La Junta Directiva, reunida avui en sessió ordinària a les oficines del Club, ha aprovat els acords següents:

Final Copa del Rei

En la reunió que la RFEF convocarà amb els equips finalistes per decidir la seu de la pròxima edició de la final de la Copa del Rei, el FC Barcelona plantejarà com a requisits bàsics que l’estadi tingui tan aforament com sigui possible, que el desplaçament sigui còmode per a les dues aficions, i que el terreny de joc estigui en perfectes condicions.

Presentació del Nou Palau Blaugrana

La Junta Directiva ha estat informada de tots els detalls del projecte guanyador del Nou Palau Blaugrana, escollit el 29 de gener passat pel Jurat de l’Espai Barça. Es tracta de la proposta de l’equip HOK i TAC Arquitectes, que destaca per l’innovador concepte de Palau multifuncional, així com per la seva permeabilitat, flexibilitat i personalitat. De geometria orgànica, aporta una bona seqüència entre Palau, pista annexa, pista de gel i les instal·lacions de l’FCBEscola.

S’ha aprovat que la presentació del Nou Palau Blaugrana es faci el pròxim 1 de març, en un acte que se celebrarà a la pista del Palau Blaugrana, davant dels mitjans de comunicació i amb la presència d’autoritats, representants de les seccions professionals, exesportistes de les seccions, patrocinadors i altres convidats.

Paral·lelament s’inaugurarà una exposició permanent a la Sala París, on es podran visualitzar tots els detalls del projecte guanyador del Nou Palau. L’exposició, que estarà oberta a tot el públic, inclourà un torn de visites guiades i fetes especialment per als socis, penyistes i veïns. A més, està previst que en el decurs dels pròxims mesos es configuri una exposició itinerant.

Quan a principis del mes de març s’esculli la proposta guanyadora del Nou Camp Nou, també s’organitzarà una presentació, al cap d’unes setmanes, i s’ampliarà l’exposició amb tots els detalls del projecte.

Celebració de 12 campus de les FCB Escoles a Austràlia i Nova Zelanda

S’ha aprovat la proposta de celebrar un total de 12 campus de futbol de les FCBEscoles a Austràlia i Nova Zelanda a partir del proper mes d’abril. Serà la primera vegada que l’Entitat desenvoluparà una activitat continuada a Oceania. El projecte es desenvoluparà conjuntament amb l’empresa BCN Sport Service, que és el partner que el Club té al Canadà. Properament es concretaran les ciutats on se celebrarà cada campus.

Renovació de càrrecs de la Comissió de Control i Transparència

En compliment del que disposen els Estatuts del Club, la Junta Directiva ha aprovat la renovació dels càrrecs de la Comissió de Control i Transparència de l’Entitat, que té un mandat de sis anys. Els membres d’aquesta Comissió per al període 2015-2021 seran Ramon Pont, com a president; Ramon Esteve, com a secretari; i Antonio Argandoña, Jordi Argemí, Oriol Laporte i Ramon Palou, com a vocals.

Querella Mediapro

El Club s’ha personat en el procediment que se segueix al Jutjat d’Instrucció n. 8 de Barcelona arran de la interposició d’una querella vinculada a l’espionatge industrial presentada pel Grup Mediapro en la qual es veu implicat el FC Barcelona. La compareixença en aquest procediment té com a objectiu sol·licitar l’arxiu del cas en tots aquells aspectes que fan referència a l’Entitat.

D’altra banda, la Junta Directiva ha estat posada al corrent del procés en què es troba l’informe encarregat a la direcció general, per conèixer la realitat dels fets. La investigació necessària per poder elaborar aquest informe ha estat encarregada a la consultora externa KPMG. Quan l’informe estigui completat, el Club en detallarà públicament les conclusions.

El Club reitera la seva exigència de respecte pels expresidents i per la presumpció d’innocència dels dos treballadors de l’Entitat que han estat querellats i està a disposició de la justícia per ajudar a l’aclariment dels fets que han motivat la querella.

La pròxima reunió de la Junta Directiva, que se celebrarà el dilluns 29 de febrer, es farà al Monestir de Poblet, recuperant l’hàbit de celebrar Juntes itinerants pel territori.

El portaveu del FC Barcelona exposa els acords... by fcbarcelona