fcb.portal.reset.password

Sandro Rosell i tota la seva Junta, el dia de la presa de possessió / FOTO: ARXIU FCB

Sandro Rosell deixa de ser el president del FC Barcelona després de tres anys i mig de mandat. A continuació fem un repàs de la seva gestió, dividida per àrees.

ÀREA ESPORTIVA

  • S’han guanyat un total de 60 títols entre totes les seccions professionals del Club (10 de futbol, 10 de bàsquet, 13 d’handbol, 7 d’hoquei patins, 13 de futbol sala i 7 de futbol femení).
  • Entre aquests títols cal destacar la quarta Lliga de Campions i el segon Mundial de Clubs de la història del FC Barcelona. També s’han aixecat la Copa d’Europa d’handbol (2010/11) i la UEFA Futsal Cup de futbol sala (2011/12).
  • La temporada 2011/12 es va batre el rècord de títols de la història del Club. Se'n van guanyar 17.
  • S’han fitxat un total de set jugadors per al primer equip de futbol: Adriano, Mascherano (2010), Alexis, Cesc (2011), Jordi Alba, Song (2012) i Neymar Jr (2013).
  • Aquest curs 2013/14, 17 dels 25 jugadors que formen part de la plantilla del primer equip han passat per les categories inferiors. Des del 2010, s’han invertit 24,5 milions d’euros per temporada en el planter culer.
  • El 2011 es va inaugurar la nova Masia, el Centre de Rendiment Oriol Tort, amb una inversió de 9 milions d’euros.

ÀREA ECONÒMICA

  • S’han aplicat mesures d’austeritat i també polítiques de creixement econòmic, sempre amb l’objectiu de garantir la sostenibilitat del Club i prioritzant l’excel·lència esportiva.
  • La temporada 2011/12 es van aconseguir uns beneficis rècord de 49 milions d’euros i la 2012/13 es va tancar l’exercici amb un benefici rècord de 32 milions.
  • S’ha reduït el deute. A 30 de juny del 2010 el deute net era de 430 milions d’euros i el 2013 era de 331 milions.
  • S’han invertit més de 35 milions d’euros a millorar les instal·lacions del Club des del 2010.
  • Es va recuperar la parcel·la venuda a la Ciutat Esportiva per 21,6 milions d’euros i es va impedir la venda de la totalitat dels terrenys del Miniestadi.
  • La marca Barça és la número 1 del món del futbol. Les samarretes blaugrana són les més venudes de la història.

ÀREA SOCIAL

  • El FC Barcelona s’ha mostrat com un Club independent, integrador i socialment transversal.
  • S’ha reforçat la figura dels socis com a autèntics propietaris del Club.
  • En aquest sentit, s’ha dut a terme una reforma estatutària, que atorga més poder als socis, fomenta la participació i estableix els mecanismes per garantir el control econòmic del Club.
  • S’ha agilitzat la llista d’espera d’abonaments, assignant-se per primer cop en nou anys 361 abonaments i 14 per a socis discapacitats.
  • S’ha dut a terme l’actualització del cens, també el de les penyes. Hi ha un total de 138.454 penyistes i 1.354 penyes repartides per tot el món.
  • Aquí, s’ha reorganitzat el moviment penyístic amb el Projecte Segle XXI. El Club s’ha acostat a les penyes.
  • S’ha dotat de l’última tecnologia la nova Seu Social, inaugurada fa un any a l’antic Picadero, i que ha contribuït a consolidar l’OAB, l’OAP i l’OAE.
  • Com es va prometre durant la campanya electoral, no s’han apujat els preus dels abonaments.
  • En l’àmbit 2.0, s’ha assolit una posició de lideratge en totes les xarxes socials en les quals el Club està present (Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Tencent Weibo, Instagram, Line). El creixement més gran s’ha donat a Facebook, on en tres anys i mig s’ha passat de 2,4 milions a més de 52 milions de seguidors.
Tornar a dalt