fcb.portal.reset.password

Javier Faus, vicepresident econòmic. FOTO: ARXIU - FCB

El vicepresident Javier Faus ha recordat que Qatar Sports Investment (QSI) “és el nostre principal soci comercial”, que aporta 171 milions d’euros en 5 anys, i que, per tant “tenim l’obligació, com a mínim, de valorar” la proposta. “En segona instància, Qatar Airways no té cap valor que vagi en contra dels nostres. Considerem que és una marca perfectament homologable al que és el FC Barcelona”, ha afegit, després de recordar que  la Qatar Foundation, marca que apareix actualment a la samarreta del Barça, “es manté com a soci i com a partner del Barça i continuarem fent moltes accions conjuntes”.

Invertir en l’aeroport de Barcelona

El vicepresident econòmic també ha destacat que “donada la molt delicada situació econòmica del país i de la ciutat, Qatar Airways ens ha manifestat la seva voluntat d’invertir més en l’aeroport de Barcelona i ens ha semblat que una companyia, en aquest cas estrangera, que vulgui venir al nostre país amb les circumstàncies actuals, mereix tot el nostre respecte".

A l’Assemblea del 2003, els socis compromissaris van avalar l’ inclusió de publicitat a la samarreta del primer equip de futbol. Segons ha explicat Faus, l’acord amb QSI ja preveia que, a partir de la tercera temporada (1 juliol 2013), es pogués produir aquest canvi: “Això ja ho vam explicar a l’assemblea de l’any passat i es va obtenir l’autorització oportuna.  Fa unes setmanes, Qatar ens va anunciar la voluntat de canviar de Qatar Foundation a Qatar Airways i així ha estat.”

El paper de Qatar Foundation

El canvi de patrocinador de la samarreta és compatible amb la possibilitat de seguir treballant pregats amb Qatar Foundation. “Es manté com a sòcia del Barça, dins una nova categoria que hem obert d’educació i de desenvolupament humà. És el nostre partner estratègic per a tots aquests temes i estem en vies de negociar també un nou contracte amb ells que afectarà sobretot a la nostra Fundació”, ha explicat Faus, que també ha aclarit que “els 171 milions d’euros comercials van sempre al Club, anaven al Club i continuen anant al Club”. Finalment, el vicepresident va explicar que Qatar Airwais assumirà tots els actius de patrocini, però QSI “ens ha manifestat que Qatar Foundation podria mantenir alguns d’aquests actius”.

Tornar a dalt