del Club, es crea la posició de responsable de Planificació Estratègica, una funció que ajudarà a totes les àrees a desenvolupar i seguir els seus propis plans estratègics a més de fer el seguiment del Pla Estratègic Global del Club. Aquesta posició està actualment vacant i es preveu incorporar-ne el seu responsable en les pròximes setmanes.

Xavier de las Moras, actual director de Riscos Corporatius, continuarà en aquesta posició.

Es crea una nova Àrea Operativa, que inclou el departament de Gestió d’Instal·lacions, el Departament de Viatges i el Departament de Compres. Estarà liderada per Valentí Daura, que formarà part del Comitè de Direcció i reportarà Òscar Grau.

Finalment, l’Àrea de Comunicació, continuarà liderada per Albert Roura, que continuarà formant part del Comitè de Direcció i reportarà directament el CEO, Òscar Grau.

Manel Mangado, actual responsable de Control Intern, continuarà en la mateixa posició. Sabine Paquer, Compliance Officer, continuarà desenvolupant aquesta funció, en dependència directa del president i de la Junta Directiva.

Nacho Mestre deixarà l’organització a finals d’any. Fins al 31 de desembre, continuarà com a director general i col·laborarà en el traspàs de responsabilitats i de competències al nou CEO, Òscar Grau.

Tornar a dalt