Comunicat de la Junta Directiva

La Junta ha arribat als següents acords en la sessió ordinària d’aquest dilluns

La Junta Directiva, reunida avui en sessió ordinària a les oficines del Club, ha estat informada del contingut del laude arbitral dictat recentment en el cas dels terrenys ubicats al sector de Can Rigalt, un àmbit de 25 hectàrees ubicat a l’extrem nord del municipi de l’Hospitalet de Llobregat, entre l’avinguda de Collblanc, el barri de Pubilla Casas, i el límit del terme municipal amb Barcelona i Esplugues de Llobregat.

Aquest laude estableix que el FC Barcelona haurà de desfer l’operació realitzada l’any 2005 i recuperar de la societat mercantil “Inmobiliaria Mar” els 10.000 metres quadrats d’aquest sector que el Club li va vendre en aquell moment.

L'any 2005, aquesta operació va generar uns beneficis de 28,6 milions d’euros i va permetre que el Club tanqués els seus comptes anuals amb uns beneficis de 35,2 milions abans d’impostos.

L’import fitxat per aquesta resolució arbitral és de 47 milions d’euros, que resulten de la suma dels 35,4 milions d’euros que el Club va cobrar ara fa onze anys més els interessos legals corresponents.

El Club es veu obligat a recuperar aquests terrenys perquè el Tribunal Arbitral del cas ha entès que no s’han complert els requisits pactats en el contracte del 2005.

Els serveis jurídics i l’àrea financera del Club estan estudiant l’efecte d’aquest laude arbitral.

Presentació del Projecte FCB Coneixement

FCB Coneixement és un dels eixos principals del Pla Estratègic del Club per al període 2015-2021, que consisteix a convertir l’experiència, el coneixement i el talent en matèria acadèmica i formativa.

FCB Coneixement s’articula a partir de dos projectes bàsics: FCB Universitas i 'Masia 360'.

FCB Universitas és l’instrument encarregat de projectar i compartir amb l’exterior el coneixement generat pel Club, mentre que 'Masia  360' es cuida d’aplicar, de manera integral, tot el coneixement acumulat a tots aquells esportistes, entrenadors, tècnics i famílies que formen part de l’Entitat, tant si estan en la seva etapa de formació, plenament activa o ja retirats.

FCB Coneixement ha estat presentat aquesta tarda a la Junta Directiva pel director d’Esports Professionals, Albert Soler, i pel director del projecte 'Masia 360', Carles Folguera.

Aquest projecte, que serà presentat públicament en les pròximes setmanes, és pioner en el món dels clubs esportius i pretén convertir el FC Barcelona i la ciutat en un 'hub' de coneixement de referència mundial.

Discrepància amb la Unió Europea

La Junta Directiva ha analitzat la demanda de la Comissària Europea de la Competència, Margrethe Vestager, en què demana al govern espanyol que calculi i recuperi els milions d’euros d’ajuts que, segons ella, han rebut 7 clubs d’Espanya, des dels anys 90: Reial Madrid, FC Barcelona, Athletic Club de Bilbao i Osasuna, que no són SAE (Societats Anònimes Esportives) i han gaudit d’una fiscalitat reduïda, i València, Elx i Hèrcules, que segons la comissària han rebut avals il.legals o préstecs irregularment barats.

La Junta fa les consideracions següents:

1.- El Club ha complert en tot moment el que preveu la legislació espanyola a través de la seva Llei de l'Esport, aprovada el 15 d’octubre del 1990.

2.- Des del mes de gener d’aquest any 2016, el FC Barcelona tributa, tal com estableix la reforma de l’Impost de Societats, i ja no té cap diferència fiscal respecte a la resta de clubs espanyols.

3.- El Club defensarà els interessos dels seus socis davant d’interpretacions abusives de la llei.

Activitat esportiva

La Junta Directiva ha estat informada de la nova estructura de la secció de futbol sala. El nou mànager general serà Chus Lahoz. El secretari tècnic de formació serà Jordi Torras i el nou entrenador i secretari tècnic del primer equip serà Andreu Plaza, fins ara entrenador de l’equip B.

D’altra banda també s’ha informat de la firma de l’acord de renovació del jugador Neymar Jr fins a la finalització de la temporada 2020/2021; de la incorporació del jugador del Vila-real, Denis Suárez, per les pròximes quatre temporades amb opció a una cinquena; i de l’acord subscrit amb l’Olympique de Lió pel fitxatge del jugador francès Samuel Umtiti.

La Junta Directiva també ha estat informada de la decisió de Tomas Satoransky, jugador del FC Barcelona Lassa de bàsquet, de rescindir el contracte que el vinculava al Club per quatre temporades més per incorporar-se a les files de l’equip dels Washington Wizards, de l’NBA.