fcb.portal.reset.password

Imatge del Camp Nou

El FC Barcelona ha donat a conèixer aquest dilluns els resultats de l’últim Observatori Blaugrana, l’enquesta d’opinió que el Club realitza cada semestre, i que avalua la situació global de l’Entitat mitjançant la valoració que fan un grup de 1.000 socis. Igual que a l’Observatori corresponent al primer semestre del 2016, el grau de satisfacció dels socis en relació amb el Club s’ha situat en un 7,8 sobre 10. D’aquesta manera, es referma la convicció majoritària ja expressada reiteradament des del maig de l’any 2015, en el sentit que la massa social del Club el viu des de l’orgull i la confiança en el present i en el futur.

En aquest darrer Observatori es constata una millora substancial en la percepció que tenen els socis de tot un seguit d’aspectes molt importants del Club, més enllà de la seva marxa esportiva. Així, l’enquesta expressa que els atributs que més destaquen els socis en relació amb la imatge del Club són la universalitat, l’ambició, el fair play i el futur.

L’estudi l’ha dut a terme Time Consultants, mitjançant una enquesta realitzada a un miler de socis, homes i dones, majors de 16 anys i residents a l’estat espanyol, entre els dies 19 i 30 de desembre del 2016.

Conflictes judicials, solvència econòmica i Espai Barça

Al darrer Observatori Blaugrana, els conflictes interns i externs, i els litigis en què el Club està implicat se situaven al capdavant de les preocupacions que tenien el socis. Un 22,8% es manifestava en aquest sentit. Sis mesos després, aquest percentatge s’ha situat en el 6,7%, la qual cosa posa de manifest que la política seguida des del Club en la línia d’anar tancant tots aquests procediments es valora positivament per la majoria de la massa social.

L’increment de la confiança en la solvència econòmica del Club també es reflecteix en aquesta nova onada de l’Observatori, així com la il·lusió creixent que desperta tot el projecte de l’Espai Barça, que es prefigura com el repte més important de futur, molt per damunt de qualsevol altre. Així ho expressa un 68% dels socis consultats.

Un 58,2% dels socis manifesta confiança i optimisme en el futur immediat, en considerar que el Club anirà millor, mentre que la firma com a nou patrocinador principal amb Rakuten, no només es destaca com un dels aspectes més rellevants del Club del darrer semestre, sinó que ha aconseguit un grau de notorietat i una valoració molt alts, amb una nota de 3,4 sobre 4.

Pel que fa a la marxa esportiva, la nota mitjana se situa en un 8 sobre 10, és a dir, mig punt per sota de la valoració del mes de juny passat, en el benentès que l’enquesta del primer semestre de l’any 2016 va coincidir amb la consecució del doblet. L’índex de satisfacció baixa pel que fa als resultats i als títols, es manté en les mateixes magnituds pel que respecta al bon joc i a l’estil, i puja a l’hora de qualificar els jugadors i l’equip.

Finalment, l’enquesta reflecteix que, a banda dels títols assolits, l’esdeveniment més valorat i recordat de l’any ha estat la inauguració de l’oficina del Club a Nova York. Un 93% dels enquestats la valoren entre bastant bé i molt bé, amb una nota mitjana de 3,5 sobre 4.

Consulta el document complet

Els resultats de l’Observatori Blaugrana són públics des del maig del 2015, quan es van lliurar aquests resultats als aspirants a candidats a les eleccions a la presidència d’aquell any. La Junta Directiva, complint amb el compromís expressat per Josep Maria Bartomeu en el balanç del seu primer mandat, continua fent públics els resultats d’aquesta enquesta per posar-ho a l’abast de tots els socis, que poden consultar el document al lloc web del Club.

Tornar a dalt