fcb.portal.reset.password

Els socis compromissaris han donat el seu vistiplau a la pròrroga d'un any amb Qatar. | GERMÁN PARGA - FCB

L’Assemblea de Socis del FC Barcelona ha aprovat la proposta de pròrroga d’un any de l’acord de contracte de patrocini amb Qatar, després de l’exposició efectuada pel vicepresident de l’Àrea de Màrqueting i Comunicació, Manel Arroyo, i d’escoltar les diferents opinions dels compromissaris que han demanat la paraula.

La votació ha donat un resultat de 483 vots favorables a la pròrroga d’un any de l’acord amb Qatar Airways, 251 vots en contra i un total de 60 vots en blanc.

Abans de la votació, el vicepresident Manel Arroyo ha iniciat la seva intervenció mostrant el bon moment que viu el Club en temes d’acords comercials: “Quan va arribar aquesta Junta el Club tenia cinc patrocinadors, i ara ja en sumem 42, amb incorporacions recents de marques asiàtiques que s’han aconseguit gràcies a la tasca comercial de l’oficina de Hong Kong”.

Més temps per treballar i negociar

Manel Arroyo ha defensat la pròrroga del contracte amb Qatar Airways d’un any més, fins al juny del 2017, per 33,5 milions, “per tenir més temps per treballar i negociar l’acord de patrocinador que el Club desitja”. Arroyo ha afirmat que Qatar ha mostrat la seva satisfacció d’estar amb el Barça: “Hem d’agrair-los que acceptessin aquesta proposta de pròrroga, ja que saben que estem buscant l’acord de patrocini que el Club es mereix i, tot i així, han demostrat les seves ganes de mantenir una bona relació amb el Barça”.

Una nova proposta

El vicepresident del FC Barcelona ha reiterat que s’ha parlat amb moltes companyies i que s’estan buscant altres opcions al mercat, però “són negociacions molt complicades, amb marques multinacionals i amb unes quantitats molt importants que es mouen entre 50 i 65 milions”. Però Manel Arroyo s'ha mostrat esperançat i ha avançat: “De ben segur que d’aquí a uns mesos us tornarem a convocar en Assemblea per presentar-vos una nova proposta d’acord de patrocinador principal”.

584 vots a favor de l’aliança amb Nike

Els socis compromissaris també han aprovat la renovació i ampliació de l’acord de patrocini amb Nike, que finalitzava el 2018 i que ara s’allargarà deu anys més -els cinc inicials i després cinc més d'extensibles-, fins al 30 de juny del 2028.

Tot i no poder donar gaires detalls de l’acord, tal com ha lamentat Manel Arroyo, sí que s’ha explicat que els drets atorgats a Nike inclouen drets d’associació i ús de la marca, drets publicitaris (explotació del Camp Nou, Palau Blaugrana, Ciutat Esportiva, a les gires internacionals, etc.) i drets d’hospitality. “Aquest acord ens situa en la primera posició dels acords de patrocini”, ha afirmat Arroyo, que també ha ressaltat que a partir de l’1 de juliol del 2018 el FC Barcelona recuperarà el 100% del control de la gestió i explotació de les botigues.

La votació dels socis ha finalitzat amb 584 vots a favor de l'acord, 10 en contra i 9 en blanc.

Tornar a dalt